Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Złamany wahacz i konsekwencje po wymiania POMOCY!

Zawieszenie
kuba03
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 maja 2018, 21:35
Lokalizacja: Pieniężno

Złamany wahacz i konsekwencje po wymiania POMOCY!

Post autor: kuba03 » 05 paź 2018, 23:18

Witam, posiadam audi a6 c5 2.5 tdi 150km AKN quattro z 1999r. Dzisiaj spotkała mnie straszna historia, przy 100km/h pękł mi dolny wahacz prosty od strony pasarzera i koło oparło się o nadkole i zablokowało, po zatrzymaniu auta (cudem) i opadnięciu emocji zadzwoniłem po lawetę, ale gdy usłyszałem cene postanowiłem robić to w szczerym polu. Kupiłem wahacz i wymieniłem. I zaczęły się kłopoty. Po odpaleniu silnik strasznie przenosi drgania do środka (okej to któraś poduszka). Przy 40km/h jest wszystko ok ale tylko wtedy gdy nie rozpędzam się ani nie zwalniam silnikiem, kiedy tak robie to samochód drży jakby koło było krzywe i coś huczy jak zużyte łożysko. Dodam że jak wrzuce luz przy 40 jest ok i jak hamuje na luzie tez jest wszystko ok.
Moje pytanie to jak sprawdzić która poduszka wyrwana i od czego zacząć przy szukaniu przyczyny drgań przy rozpędzaniu i huku?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 paź 2018, 23:31

Obstawiam uszkodzony przegub wewnętrzny, który został nienaturalnie wysunięty.

kuba03
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 maja 2018, 21:35
Lokalizacja: Pieniężno

Post autor: kuba03 » 06 paź 2018, 09:05

mat1324 pisze:Obstawiam uszkodzony przegub wewnętrzny, który został nienaturalnie wysunięty.
Jest możliwość żeby to sprawdzić?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 paź 2018, 12:01

Bez wejścia pod auto będzie ciężko.

carlos777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1169
Rejestracja: 04 gru 2017, 14:21
Imię: Karol
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 DLHA 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: carlos777 » 06 paź 2018, 15:39

Poza tym wahacze skręca się pod ciężarem auta.

kuba03
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 maja 2018, 21:35
Lokalizacja: Pieniężno

Post autor: kuba03 » 06 paź 2018, 20:53

Z wejściem pod auto nie ma problemu tylko jak stwierdzić że przegub jest uszkodzony?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 paź 2018, 21:32

Jak będziesz nim ruszał przód-tył, to będzie stukał.

kuba03
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 maja 2018, 21:35
Lokalizacja: Pieniężno

Post autor: kuba03 » 06 paź 2018, 21:54

Okej sprawdzone, stuka. W tygodniu wymienie poduszki i przegub i napisze o rezultacie. Dziękuję i pozdrawiam ;)

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 10 paź 2018, 13:11

możesz wrzucić zdjęcie tego rozwalonego wahacza i napisać coś więcej?
Fuck Fuel Economy

kuba03
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 maja 2018, 21:35
Lokalizacja: Pieniężno

Post autor: kuba03 » 10 paź 2018, 21:38

Wymieniony przegub i poduchy, felga ok. Wszystko ogarnięte, jeszcze zbieżność.
Przed pęknięciem nic nie stukało, byłem w szoku, że coś takiego mogło się stać. Jak najszybciej wymienię cały zestaw na jakiś dobrej marki.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 10 paź 2018, 22:04 przez kuba03, łącznie zmieniany 1 raz.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 paź 2018, 22:05

Pozwoliłem sobie edytować posta, aby zdjęcia były czytelniejsze :).

kuba03
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 20 maja 2018, 21:35
Lokalizacja: Pieniężno

Post autor: kuba03 » 10 paź 2018, 22:53

Dziękuje :) to jeden z moich pierwszych postów i dlatego błędy popełniam

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 10 paź 2018, 22:54

Wejdź w edycję posta i zobacz jak zmieniłem linki do zdjęć :). Po to są admini, aby pomagać i trochę sprzątać <rotfl> .

Awatar użytkownika
PasjonatGT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 08 kwie 2017, 18:09
Lokalizacja: Gryfice ZGY

Post autor: PasjonatGT » 30 gru 2018, 09:42

TRW to chyba jedna z najgorszych firm wahaczy.

Ale mam pytanie:

Mam fabryczne przednie dolne wahacze LMO. Auto ma 328 tys km. Gumy wyglądają super, nic nie puka. Ale czy mimo to wymienić? Jadę w 2019 w daleką podróż po europie to chyba tym bardziej. Może ktoś mi doradzić. Górne wszystkie wymieniłem 2 tygodnie temu i łączniki.

A drugie pytanie czy końcówki drążków wymienić wraz z drążkami, żeby było z głowy? Nie wiem jaka żywotność jest tych drążków.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 30 gru 2018, 14:25

Wymieniasz jak są zużyte, a jak nic nie widać, to nie ma potrzeby ich ruszania. Jeśli stuka końcówka, to wymieniasz tylko końcówkę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga