Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Zawieszenie stalowe

Zawieszenie
Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

[A6 C5] Zawieszenie stalowe

Post autor: HattoriHonza » 05 wrz 2012, 10:02

Witam wszystkich,

Od kiedy mam A6 nurtuje mnie jedno zasadnicze pytanie. Na rynku jest pełno zamienników przedniego zawieszenia, jedne tanie - inne drogie. Osobiście założyłem LMO i sobie jak na razie po 80kkm chwalę. ALE. Ludzie kupują badziewia pokroju MasterSport, które też są aluminiowe. Ja rozumiem, że masa nieresorowana im niższa tym lepiej i po to te wahacze są z aluminium. Ale dlaczego nie ma firmy, która produkowałaby te zestawy ze stali? Zawieszenie byłoby wtedy mniej komfortowe, ale za to o wiele wytrzymalsze. Wtedy kupujący może wybrać, czy chce swoje Audi pozbawić części komfortu, ale mieć bezawaryjne zawieszenie. Sprawdziłoby się to chociażby w takim allroad, który obstawiam dużo częściej potrzebuje remontu zawieszenia ze względu na statystycznie częstszą jazdę po dołach i wertepach - w końcu po to się go kupuje.

Pytanie jest oczywiście czysto hipotetyczne, ciekawość mną szarga ;)

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2012, 10:59

Aleś wymyslił, co ma piernik do wiatraka, :(
To aluminium Ci pęka, czy sworznie i gumy nie wytrzymują?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 05 wrz 2012, 20:30

Zagór pisze:Aleś wymyslił, co ma piernik do wiatraka, :(
To aluminium Ci pęka, czy sworznie i gumy nie wytrzymują?
sworznie nie wytrzymują bo gniazda są alu i szybciej się wybijają, wg.mnie najlepsze rozwiązanie to wymienne końcówki jak w '' normalnych'' autach, wtedy koszt wymiany byłby dużo niższy

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 06 wrz 2012, 10:52

Aleś wymyslił, co ma piernik do wiatraka, :(
To aluminium Ci pęka, czy sworznie i gumy nie wytrzymują?
To czemu w normalnym samochodzie wymieniam wtedy sworznie i gumy, a tutaj muszę cały wahacz, bo sworznie i gumy powybijały tuleje aluminiowe?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 06 wrz 2012, 16:27

Bo warsztat w którym to robisz, nie ma technicznych możliwości wymiany sworznia, część silentblockow jest dostępna jako zamiennik, nawet w ASO można kupić ten największy tylny banana :)

Zawieszenie stalowe, nie ma żadnych + w SPAM do alu :( może poza kosztem eksploatacji, ale ... przecież możesz kupić CCCO ze stalowaym zawieszeniem - A3 :)
Jest cięższe, bardziej pracuje (stal się gnie, ciągnie, pręży) w stopach alu używanych do produkcji elementów zawieszenia te procesy się praktycznie nie pojawiają :)

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 06 wrz 2012, 16:56

Przecież napisałem, że o tym wszystkim wiem. Ale dlaczego taki Mastersport nie może produkować dla pewnej części, która chce mieć A6, bo im sie kurde PODOBA, ale wydatek na LMO to dużo, bo np mają kilka km dojazd po dołach. To skrajny przypadek, ale znam MASę ludzi jeżdżącej na MS, bo inna zawiecha za droga. Dlaczego pozbawiać ludzi wyboru? Powtarzam, że pytanie jest czysto hipotetyczne, sam jeżdżę na LMO. Co do wymiany sworznia - w stalowym zawieszeniu jaki byłby problem z jego wymianą?

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 06 wrz 2012, 20:43

1. Bo żeby użyskać podobną sztywność elementu, trzeba by było dać więcej materiału, i może okazałoby się że wahacz nie mieści się w nadkolu :(, albo zawieszenie jest tak ciężkie, że system tłumienia (amor, sprężyna) nie dają rady/
Nie wiem do czego dążysz, ale moim zdaniem błądzisz :(

jarcun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 27 maja 2012, 17:24
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jarcun » 07 wrz 2012, 21:52

w sworzniach jest luz nie przez wybite aluminium a tylko i wyłącznie powstaje on w ( na ) teflonowej otoczce ( bieżni) w której jest stalowa kulka sworznia. są zakłady regenerujące sworznie i takie wahacze jedni chwalą inni nie.

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 08 wrz 2012, 09:44

jarcun, no dokładnie, aluminium nie ma tu nic do rzeczy raczej "wielowachaczowość".

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 08 wrz 2012, 10:25

Panowie, stan dróg ma tutaj znaczenie :(, a nie konstrukcja zawieszenia i materiał z jakiego jest wykonane :(
To kolejny powód, dla którego nikt nie mysli o tanim-stalowym zawieszeniu, ludzie na całym świecie jeżdżą po drogach, a nie poligonach doświadczalnych do oceny trwałości zawieszenia :)
Swoją drogą CCCO powinno nam płacić za te testy ;)

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 16 gru 2009, 19:08
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 08 wrz 2012, 12:50

to fakt, jak moje a4 9 lat jeździło po szwajcarii na fabrycznym zawieszeniu, 3lata w polsce załatwiły mi pełną orkiestrę w zaweszeniu i niestabilność na drodze

Awatar użytkownika
HattoriHonza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 288
Rejestracja: 23 wrz 2010, 11:52
Imię: Piotr
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin, Polska

Post autor: HattoriHonza » 08 wrz 2012, 14:51

No to dzięki za odpowiedzi, już wszystko jasne w takim razie :)

Awatar użytkownika
darooe36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 06 sie 2010, 21:22
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: darooe36 » 21 gru 2012, 19:09

Koledzy własnie sie natknołem na stalowe wahacze do naszych audic chyba dostępne tylko za oceanem....
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... day/page14

rafall79
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 06 gru 2012, 16:13
Lokalizacja: Trondheim

Post autor: rafall79 » 21 gru 2012, 22:15

Wysylaja wszedzie
http://www.034motorsport.com/chassis-co ... 66_74.html
Over half our customers are international shipments to Europe, Middle East and Latin America. We have several shipping options available (for different speeds and prices), payments are Paypal or Credit Card and Wire Transfer. For Wire Transfer payments, email CustomerService@034Motorsport.com to arrange for payment, the order total can be had by adding parts to the cart and checking out, contact internally for bank transfer details.

ale z tego co widac to tylko gorne wachacze ale przynajmniej maja rowniez zestaw naprawczy.Ogolnie fajny sklepik tyle ze cenay czasami powalaja

Awatar użytkownika
darooe36
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 06 sie 2010, 21:22
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: darooe36 » 22 gru 2012, 08:45

cena jest spora ale jednak da sie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja