Wymiana sprezyn Podniesienie Auta
Wymiana sprezyn Podniesienie Auta
Witam
Mam u siebie stosunkowo sprawne zawieszenie 1BE jezdzi sie super, niestety jest to dla mnie za nisko, zdarza sie przy nieco wiekszej predkosci przydrzec spodem i to glownie przodem, srodkiem auta, nawet wyjazd z garazu jest utrudniony nie wspominajac o przodzie i kraweznikach:) ma ktos moze konkretny pomysl co wlozyc zeby autko dobrze sie prowadzilo i bylo nieco wyzej, nadmieniam ze mam dodatkowo butle gazowa w bagazniku.
Czytalem ze ktos podrzucil haslo zeby wrzucic z 2,5tdi ale nikt sie nie wypowiedzial jak sie ma to w praktyce. Na pewno standartowe, nie obnizone zawieszenie wchodzi w gre tylko jak sie to ma do butli. Czy ewentualnie moge moje czerwone amorki zostawic czy wymienic razem ze sprezynami. Byla rowniez podniesiona wersja ale slyszalem ze jest bardzo ciezko dostepna.
Ewentualnie gumy montowane pod sprezyne, ma ktos moze jakies doswiadczenia z takim wynalazkiem. Do mojego zawieszenia nie bardzo sie moge doczepiac. Gumy miedzy sprezyny raczej nie chcialbym wkladac.
Pozdrawiam Jarek
Mam u siebie stosunkowo sprawne zawieszenie 1BE jezdzi sie super, niestety jest to dla mnie za nisko, zdarza sie przy nieco wiekszej predkosci przydrzec spodem i to glownie przodem, srodkiem auta, nawet wyjazd z garazu jest utrudniony nie wspominajac o przodzie i kraweznikach:) ma ktos moze konkretny pomysl co wlozyc zeby autko dobrze sie prowadzilo i bylo nieco wyzej, nadmieniam ze mam dodatkowo butle gazowa w bagazniku.
Czytalem ze ktos podrzucil haslo zeby wrzucic z 2,5tdi ale nikt sie nie wypowiedzial jak sie ma to w praktyce. Na pewno standartowe, nie obnizone zawieszenie wchodzi w gre tylko jak sie to ma do butli. Czy ewentualnie moge moje czerwone amorki zostawic czy wymienic razem ze sprezynami. Byla rowniez podniesiona wersja ale slyszalem ze jest bardzo ciezko dostepna.
Ewentualnie gumy montowane pod sprezyne, ma ktos moze jakies doswiadczenia z takim wynalazkiem. Do mojego zawieszenia nie bardzo sie moge doczepiac. Gumy miedzy sprezyny raczej nie chcialbym wkladac.
Pozdrawiam Jarek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Z 2.5 Ci podejdzie - wymień komplet sprężyny razem z amortyzatorami. Koszt nie jest duży.
Co do poniesionej wersji - owszem jest taka opcja ale niezwykle rzadko dostępna i nazywało zy nazywa się to pakiet na bezdroża. Jak chcesz
- ASO i po problemie ale cena zabija jak pewnie sie orientujesz.
Proponowałbym Ci własnie wymianę na to co powyżej i zastosowanie tych gum, które nazwałeś wynalazkami - tylko nie wkłada sie ich pomiędzy sprężyny a pomiędzy dolną lożą a sprężyną. Wystarczy taka góra 2 cm. Dlaczego to nie jest wynalazek ? Bo standardowo właśnie tam sa juz takie gumy tylko mają bodaj 50 mm. Zamiast gum mozna zastosować elum iniowe podkładki na wzór tych gum ale do tego potrzebny jest sprawny tokarz.
W żadnym razie nie pogorszą Ci się właściwośći trakcyjne; auto będzi ez tyłu wyższe o niecałe 2 cm.
Co do poniesionej wersji - owszem jest taka opcja ale niezwykle rzadko dostępna i nazywało zy nazywa się to pakiet na bezdroża. Jak chcesz

Proponowałbym Ci własnie wymianę na to co powyżej i zastosowanie tych gum, które nazwałeś wynalazkami - tylko nie wkłada sie ich pomiędzy sprężyny a pomiędzy dolną lożą a sprężyną. Wystarczy taka góra 2 cm. Dlaczego to nie jest wynalazek ? Bo standardowo właśnie tam sa juz takie gumy tylko mają bodaj 50 mm. Zamiast gum mozna zastosować elum iniowe podkładki na wzór tych gum ale do tego potrzebny jest sprawny tokarz.
W żadnym razie nie pogorszą Ci się właściwośći trakcyjne; auto będzi ez tyłu wyższe o niecałe 2 cm.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
na drodze asfaltowej przy jezdzie większą prędkoscia trzesz o glebę spodem autajerry12 pisze:Mam u siebie stosunkowo sprawne zawieszenie 1BE jezdzi sie super, niestety jest to dla mnie za nisko, zdarza sie przy nieco wiekszej predkosci przydrzec spodem i to glownie przodem, srodkiem auta, nawet wyjazd z garazu jest utrudniony nie wspominajac o przodzie i kraweznikach:)

jakie masz koła ? co ma butla do tego ?
ja mam 1BE , koła 225/50/17 i nic nie trze .
A zawieszenie ( wachacze )nasz ok ?
Ja czesto mam zalany bak na full i nie trze nic podszas jazdy .
ja też mam takie zawieszenie, zalany bak gazu i paliwa do fula i nie trze nic....chyba że na krawężnik wjadę albo na leżącego policjanta to i owszem. Kołą 16 205/55/16rafal100 pisze:na drodze asfaltowej przy jezdzie większą prędkoscia trzesz o glebę spodem autajerry12 pisze:Mam u siebie stosunkowo sprawne zawieszenie 1BE jezdzi sie super, niestety jest to dla mnie za nisko, zdarza sie przy nieco wiekszej predkosci przydrzec spodem i to glownie przodem, srodkiem auta, nawet wyjazd z garazu jest utrudniony nie wspominajac o przodzie i kraweznikach:)
jakie masz koła ? co ma butla do tego ?
ja mam 1BE , koła 225/50/17 i nic nie trze .
A zawieszenie ( wachacze )nasz ok ?
Ja czesto mam zalany bak na full i nie trze nic podszas jazdy .
Ja tez mam zawieszenie 1BE i nic nie ociera, wiec prawdopodobnie masz coś innego wsadzone, sprawdź dokładnie jakie masz oznaczenie sprężyn z przodu. Możliwe że ktos zmienił je na obniżające? ( ja tak miałem u siebie w serii powinno być 1BE a miałem -40/-55 i tarło właśnie) A tak poza tym jak wsadzisz nowe sprężyny w zamienniku to auto pojdzie do góry ładnie, tylko kup sobie sprężyny do zawieszenia standardowego które są ogólnie dostepne w zamienniku. I sprawdź czy masz dobre opony założone? Może byc zz niski profil również i już masz niżej niż powinno być.
____________
wirus aktywny.......
wirus aktywny.......
Witam
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, zawieszenie sprawdzone na stacji diagnostycznej i u znajomego na warsztacie, ma slady uzywania, ale jeszcze nic nie ma do wymiany na juz, w styczniu ponownie sie przekonam bo czeka mnie przeglad. Sprezyny wygladaja na orginaly 1be, jutro z ciekawosci zrobie zdjecie pogladowe autka.Butla w bagazniku 72l plus gaz i z reguly prawie pelny zbiornik paliwa, pelne kolo zapasowe. ( przy okazji jakby ktos mial dojazdowke do audika,to jestem zainteresowany).
Opony pelny standart 205 55 16.
Oczywiscie w Niemczech nie przycieram, ale jak wpadam na kawke do domciu to juz sprawa ma sie inaczej. Sklaniam sie do wrzucenia orginalnych sprezyn, moze razem z amorkami, czesto widuje cale komplety za nieduze pieniadze i do tego na tyl chyba te gumy podnoszace pod sprezyne, nie wiem czy cos takiego jest rowniez na przod, tylko zeby nie przegiac, bo aktualnie sie bardzo fanie prowadzi:)
Pozdrawiam
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, zawieszenie sprawdzone na stacji diagnostycznej i u znajomego na warsztacie, ma slady uzywania, ale jeszcze nic nie ma do wymiany na juz, w styczniu ponownie sie przekonam bo czeka mnie przeglad. Sprezyny wygladaja na orginaly 1be, jutro z ciekawosci zrobie zdjecie pogladowe autka.Butla w bagazniku 72l plus gaz i z reguly prawie pelny zbiornik paliwa, pelne kolo zapasowe. ( przy okazji jakby ktos mial dojazdowke do audika,to jestem zainteresowany).
Opony pelny standart 205 55 16.
Oczywiscie w Niemczech nie przycieram, ale jak wpadam na kawke do domciu to juz sprawa ma sie inaczej. Sklaniam sie do wrzucenia orginalnych sprezyn, moze razem z amorkami, czesto widuje cale komplety za nieduze pieniadze i do tego na tyl chyba te gumy podnoszace pod sprezyne, nie wiem czy cos takiego jest rowniez na przod, tylko zeby nie przegiac, bo aktualnie sie bardzo fanie prowadzi:)
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Różnica ( oryginalnie ) pomiędzy 1BA a 1BE wynosi 25 mm - może sie to wydawać mało ale tak faktycznie jest.
Z tego co wiem powinna być rozpórka w 1 BE pomiędzy kielichami w standardzie.
Jeszcze jeden szczegół - do wymiany jednego zawiasu na drugi potrzebne też będie wymiana stabilizatorów.
Patrząc na zdjęcia faktycznie coś nisko wisi
.
Z tego co wiem powinna być rozpórka w 1 BE pomiędzy kielichami w standardzie.
Jeszcze jeden szczegół - do wymiany jednego zawiasu na drugi potrzebne też będie wymiana stabilizatorów.
Patrząc na zdjęcia faktycznie coś nisko wisi
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
Z tego co kiedyś obiło mi się o uszy to w skodzie były fabryczne tuleje podwyższające o 20mm tylne zawieszenie (chodził o octavie w kombi). Może do Audi też coś takiego jest.
Nie zakładajcie tych gum bo one wypadają w czasie jazdy...
[ Dodano: 2015-12-15, 14:16 ]
edit: o to chodzi
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69
Nie zakładajcie tych gum bo one wypadają w czasie jazdy...

[ Dodano: 2015-12-15, 14:16 ]
edit: o to chodzi
http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69
AWRacing @ 329/494
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 184
- Rejestracja: 14 paź 2015, 12:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa