[A6 C5 2,4] Wymiana tylnej belki
[A6 C5 2,4] Wymiana tylnej belki
Witam. Zamierzam w poniedziałek wymienić sam tylna belkę (moja jest krzywa). Proszę o podpowiedz kogoś kto już to robił, jak się za to zabrać, na co zwrócic uwagę. Gdzie np. odpiąć przewody od hamulców, jak poradzic sobie z czujnikami od ABS (bedą pewnie zapieczone). Pozdrawiam serdeczne
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 12:20 przez kondi78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
belka z quattro nie będzie pasowac bo... tam nie ma prostej belki tylko rama pomocnicza z zaweszeniem i tylnym mostem. musisz szukać do ośkikondi78 pisze:OK, chyba się udało. Mam nadzieje że mój temat jest wystarczająco zrozumiały. Proszę więc o podpowiedz. Mam też pytanie czy belka z quattro będzie pasować? Pozdr
Konrad
Belkę już kupiłem, bałem się tylko że różnica między ośką a quattro będzie minimalna i nagle przy montażu okaże się że nie pasuje. Montaż będę robił z bratem, on zastanawia się żeby rozpiąć hamulce od piasty bez odpinania przewodów od hamulców. i pózniej na drugą piastę całość zmontować. Jest to wykonalne? Pozdr
[ Dodano: 2009-05-04, 20:57 ]
Witam ponownie. Nie doczekałem się odpowiedzi, belka już wymieniona, więc może ja komuś podpowiem. ÂŚciągnęliśmy koła, później klocki hamulcowe. Przewodów od hamulców i linki od ręcznego nie odpinaliśmy, tylko całość wypieliśmy z plastikowych mocowań i odkręciliśmy uchwyty na te przewody od belki. Następnie odkręciliśmy amortyzator, a następnie odłączyliśmy czujniki od ABS (trzeba jeszcze poluźnić plastikową osłonę znajdującą się za belką). Kostka do czujników znajduje się pod siedzeniem. Później to samo z drugiej strony i odkręcić belkę. Robiliśmy to pierwszy raz ale dość sprawnie poszło. Na podnośniku byłoby to dużo łatwiejsze, my niestety korzystaliśmy z lewarków. Pozdrawiam
[ Dodano: 2009-05-04, 20:57 ]
Witam ponownie. Nie doczekałem się odpowiedzi, belka już wymieniona, więc może ja komuś podpowiem. ÂŚciągnęliśmy koła, później klocki hamulcowe. Przewodów od hamulców i linki od ręcznego nie odpinaliśmy, tylko całość wypieliśmy z plastikowych mocowań i odkręciliśmy uchwyty na te przewody od belki. Następnie odkręciliśmy amortyzator, a następnie odłączyliśmy czujniki od ABS (trzeba jeszcze poluźnić plastikową osłonę znajdującą się za belką). Kostka do czujników znajduje się pod siedzeniem. Później to samo z drugiej strony i odkręcić belkę. Robiliśmy to pierwszy raz ale dość sprawnie poszło. Na podnośniku byłoby to dużo łatwiejsze, my niestety korzystaliśmy z lewarków. Pozdrawiam
Cześć,
czeka mnie ta sama wymiana co autora tematu i poprzednika - wjazd w bramę okazał się zbyt wąski...
Ponoć sama operacja nie jest zbyt wymagająca niemniej przyznam szczerze, że nie mam pojęcia jak się zabrać za te amortyzatory z poduchami powietrznymi - czy należy je przed demontażem 'spuścić'? Trzeba odpiąć kompresor lub jakiś bezpiecznik od niego?
Jeśli ktoś wymieniał tylną oś z poduchami i mógłby podpowiedzieć w jakiej kolejności się za to zabrać, na co zwrócić uwagę ew. co dobrze mieć pod ręką będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam!
czeka mnie ta sama wymiana co autora tematu i poprzednika - wjazd w bramę okazał się zbyt wąski...
Ponoć sama operacja nie jest zbyt wymagająca niemniej przyznam szczerze, że nie mam pojęcia jak się zabrać za te amortyzatory z poduchami powietrznymi - czy należy je przed demontażem 'spuścić'? Trzeba odpiąć kompresor lub jakiś bezpiecznik od niego?
Jeśli ktoś wymieniał tylną oś z poduchami i mógłby podpowiedzieć w jakiej kolejności się za to zabrać, na co zwrócić uwagę ew. co dobrze mieć pod ręką będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam!