Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Wymiana sprezyn Podniesienie Auta

Zawieszenie
jerry12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2015, 21:52
Lokalizacja: mĂźnchen

Wymiana sprezyn Podniesienie Auta

Post autor: jerry12 » 10 gru 2015, 00:20

Witam
Mam u siebie stosunkowo sprawne zawieszenie 1BE jezdzi sie super, niestety jest to dla mnie za nisko, zdarza sie przy nieco wiekszej predkosci przydrzec spodem i to glownie przodem, srodkiem auta, nawet wyjazd z garazu jest utrudniony nie wspominajac o przodzie i kraweznikach:) ma ktos moze konkretny pomysl co wlozyc zeby autko dobrze sie prowadzilo i bylo nieco wyzej, nadmieniam ze mam dodatkowo butle gazowa w bagazniku.
Czytalem ze ktos podrzucil haslo zeby wrzucic z 2,5tdi ale nikt sie nie wypowiedzial jak sie ma to w praktyce. Na pewno standartowe, nie obnizone zawieszenie wchodzi w gre tylko jak sie to ma do butli. Czy ewentualnie moge moje czerwone amorki zostawic czy wymienic razem ze sprezynami. Byla rowniez podniesiona wersja ale slyszalem ze jest bardzo ciezko dostepna.
Ewentualnie gumy montowane pod sprezyne, ma ktos moze jakies doswiadczenia z takim wynalazkiem. Do mojego zawieszenia nie bardzo sie moge doczepiac. Gumy miedzy sprezyny raczej nie chcialbym wkladac.
Pozdrawiam Jarek

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 10 gru 2015, 08:38

Z 2.5 Ci podejdzie - wymień komplet sprężyny razem z amortyzatorami. Koszt nie jest duży.

Co do poniesionej wersji - owszem jest taka opcja ale niezwykle rzadko dostępna i nazywało zy nazywa się to pakiet na bezdroża. Jak chcesz :) - ASO i po problemie ale cena zabija jak pewnie sie orientujesz.

Proponowałbym Ci własnie wymianę na to co powyżej i zastosowanie tych gum, które nazwałeś wynalazkami - tylko nie wkłada sie ich pomiędzy sprężyny a pomiędzy dolną lożą a sprężyną. Wystarczy taka góra 2 cm. Dlaczego to nie jest wynalazek ? Bo standardowo właśnie tam sa juz takie gumy tylko mają bodaj 50 mm. Zamiast gum mozna zastosować elum iniowe podkładki na wzór tych gum ale do tego potrzebny jest sprawny tokarz.
W żadnym razie nie pogorszą Ci się właściwośći trakcyjne; auto będzi ez tyłu wyższe o niecałe 2 cm.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 10 gru 2015, 09:31

jerry12 pisze:Mam u siebie stosunkowo sprawne zawieszenie 1BE jezdzi sie super, niestety jest to dla mnie za nisko, zdarza sie przy nieco wiekszej predkosci przydrzec spodem i to glownie przodem, srodkiem auta, nawet wyjazd z garazu jest utrudniony nie wspominajac o przodzie i kraweznikach:)
na drodze asfaltowej przy jezdzie większą prędkoscia trzesz o glebę spodem auta ??
jakie masz koła ? co ma butla do tego ?
ja mam 1BE , koła 225/50/17 i nic nie trze .
A zawieszenie ( wachacze )nasz ok ?
Ja czesto mam zalany bak na full i nie trze nic podszas jazdy .

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 gru 2015, 09:57

Musisz mieć jakieś sprężyny obniżające albo już tak ugniecione , w 1BE nie powinno nic obcierać - daj jakąś fotkę auta

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 10 gru 2015, 10:34

rafal100 pisze:
jerry12 pisze:Mam u siebie stosunkowo sprawne zawieszenie 1BE jezdzi sie super, niestety jest to dla mnie za nisko, zdarza sie przy nieco wiekszej predkosci przydrzec spodem i to glownie przodem, srodkiem auta, nawet wyjazd z garazu jest utrudniony nie wspominajac o przodzie i kraweznikach:)
na drodze asfaltowej przy jezdzie większą prędkoscia trzesz o glebę spodem auta ??
jakie masz koła ? co ma butla do tego ?
ja mam 1BE , koła 225/50/17 i nic nie trze .
A zawieszenie ( wachacze )nasz ok ?
Ja czesto mam zalany bak na full i nie trze nic podszas jazdy .
ja też mam takie zawieszenie, zalany bak gazu i paliwa do fula i nie trze nic....chyba że na krawężnik wjadę albo na leżącego policjanta to i owszem. Kołą 16 205/55/16

Awatar użytkownika
NORD84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:28
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: NORD84 » 10 gru 2015, 13:26

Ja tez mam zawieszenie 1BE i nic nie ociera, wiec prawdopodobnie masz coś innego wsadzone, sprawdź dokładnie jakie masz oznaczenie sprężyn z przodu. Możliwe że ktos zmienił je na obniżające? ( ja tak miałem u siebie w serii powinno być 1BE a miałem -40/-55 i tarło właśnie) A tak poza tym jak wsadzisz nowe sprężyny w zamienniku to auto pojdzie do góry ładnie, tylko kup sobie sprężyny do zawieszenia standardowego które są ogólnie dostepne w zamienniku. I sprawdź czy masz dobre opony założone? Może byc zz niski profil również i już masz niżej niż powinno być.
____________
wirus aktywny.......

Gość.

Post autor: Gość. » 10 gru 2015, 13:44

Ja W A8 D2 miałem 1BE i dupka siadła ze starości i zmęczenia. Włozyłem na tył springi ze zwykłej wersji i jest równo.

jerry12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2015, 21:52
Lokalizacja: mĂźnchen

Post autor: jerry12 » 11 gru 2015, 00:13

Witam
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, zawieszenie sprawdzone na stacji diagnostycznej i u znajomego na warsztacie, ma slady uzywania, ale jeszcze nic nie ma do wymiany na juz, w styczniu ponownie sie przekonam bo czeka mnie przeglad. Sprezyny wygladaja na orginaly 1be, jutro z ciekawosci zrobie zdjecie pogladowe autka.Butla w bagazniku 72l plus gaz i z reguly prawie pelny zbiornik paliwa, pelne kolo zapasowe. ( przy okazji jakby ktos mial dojazdowke do audika,to jestem zainteresowany).
Opony pelny standart 205 55 16.
Oczywiscie w Niemczech nie przycieram, ale jak wpadam na kawke do domciu to juz sprawa ma sie inaczej. Sklaniam sie do wrzucenia orginalnych sprezyn, moze razem z amorkami, czesto widuje cale komplety za nieduze pieniadze i do tego na tyl chyba te gumy podnoszace pod sprezyne, nie wiem czy cos takiego jest rowniez na przod, tylko zeby nie przegiac, bo aktualnie sie bardzo fanie prowadzi:)
Pozdrawiam

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 11 gru 2015, 08:41

jerry12 pisze:i do tego na tyl chyba te gumy podnoszace pod sprezyne
Poniżej foto jak to wyglada:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

jerry12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2015, 21:52
Lokalizacja: mĂźnchen

Post autor: jerry12 » 11 gru 2015, 19:53

Witam
Zmierzylem autko do krawedzi nadkola przy wycieciu na kolo tyl i przod ma dokladnie 64cm

Obrazek

Obrazek

Prosilbym o zmierzenie przez kogos kto ma zawieszenie 1be i kogos kto ma normalne.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7186
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 gru 2015, 23:53

już na pierwszy rzut oka to jest niżej niż 1BE - masz -40 na przodzie ze spokojem

[ Dodano: 2015-12-11, 23:53 ]
jutro Ci zmierzę przód 1BA 2.4 z multitronikiem

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 14 gru 2015, 08:43

Różnica ( oryginalnie ) pomiędzy 1BA a 1BE wynosi 25 mm - może sie to wydawać mało ale tak faktycznie jest.
Z tego co wiem powinna być rozpórka w 1 BE pomiędzy kielichami w standardzie.
Jeszcze jeden szczegół - do wymiany jednego zawiasu na drugi potrzebne też będie wymiana stabilizatorów.
Patrząc na zdjęcia faktycznie coś nisko wisi :] .

jerry12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 cze 2015, 21:52
Lokalizacja: mĂźnchen

Post autor: jerry12 » 14 gru 2015, 23:26

Dzieki, wiec jednym slowem poszukuje sobie na spokojnie orginalnego zestawu, jak by ktos mial chwile to prosilbym o zmierzenie jakiegos audika na 1BE i 1BA do krawedzi nadkola, ale chyba zdecyduje sie na orginalne standartowe:) i ze wzgledu na gaz dorzuce te podkladki:) Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Kamil_2.7BiT
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kamil_2.7BiT » 15 gru 2015, 14:16

Z tego co kiedyś obiło mi się o uszy to w skodzie były fabryczne tuleje podwyższające o 20mm tylne zawieszenie (chodził o octavie w kombi). Może do Audi też coś takiego jest.
Nie zakładajcie tych gum bo one wypadają w czasie jazdy... :)

[ Dodano: 2015-12-15, 14:16 ]
edit: o to chodzi
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69
AWRacing @ 329/494

Audi A6 Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
Imię: Michał
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audi A6 Polska » 16 gru 2015, 08:37

Kamil_2.7BiT pisze:Nie zakładajcie tych gum bo one wypadają w czasie jazdy... :)
Sprężyna je tak mocno dociska, ze fizycznie ( teoretycznie ) jest niemożliwe aby to wypadło - podobnie musiałoby być z oryginalnymi :] Pisze o normalnej jeździe - bez off roadu :] bo za to nie ręcze :]

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl