[A6 C5] zawieszenie pneumatyczne
A czy próbował ktoś regeneracji amortyzatora pneumatycznego w tej firmie:
http://www.regeneracja-airmatic.pl
http://moto.allegro.pl/item1149159769_a ... zator.html
[ Dodano: 2010-07-22, 22:10 ]
Dzisiaj wysłałem, do tej firmy kompletne tylne zawieszenie do regeneracji...
... zobaczymy co z tego wyjdzie :D
[ Dodano: 2010-07-27, 20:08 ]
Dziś dostałem informacje od firmy LIMAK, że jednak zawieszenie tylne pneumatyczne a Allroada jest inne niż do A6... Ale jest to firma która się profesjonalnie zajmuje regeneracją pneumatycznych zawieszeń, więc sobie poradzili... Zrobili nową formę na prasę oraz zamówili nowe gumy i są w stanie naprawić także zawieszenie do Audi A6.
Jak będę miał więcej info, to oczywiście napisze...
http://www.regeneracja-airmatic.pl
http://moto.allegro.pl/item1149159769_a ... zator.html
[ Dodano: 2010-07-22, 22:10 ]
Dzisiaj wysłałem, do tej firmy kompletne tylne zawieszenie do regeneracji...
... zobaczymy co z tego wyjdzie :D
[ Dodano: 2010-07-27, 20:08 ]
Dziś dostałem informacje od firmy LIMAK, że jednak zawieszenie tylne pneumatyczne a Allroada jest inne niż do A6... Ale jest to firma która się profesjonalnie zajmuje regeneracją pneumatycznych zawieszeń, więc sobie poradzili... Zrobili nową formę na prasę oraz zamówili nowe gumy i są w stanie naprawić także zawieszenie do Audi A6.
Jak będę miał więcej info, to oczywiście napisze...
Dzieki kolego za pomoc
tak o trybie serwisowym to pamietam zeby go wlaczyc a powiedz mi kolego jaki jest stopien trudnosci wymiany tych poduszek i jaki czas potrzebny ?
fajna masz furke mam jeszcze jedno pytanko bo widze ze jestes bardzo wciagniety w temat powiedz mi czym mozna wyczyscic te aluminiowe elementy chodzi mi o relingi i progi z gory dzieki
pozdro
tak o trybie serwisowym to pamietam zeby go wlaczyc a powiedz mi kolego jaki jest stopien trudnosci wymiany tych poduszek i jaki czas potrzebny ?
fajna masz furke mam jeszcze jedno pytanko bo widze ze jestes bardzo wciagniety w temat powiedz mi czym mozna wyczyscic te aluminiowe elementy chodzi mi o relingi i progi z gory dzieki
pozdro
maly
Ja osobiście nie wymieniałem poduszek, ale asystowałem przy ich wymianie.
Chłopakom zeszło się może z 1,5h na jedną stronę, może mniej (to było pół roku temu, więc dokładnie nie pamiętam).
Wymiana nie jest skomplikowana, ale jak ktoś to robi po raz pierwszy, to pewnie zejdzie się trochę dłużej
Dzięki za komplementy względem mojej furki, ale w czyszczeniu aluminiowych elementów nie mam żadnego doświadczenia. Przypuszczam, że najlepiej jakimiś środkami do czyszczenia aluminium:)
Chłopakom zeszło się może z 1,5h na jedną stronę, może mniej (to było pół roku temu, więc dokładnie nie pamiętam).
Wymiana nie jest skomplikowana, ale jak ktoś to robi po raz pierwszy, to pewnie zejdzie się trochę dłużej

Dzięki za komplementy względem mojej furki, ale w czyszczeniu aluminiowych elementów nie mam żadnego doświadczenia. Przypuszczam, że najlepiej jakimiś środkami do czyszczenia aluminium:)
Witam
jestem chwilowym użytkownikiem audi A6 allroad, którym jeżdżę jako "autem zastępczym" - jest to przedmiot moich marzeń i do wczoraj nic nie mąciło radości wynikającej z obcowania z tym cackiem aż do chwili gdy "zblokowało" mi się na najwyższym stopniu podniesienia zawieszenia.
Po przyjechaniu w piątek do domu na podjeździe przed zjechaniem pod garaż ( gdzie parkuję auto za bramą na zjeździe do garażu ) podniosłem go na najwyższy poziom ( by nie zawisnąć na przełamaniu zjazdu ) i zjechałem. tak podniesione auto zostawiłem na noc i całą sobotę - wieczorem miałem nim wyjeżdżać i gdy wyjechałem za bramę na płaską część podjazdu nie mogłem uruchomić zmiany poziomu ( zafiksował się na najwyższym ) miałem rażenie że jeszcze się nieco podniósł , choć poprzedniego dnia wydawało mi się że podniósł się całkowicie zanim ruszyłem "pod garaż". ÂŚwieci się ( mruga ) kontrolka żółta zmiany poziomu zawieszenia i nie można w ogóle w ustawieniach kliknąć na inny poziom niż jest ( jest "lift" ).
Problem polega na tym ,że jest to auto mojego szefa i że mi je "użyczył" na czas naprawy służbowego samochodu. Mam je oddać jutro a nie mogę obniżyć ... Bardzo proszę o radę i pomoc doświadczonych allroadowcdów. Z góry dziękuję . R
jestem chwilowym użytkownikiem audi A6 allroad, którym jeżdżę jako "autem zastępczym" - jest to przedmiot moich marzeń i do wczoraj nic nie mąciło radości wynikającej z obcowania z tym cackiem aż do chwili gdy "zblokowało" mi się na najwyższym stopniu podniesienia zawieszenia.
Po przyjechaniu w piątek do domu na podjeździe przed zjechaniem pod garaż ( gdzie parkuję auto za bramą na zjeździe do garażu ) podniosłem go na najwyższy poziom ( by nie zawisnąć na przełamaniu zjazdu ) i zjechałem. tak podniesione auto zostawiłem na noc i całą sobotę - wieczorem miałem nim wyjeżdżać i gdy wyjechałem za bramę na płaską część podjazdu nie mogłem uruchomić zmiany poziomu ( zafiksował się na najwyższym ) miałem rażenie że jeszcze się nieco podniósł , choć poprzedniego dnia wydawało mi się że podniósł się całkowicie zanim ruszyłem "pod garaż". ÂŚwieci się ( mruga ) kontrolka żółta zmiany poziomu zawieszenia i nie można w ogóle w ustawieniach kliknąć na inny poziom niż jest ( jest "lift" ).
Problem polega na tym ,że jest to auto mojego szefa i że mi je "użyczył" na czas naprawy służbowego samochodu. Mam je oddać jutro a nie mogę obniżyć ... Bardzo proszę o radę i pomoc doświadczonych allroadowcdów. Z góry dziękuję . R
Ttrrtt
Witam.
Jestem tu na forum od wczoraj i nie wiem czy mogę poruszyć temat zawieszenia w moim allroad 2.5 TDI.
Mam go dopiero miesiąc i już zaczyna mnie irytować. Dokładnie to chodzi mi o to:
Kupiłem go 21 września i z zawieszeniem było wszystko OK (bynajmniej mi się tak wydawało- pompowała w górę i schodził w dół bez problemu). Po trzech tygodniach zacząłem słyszeć głośną pracę kompresora, który załączał się dość często szczególnie przy gwałtownym przyśpieszaniu. I to trwało ponad tydzień, ale już wczoraj nie mogłem podnieść go z poziomu 2 na 3. Opuściłem go na pierwszy i opadł, ale już na drugi nie chciał wrócić. Dziś z rana zapaliła mi się kontrolka zawieszenia a dokładnie mrugała i mrugał też 1 poziom zawieszenia. Kompresor próbuje się załączyć ale robi to na dosłownie dwie sekundy i się wyłącza. Dodam, że załącza się na te 2 sekundy po odpaleniu auta.
O godzinie 11:00 jadąc nagle błąd zniknął i mogłem go podnieść do poziomu 2, o 3 mogłem zapomnieć. Teraz nie ma błędu ale mruga mi kontrolka poziomu drugiego.
Napiszcie mi co może być przyczyną, co sprawdzić i ewentualnie gdzie w okolicach Oława-Wrocław zajmują się zawieszeniami w Allroad-ach.
Jestem tu na forum od wczoraj i nie wiem czy mogę poruszyć temat zawieszenia w moim allroad 2.5 TDI.
Mam go dopiero miesiąc i już zaczyna mnie irytować. Dokładnie to chodzi mi o to:
Kupiłem go 21 września i z zawieszeniem było wszystko OK (bynajmniej mi się tak wydawało- pompowała w górę i schodził w dół bez problemu). Po trzech tygodniach zacząłem słyszeć głośną pracę kompresora, który załączał się dość często szczególnie przy gwałtownym przyśpieszaniu. I to trwało ponad tydzień, ale już wczoraj nie mogłem podnieść go z poziomu 2 na 3. Opuściłem go na pierwszy i opadł, ale już na drugi nie chciał wrócić. Dziś z rana zapaliła mi się kontrolka zawieszenia a dokładnie mrugała i mrugał też 1 poziom zawieszenia. Kompresor próbuje się załączyć ale robi to na dosłownie dwie sekundy i się wyłącza. Dodam, że załącza się na te 2 sekundy po odpaleniu auta.
O godzinie 11:00 jadąc nagle błąd zniknął i mogłem go podnieść do poziomu 2, o 3 mogłem zapomnieć. Teraz nie ma błędu ale mruga mi kontrolka poziomu drugiego.
Napiszcie mi co może być przyczyną, co sprawdzić i ewentualnie gdzie w okolicach Oława-Wrocław zajmują się zawieszeniami w Allroad-ach.
kondziu81
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
- Imię: Robert
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wa-Wa
- Kontakt:
kondziu81,
- kompresor Ci się przegrzewa, nie wyrabia z pompowaniem zawieszenia, prawdopodobnie już jest kaput.
- W momencie, kiedy mruga Ci 1 kreska z zawieszenia, to samochód jest opadnięty poniżej pierwszego poziomu. Jeżeli po chwili się nie napompuje, to oznacza, że kompresor nie daje rady.
-Samochód opada regularnie poniżej 1 poziomu, ponieważ masz nieszczelność w zawieszeniu (chociaż to nie jest pewnikiem z twojego opisu).
jeżeli kompresor jeszcze do czegoś może się nadać, to jak najszybciej zaprzestań użytkowanie samochodu, żeby go nie wykończyć, chociaż wątpię, że jeszcze coś z niego będzie. Na pewno nie powinieneś go opuszczać, bo im niżej, tym samochód łatwiej opada.
Przyjrzyj się, przy których kołach samochód jest opadnięty.
Szykuj sporo gotówki, bo prawdopodobnie kupiłeś samochód ze zużytym zawieszeniem.
Zrobisz, będziesz jeździł i będziesz zadowolony.
Z ciekawości, ile zapłaciłeś za ten egzemplarz? Zaczynam zastanawiać się, czy swojego nie puściłem zbyt tanio
- kompresor Ci się przegrzewa, nie wyrabia z pompowaniem zawieszenia, prawdopodobnie już jest kaput.
- W momencie, kiedy mruga Ci 1 kreska z zawieszenia, to samochód jest opadnięty poniżej pierwszego poziomu. Jeżeli po chwili się nie napompuje, to oznacza, że kompresor nie daje rady.
-Samochód opada regularnie poniżej 1 poziomu, ponieważ masz nieszczelność w zawieszeniu (chociaż to nie jest pewnikiem z twojego opisu).
jeżeli kompresor jeszcze do czegoś może się nadać, to jak najszybciej zaprzestań użytkowanie samochodu, żeby go nie wykończyć, chociaż wątpię, że jeszcze coś z niego będzie. Na pewno nie powinieneś go opuszczać, bo im niżej, tym samochód łatwiej opada.
Przyjrzyj się, przy których kołach samochód jest opadnięty.
Szykuj sporo gotówki, bo prawdopodobnie kupiłeś samochód ze zużytym zawieszeniem.
Zrobisz, będziesz jeździł i będziesz zadowolony.
Z ciekawości, ile zapłaciłeś za ten egzemplarz? Zaczynam zastanawiać się, czy swojego nie puściłem zbyt tanio

Właśnie wróciłem do domu z wyprawy do lasu z rodzinką i znów mnie zaskoczył.
Udało mi się go podnieść do 3 poziomu i tak już został, ale nadal co jakiś czas załączał mi się kompresor. Zostawię go tak na 2-3 dni i zobaczę czy gdzieś puści i na którym kole opadnie.
Mam jeszcze pytanko- czy kompresor zawsze tak chodzi, że słychać go w aucie?? Jaki jest koszt naprawy takiego zawieszenia i gdzie można go zrobić??
Kupiłem go za 28000zł w wersji z pełnym wyposażeniem: skóra alkantra, 3x pamięć ustawionych foteli i kierownicy, kiera wielofunkcyjna, 10x air bag, navi z Polską mapą i TV, rolety w tylnych szybach itp.
Udało mi się go podnieść do 3 poziomu i tak już został, ale nadal co jakiś czas załączał mi się kompresor. Zostawię go tak na 2-3 dni i zobaczę czy gdzieś puści i na którym kole opadnie.
Mam jeszcze pytanko- czy kompresor zawsze tak chodzi, że słychać go w aucie?? Jaki jest koszt naprawy takiego zawieszenia i gdzie można go zrobić??
Kupiłem go za 28000zł w wersji z pełnym wyposażeniem: skóra alkantra, 3x pamięć ustawionych foteli i kierownicy, kiera wielofunkcyjna, 10x air bag, navi z Polską mapą i TV, rolety w tylnych szybach itp.
kondziu81
- jojo001
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
- Lokalizacja: Dolnoslaskie
- Kontakt:
Wepnij do chłopaków w Brzegu Dolnym - firma LIMAK.
Masz wpisane w swoim profilu Oława, więc nie tak znowu daleko.
Tam Ci zdiagnozują, wymienią co trzeba.
Tu masz link:
http://regeneracja-airmatic.pl/index.ph ... &Itemid=99
Prawdopodobnie jedyni na Dolnym śląsku, którzy kumają o co chodzi.
Ja u nich wymieniałem już 2 miechy z przodu i jest OK.
Jakbyś miał problem z kalibracją (jeśli po naprawie auto nierówno stoi) - daj znać na priv.
Masz wpisane w swoim profilu Oława, więc nie tak znowu daleko.
Tam Ci zdiagnozują, wymienią co trzeba.
Tu masz link:
http://regeneracja-airmatic.pl/index.ph ... &Itemid=99
Prawdopodobnie jedyni na Dolnym śląsku, którzy kumają o co chodzi.
Ja u nich wymieniałem już 2 miechy z przodu i jest OK.
Jakbyś miał problem z kalibracją (jeśli po naprawie auto nierówno stoi) - daj znać na priv.
Dzięki za info, na pewno w najbliższym czasie ich odwiedzę. Nie wiesz czy Oni robią to na miejscu?? Tzn. przyjeżdżam rano i wyjeżdżam za parę godzin w tym samym dniu??
I jeszcze jedno: jak powinien pracować ten kompresor, jest tak że słyszymy go w aucie??
I jak często załącza się przy szczelnym zawieszeniu??
[ Dodano: 2011-10-26, 08:26 ]
Ponawiam pytanie.
Jak powinno pracować sprawne zawieszenie a Audi A6 allroad. Dokładnie mi chodzi o to jak głośno powinien pracować sprawny kompresor, jak często się załącza??
Wczoraj opuściłem zawiechę na 2 poziom, ale nie mogłem jej podnieść na 3. Dopiero jak pojeździłem kilka minut to podniósł się na 3 poziom. Podniosłem go na 4 to mrugała 4 dioda na żółto ale nie zapaliła się na stałe.
Nie wiem co jest grane z tą zawiechą, może to jakaś pierdoła a nie chcę trafić na kogoś kto wymieni mi miechy, które są dobre.
I jeszcze jedno: jak powinien pracować ten kompresor, jest tak że słyszymy go w aucie??
I jak często załącza się przy szczelnym zawieszeniu??
[ Dodano: 2011-10-26, 08:26 ]
Ponawiam pytanie.
Jak powinno pracować sprawne zawieszenie a Audi A6 allroad. Dokładnie mi chodzi o to jak głośno powinien pracować sprawny kompresor, jak często się załącza??
Wczoraj opuściłem zawiechę na 2 poziom, ale nie mogłem jej podnieść na 3. Dopiero jak pojeździłem kilka minut to podniósł się na 3 poziom. Podniosłem go na 4 to mrugała 4 dioda na żółto ale nie zapaliła się na stałe.
Nie wiem co jest grane z tą zawiechą, może to jakaś pierdoła a nie chcę trafić na kogoś kto wymieni mi miechy, które są dobre.
kondziu81
Z tym moim zawieszenie jest naprawdę dziwna sprawa. Teraz pompuje bez problemowo, ale kompresor się załącza dość często. Jak pompuje a ja się zatrzymam to przestaje pompować. Jak tylko ruszę to z powrotem pompuje. A załącza się najczęściej jak gwałtownie przyśpieszam. Ma to jakiś związek?? Załączanie kompresora do przyśpieszenia??Chyba muszę się wybrać do Brzegu Dolnego.
kondziu81