Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Zmiana zawieszenia z 1BA na 1BE

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 05 sty 2014, 11:34

bboykoti, oj tam oj tam;) ważne ze kolorki z kropami się zgadzają;)
mam u siebie 0JH OYG
dodatkowo w bagażniku jest butla LPG więc pewnie usiądzie niżej

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 05 sty 2014, 16:16

Nie wiem ale dla rocznika 2002 i kategorii 0YG według ETKI sprężyny do tyłu powinny być:

1 x zółty 2 x brązowy - te są właśnie twardsze.

A dla 0YD jest 1 x zółty 1 x brązowy.

Ale w ETCE różnie z tym, trzeba sprawdzić w realu jak to wyjdzie.

A gdzie sprawdzałeś jakie powinny być sprężyny??

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

gepard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 25 sty 2012, 21:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: gepard » 05 sty 2014, 17:20

Hmm coraz to nowe kombinacje kolorystyczne wychodzą. Kontaktowałem się z gostkiem z allegro ma do sprzedania springi z 1.8t z 2002 awt sedan a kolory na przód to 1x pomarańcz i 1xzielony na tył nie wiem choć pytałem dwa razy.
W fabryce to chyba znaczyli sprężyny farbami jakie mieli pod ręką, albo specjalnie namieszali żeby nikt nie wiedział o co chodzi.
Czy posiada ktoś podział na kategorie wagowe dla sedana i kombi?
Jak by ktoś takowe posiadał to proszę o wrzucenie do tematu.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 05 sty 2014, 17:38

Z tego co ja wiem to kolory na sprężynach to maja sie tak do rzeczywistosci jak nie wiem :P
Jeśli jest to sprężyna z 1BE (ostatnie 2 zwoje powinny byc przy sobie - nie licze "dokującego w kołnierzu") to w ciemno można brać. Te 1BE które były u mnie tak właśnie miały - a jak widać na moich zdjeciach w ogłoszeniu - komplet 1BA ma zwoje oddzielnie.
Czekam na rozwikłanie sprawy z niecierpliwością.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 05 sty 2014, 22:29

Panowie jakie kombinacje ;) Przecież już wspólnymi siłami doszliśmy jakie springi mają być do 1.8T :D

Fakt że zależy to jeszcze od nacisku na osie ale szczególnie jeżeli chodzi o tył, bo przód prawie wszyscy będą mieli taki sam (nie wiem czy bogatsze wyposażenie i ewentualnie automat może wpłynąć na nacisk osi). O tylnej osi najbardziej może decydować oryginalny hak ;)
Tutaj bardziej trzeba patrzyć na wysokość sprężyny ;)

Dla przykładu przód dla 1BA ma rozmiar sprężyny ok. 355 x 135 a dla 1BE już 300 x 140
Tył 1BA to 273 x 148 a 1BE 240 x 150 słabsza i 240 x 160 ta mocniejsza.

Także dla 1.8T:

Przód 1BE
1 x brązowy 2 x niebieski

Tył 1BE
1 x żółty 1 x brązowy
lub (LPG + hak)
1 x żółty 2 x brązowy

Ja już kupiłem springi na przód (ciężej dostać), teraz jeszcze tył i będę zakładał jednak szybciej niż myślałem :D

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 05 sty 2014, 22:42

R.K.O. pisze:a jak widać na moich zdjeciach w ogłoszeniu
W jakim ogłoszeniu ?? XD

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 06 sty 2014, 01:49

emilzizi, Uwielbiam Cie XD
Ja tam wsadziłem springi ot tak :P i nie powiem ale spodem bardzo czesto "trę" , na trasie tylko lewy pas, ale za to prowadzenie na zakrętach jest niczym gokart.
Kiedys tak przygrzmociłem spodem ze przewody hamulcowe powiedziały See Yaa... a najgorzej na progach zwalniających.... Dlatego zastanawiam sie czy nie rpzerobić zderzaka przód - wrzucic mały "hokej" aby było znac ze jest źle :P a taki OT - co byscie powiedzieli na Dyfuzor w tylnim zderzaku :> <radocha>
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 06 sty 2014, 13:13

R.K.O. ja właśnie nie lubię robić nic ot tak :D

Jaką masz moc autka obecnie??
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 06 sty 2014, 14:16

bboykoti, znaczy, źle mnie rozumiesz - ot tak w sensie, ze 1BE zakupiłem od 1.8 T AJL troche młodszy rocznik niż mój. i bez problemu wszystko było tak jak trzeba. nie patrzyłem na "plamki" Wiec wychodze z załozenia ze jak sie bawic to nie ma na co patrzeć. Ale moze dlatego , ze sobie sam to robiłem i mechanikowe koszty się nie pojawiły ;)

obecnie ok 230 KM na tych gratach co są. Będa $ to zabawimy sie dalej ;)
Ale niestety odłożymy to na późniejszy termin. Bo wizja jest zacna.
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

bboykoti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 457
Rejestracja: 19 gru 2010, 22:11
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: bboykoti » 06 sty 2014, 21:02

R.K.O. wiem tylko dużo sprzedawców nie wie co sprzedaje, ciężko jest dorwać na allegro całe zawieszenie 1BE do 1.8T i żeby sprzedawca jeszcze o tym wiedział :) To jest rzadkość... Dlatego lepiej wiedzieć jakie dokładnie mają przyjść sprężyny i wtedy łatwiej i w dodatku taniej można to kupić ;)

No 230KM to już musi być coś :D Ja po samym chipie już byłem w szoku jak auto odżyło.

Pozdro
Było A6 C5 1.8T:
stage1 189KM 280Nm :D
Jest A6 C6 2.0T:
stage1 215KM 320Nm
stage2 280KM 400Nm

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 06 sty 2014, 21:43

bboykoti, czy ka wiem czy taki "coś" straszny muł ze startu (spręzyny troche pomogły bo przód nie podnosi sie ;) ) ale jak przekroczy 3500 ryczy jak japoniec - wrecz metaliczny dźwięk ;) ale taki chciałem program ;) i wtedy powiedzmy idzie :P

Zawiecha to bardzo dobry dodatek do tego typu zabawy. 1BE juz obnizy i doda pazura do auta. Jak umyje Wozidło to wstawie fotki jak stoi obecnie ;)
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Adrian1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 sty 2013, 21:15
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Adrian1989 » 07 sty 2014, 20:51

mam pytanko bo orginalnie miałem zawieszenie 1BE ale poprzedni właściciel zmienił zawieszenie na orginalne bo tamto było dla niego za niskie a mieszkał w górach i tu zaczyna sie myśl bo chciałbym niżej i czy ja muszę zmienić amorki i sprężyny czy mogę same sprężyny?? wiem że może to banalne ale nie wszystko człowiek wie;D

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 07 sty 2014, 23:32

Utnij spręzyny XD Albo woź worki z cementem :P

A na poważnie - jak za wysoko to tylko spręzyny chyba, ze chcesz mega twardo to i amortyzatory, do tego poliuretanowe tuleje w wahacze może jakas rozpórka kielichów ;)

Wszystko zalezy od tego co człowiek chce. Apetyt rośnie w miare jedzenia i ja np. chciałbym jeszcze nizej mimo tarcia spodem o wszystko co wystaje wyżej niż 5 cm ponad afsalt :P
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Awatar użytkownika
Adrian1989
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 18 sty 2013, 21:15
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Adrian1989 » 08 sty 2014, 22:54

a wytłumaczy mi jeszcze ktoś które powinienem kupić bo w naklejce mam wpisane że zawias 1BE spoko ale o co chodzi z jakąś " klasą masy " chodzi mi o same spręzyny

oznaczenia:

0JK i 0YS

zresztą dam wlepke z bagażnika i jak ktoś może to wytłumaczyć na chłopski rozum bo czytam po tych forach i wogóle teraz zrobiłem się głupi ;)

http://imageshack.us/a/img837/5856/1qy8.jpg

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 09 sty 2014, 11:56

Akurat w Twoim wypadku Klasa Masy ma za zanczenie po pierwsze, ze masz ciężkiego sku....na pod maską jakim jest 2.5 TDI. Mając już 1BE Twoje auto powinno siedzieć niżej o jakies 2 cm od serii. Ale skoro wymienił jakis pedant na spręzyny pewnie 1BA i zostawił amorki (chociaz to sie sprawdzi tylko podczas demontażu) no to wiadomo. Według mnie wystarcza same springi 1BE od 2.5 TDI 110KW atakich ostatnio na alledrogo widziałem sporawo. Takz etaki zabieg, montaz i cieszysz sie niższa furką. W zasadzie jeśli chodzi o 2.5 TDI to pozostaje różnica czy Q czy bez Q i czy avant czy sedan. Masa własna i nacisk osi w zasadzie we wszystkich jest podobny+/- 50 kg
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga