[A6 C5 ] Wymiana tulei tylnej belki
[A6 C5 ] Wymiana tulei tylnej belki
No i nadszedł czas na wymiane tulei tynej belki
Opisze co i jak dla chętnych którzy chcą się za to zabrać
Na początek kilka ogólnych uwag:
Ja początkowo zabrałem się za to sam pod garażem z wielkim zapałem lecz po godzinie doszłem do wniosku że nie jestem dostatecznie przygotowany.
Mianowicie brak kluczy ( dobrej jakości ) 18 , 21
Doszłem do wniosku że chyba spasuję i zadzwoniłem do kolegi na warsztacik i okazało sie że ma wolny czas.
Więc jedynka i ogień na warsztat.
Teraz do sedna sprawy , pokolei .
odkręcamy osłonę belki , cztery nakrędki na klucz 10 i mały wkręt na torx ( nie znam rozmiaru ale mały )
Podnosimy autko na podnosniku z wymianianej strony ( to chyba jasne :lol: ) i luzujemy śruby ( klucz 18 ) przykręcone do podwozia.
Drugim podnośnikiem podpieramy belkę gdyż pręży nam sprężyna , żeby nie opadła.
luzujeny śrubę łączącą tuleje z belką ( klucz 21 )
Następnie odkręcamy całkowicie śruby od podwozia , tuleja powinna nam opaść do dołu.
Nastepnie odkręcamy nakrędkę ze śruby łaczącej z belką , wysuwamy daną śrubę i mamy zużytą tuleję w ręce.
Zakładamy nową tuleje i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Jedyny wyjątek to :
Najpierw przykręcamy na maksa tuleje do podwozia trzema śrubami a dopiero po opuszczenuiu auta z podnośnika dokręcamy na maksa śrubę mocującą tuleje z belką.
Jeżeli macie pytania o szczegóły , które ominołem po piszcie postaram się pomóc.
Miłej wymiany
Opisze co i jak dla chętnych którzy chcą się za to zabrać
Na początek kilka ogólnych uwag:
Ja początkowo zabrałem się za to sam pod garażem z wielkim zapałem lecz po godzinie doszłem do wniosku że nie jestem dostatecznie przygotowany.
Mianowicie brak kluczy ( dobrej jakości ) 18 , 21
Doszłem do wniosku że chyba spasuję i zadzwoniłem do kolegi na warsztacik i okazało sie że ma wolny czas.
Więc jedynka i ogień na warsztat.
Teraz do sedna sprawy , pokolei .
odkręcamy osłonę belki , cztery nakrędki na klucz 10 i mały wkręt na torx ( nie znam rozmiaru ale mały )
Podnosimy autko na podnosniku z wymianianej strony ( to chyba jasne :lol: ) i luzujemy śruby ( klucz 18 ) przykręcone do podwozia.
Drugim podnośnikiem podpieramy belkę gdyż pręży nam sprężyna , żeby nie opadła.
luzujeny śrubę łączącą tuleje z belką ( klucz 21 )
Następnie odkręcamy całkowicie śruby od podwozia , tuleja powinna nam opaść do dołu.
Nastepnie odkręcamy nakrędkę ze śruby łaczącej z belką , wysuwamy daną śrubę i mamy zużytą tuleję w ręce.
Zakładamy nową tuleje i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Jedyny wyjątek to :
Najpierw przykręcamy na maksa tuleje do podwozia trzema śrubami a dopiero po opuszczenuiu auta z podnośnika dokręcamy na maksa śrubę mocującą tuleje z belką.
Jeżeli macie pytania o szczegóły , które ominołem po piszcie postaram się pomóc.
Miłej wymiany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 191
- Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
- Lokalizacja: Siemianowice Sląskie
a jak ocenić zużycie tych tulei? bo ja u siebie na dziurach z tyłu słysze gorsze tłumienie niż z przodu ale nie jakiś stuk i byłem u mechanika na szarpakach i niby nie widać luzu ale mówił że w sumie mogą mieć juz jakiś luz bo na maszynie tego tak nie sprawdzi dokładnie
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie
Mam pytanie odnośnie tej kwestii. Pod jakim kątem powinna był ustawiona tuleja w SPAM do osi przy dokręcaniu? Ma to jakiekolwiek znaczenie? Mam już przymocowaną tuleję do podwozia, założoną na oś tylko niedokręconą. Z tyłu mam poduchy zamiast sprężyn więc obecnie - brak powietrza - mogę dość mocno manewrować belką i ustawić ją pod dowolnym kątem w SPAM do podwozia by dokręcić - jedynie rozciągnięcie amorka mnie tu ogranicza.Najpierw przykręcamy na maksa tuleje do podwozia trzema śrubami a dopiero po opuszczenuiu auta z podnośnika dokręcamy na maksa śrubę mocującą tuleje z belką.
I jeszcze jedno pytanie, poniekąd w temacie, jak wymusić napompowanie poduch? Gdzieś widziałem informację, żeby przed opuszczeniem na koła wymusić tylko nie było informacji jak.
bendzji dzięki Ci wielkie za tą procedurę!!! Jest tam schemat i to de facto rozwiązało mój problem :D Opiszę, gdyby ktoś jeszcze szukał.
Do osi, na środku samochodu doczepiona jest "dźwignia" połączona z pudełkiem - wiem, bardzo profesjonalny opis... - która jest czujnikiem wypoziomowania samochodu. W moim przypadku, wystarczyło ją podnieść do góry, by zasymulować zbytnie opuszczenie podwozia a następnie włączyć układ elektryczny - pozycja kluczyka raz przekręcona. Po podpompowaniu wyłączyć obwód by miechy nie wypełniły się zbytnio i można już opuszczać na koła.
Dzięki temu wczoraj wyjechałem z garażu :D Jeszcze raz wielkie dzięki!!!
Do osi, na środku samochodu doczepiona jest "dźwignia" połączona z pudełkiem - wiem, bardzo profesjonalny opis... - która jest czujnikiem wypoziomowania samochodu. W moim przypadku, wystarczyło ją podnieść do góry, by zasymulować zbytnie opuszczenie podwozia a następnie włączyć układ elektryczny - pozycja kluczyka raz przekręcona. Po podpompowaniu wyłączyć obwód by miechy nie wypełniły się zbytnio i można już opuszczać na koła.
Dzięki temu wczoraj wyjechałem z garażu :D Jeszcze raz wielkie dzięki!!!
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jestem po wymianie tulei na poliuretany. Powiem że troszkę się namęczyłem.
Zamim wymontowałem wszystko to porobiłem sobie znaki i żeby przy składaniu zrobić tak jak było.
Ale profilaktycznie podjadę jeszcze na ustawienie zbieżności tylnej belki.
Zamim wymontowałem wszystko to porobiłem sobie znaki i żeby przy składaniu zrobić tak jak było.
Ale profilaktycznie podjadę jeszcze na ustawienie zbieżności tylnej belki.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga