Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 ] Wymiana tulei tylnej belki

Zawieszenie
Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

[A6 C5 ] Wymiana tulei tylnej belki

Post autor: harus » 16 paź 2010, 22:45

No i nadszedł czas na wymiane tulei tynej belki

Opisze co i jak dla chętnych którzy chcą się za to zabrać

Na początek kilka ogólnych uwag:

Ja początkowo zabrałem się za to sam pod garażem z wielkim zapałem lecz po godzinie doszłem do wniosku że nie jestem dostatecznie przygotowany.

Mianowicie brak kluczy ( dobrej jakości ) 18 , 21

Doszłem do wniosku że chyba spasuję i zadzwoniłem do kolegi na warsztacik i okazało sie że ma wolny czas.

Więc jedynka i ogień na warsztat.

Teraz do sedna sprawy , pokolei .

odkręcamy osłonę belki , cztery nakrędki na klucz 10 i mały wkręt na torx ( nie znam rozmiaru ale mały )

Podnosimy autko na podnosniku z wymianianej strony ( to chyba jasne :lol: ) i luzujemy śruby ( klucz 18 ) przykręcone do podwozia.

Drugim podnośnikiem podpieramy belkę gdyż pręży nam sprężyna , żeby nie opadła.

luzujeny śrubę łączącą tuleje z belką ( klucz 21 )

Następnie odkręcamy całkowicie śruby od podwozia , tuleja powinna nam opaść do dołu.

Nastepnie odkręcamy nakrędkę ze śruby łaczącej z belką , wysuwamy daną śrubę i mamy zużytą tuleję w ręce.

Zakładamy nową tuleje i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Jedyny wyjątek to :

Najpierw przykręcamy na maksa tuleje do podwozia trzema śrubami a dopiero po opuszczenuiu auta z podnośnika dokręcamy na maksa śrubę mocującą tuleje z belką.

Jeżeli macie pytania o szczegóły , które ominołem po piszcie postaram się pomóc.

Miłej wymiany <ok>

kowallubin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
Lokalizacja: Lubin dolnośląskie

Post autor: kowallubin » 17 paź 2010, 02:21

fotki by sie przydaly....:(

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 17 paź 2010, 10:10

No dokładnie troche kicha :-/ ale niestety nie miałem przy sobie ani aparatu ani fonu.

Lecz jak się już ktoś zabieże za tę robótkę to powinien dać sobie rade nawet bez zdjęć

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 21 paź 2010, 22:35

Ja miałem mały problem wystarczyło przypasować do śladów połorzenia poprzednich tulei , i tak też zrobiliśmy .

Nie zauważyłem żadnych anomalji tymbardziej że byłem na płycie i wszystko wyszło ok

MotoRider
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 20 paź 2009, 23:27
Lokalizacja: Siemianowice Sląskie

Post autor: MotoRider » 19 paź 2012, 16:08

a jak ocenić zużycie tych tulei? bo ja u siebie na dziurach z tyłu słysze gorsze tłumienie niż z przodu ale nie jakiś stuk i byłem u mechanika na szarpakach i niby nie widać luzu ale mówił że w sumie mogą mieć juz jakiś luz bo na maszynie tego tak nie sprawdzi dokładnie
Audi A6 C4 2.6 150 KM
Audi A8 D2 4.2 299 KM
Audi A6 C5 1.9tdi 110 KM aktualnie

Awatar użytkownika
harus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:24
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: harus » 19 paź 2012, 16:14

Wystarczy podnieść auto do góry i wziąść jakiąś brechę i zastosować dźwignię na belkę .
Ale to taki sposób total awaryjny , naczęstrzym objawem jest jak na dziurach dupa ucieka na boki , a da się to odczuć ja tak miałem wymieniłem tuleje i amory i jest idealnie

Kocuru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:50
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kocuru » 08 kwie 2015, 09:32

Najpierw przykręcamy na maksa tuleje do podwozia trzema śrubami a dopiero po opuszczenuiu auta z podnośnika dokręcamy na maksa śrubę mocującą tuleje z belką.
Mam pytanie odnośnie tej kwestii. Pod jakim kątem powinna był ustawiona tuleja w SPAM do osi przy dokręcaniu? Ma to jakiekolwiek znaczenie? Mam już przymocowaną tuleję do podwozia, założoną na oś tylko niedokręconą. Z tyłu mam poduchy zamiast sprężyn więc obecnie - brak powietrza - mogę dość mocno manewrować belką i ustawić ją pod dowolnym kątem w SPAM do podwozia by dokręcić - jedynie rozciągnięcie amorka mnie tu ogranicza.

I jeszcze jedno pytanie, poniekąd w temacie, jak wymusić napompowanie poduch? Gdzieś widziałem informację, żeby przed opuszczeniem na koła wymusić tylko nie było informacji jak.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 kwie 2015, 12:14

Napompowanie wymusisz Vagiem i output tests

Kocuru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:50
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kocuru » 08 kwie 2015, 14:21

Jakiś czas temu kupiłem interfejs ODBII by przez Bluetooth łączyć się z Torque na telefonie. Kojarzy ktoś czy jest jakaś apka na Androida, którą mogę to zrobić czy jedynie lapek?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 kwie 2015, 21:40

wątpię , wydaje mi się że tylko VagKKL lub VCDS


tu masz procedury: http://docdro.id/wv1s

Kocuru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:50
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kocuru » 09 kwie 2015, 08:30

bendzji dzięki serdeczne! Rozumiem, że procedury dla Quattro i nieQuattro będą takie same?

Ew. może jest tu ktoś z okolic Tychów kto ma ustrojstwo i byłby skłonny podjechać - co najmniej zwrot kosztów paliwa gwarantowany :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 09 kwie 2015, 22:34

Tak procedury będą te same praktycznie ale miechy są inne i te schematy mogą nie pasować.

Kocuru
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 23 paź 2014, 11:50
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Kocuru » 10 kwie 2015, 08:37

bendzji dzięki Ci wielkie za tą procedurę!!! Jest tam schemat i to de facto rozwiązało mój problem :D Opiszę, gdyby ktoś jeszcze szukał.

Do osi, na środku samochodu doczepiona jest "dźwignia" połączona z pudełkiem - wiem, bardzo profesjonalny opis... - która jest czujnikiem wypoziomowania samochodu. W moim przypadku, wystarczyło ją podnieść do góry, by zasymulować zbytnie opuszczenie podwozia a następnie włączyć układ elektryczny - pozycja kluczyka raz przekręcona. Po podpompowaniu wyłączyć obwód by miechy nie wypełniły się zbytnio i można już opuszczać na koła.

Dzięki temu wczoraj wyjechałem z garażu :D Jeszcze raz wielkie dzięki!!!

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 24 wrz 2015, 07:14

Witam. Odgrzeje kotleta bo nie moge nigdzie indziej znalezc odpowiedzi. Czy dokrecenie tulei tylko na podnosniku a po opuszczeniu na kola juz nie,moze powodowac stuki?bo u mnie przed i po wymianie tulei wystepuja stuki. No chyba ze to nie od tulei te stuki.

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 673
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 20 mar 2019, 17:45

Jestem po wymianie tulei na poliuretany. Powiem że troszkę się namęczyłem.
Zamim wymontowałem wszystko to porobiłem sobie znaki i żeby przy składaniu zrobić tak jak było.
Ale profilaktycznie podjadę jeszcze na ustawienie zbieżności tylnej belki.

Obrazek
Obrazek
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga