Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

wycie/piszczenie

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
tomiv6

wycie/piszczenie

Post autor: tomiv6 » 23 lut 2015, 21:52

Witam wszystkich mimo ze odeszliscie od powitan :) a ze jestem tu nowy to tym bardziej witam i pozdrawiam.
Ale do sedna od niedzieli jestem posiadaczem A6 c5 z 1997 z silnikiem 2.4 V6 o mocy 165 kucykow przebieg ma na dzien dzisiejszy 254 tys. i wlasnie podczas powrotu do domu od poprzedniego wlasciciela przy skrecie w lewo zaczelo cos wyc - piszczec za prawej strony ale tylko kiedy tyl byl obciazony na tylnej kanapie 2 opony plus felgi i bagazniku tez 2 szt.nie wiem co to moze byc bo tego objawu nie ma kiedy jade sam lub w 2 osoby <uoee> zaraz pewnie powiecie to smigaj sam lub w dwojke heheh ale tak na serio czy ktos cos mial podobnego i wie co to moze byc lub jak sie do tego zabrac.
Nadmienie ze wszystkie tarcze i klocki sa do wymiany nie ze wzgledu na zuzycie ale ze wzgledu na rdze heh czy to moze byc powodem samochod obecnie posiada oponki 195/65/15 a na letnie to 235/35/17 z czego 2 szt lenich sa po bokach calkiem zjechane czy ,oze byc to przyczna usterki a konkretnie czy poprzedni wlasciciel smigajac na tych lacka mogl cos uszkodzic w awieszeniu lub cos podobnego ? Prosze piszcie wszystko co wiecie i co mozecie doradzic bo to moje 1 Audi a wczesniej smigalem BMW a nie chcial bym zawiesc sie na Audi bo po kilkuset km jestem poprostu oczarowany tym wozem podrawiam i czekam na jaka kolwiek pomoc <piwosz> <piwosz>

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 24 lut 2015, 14:00

Co do zdartych opon to raczej w drugą stronę- rozjechane zawieszenie lub przestawiona zbieżność spowodowały ścięcie opon. Sprawdź zbieżność (jeśli to przednie opony) bo zjedziesz każde opony w mig. Wycie to może być przez uszkodzone łożysko które wyje dopiero przy zmianie obciążenia (skoro nasila się w zakrętach) Radzę wybrać się do kumatego (powtarzam- kumatego) diagnosty na porządną diagnostykę stanu zawieszenia i hamulców, ustawienie zbieżności. Raz że może wykryje przyczynę problemu, a dwa że nie zaszkodzi sprawdzić te rzeczy po zakupie używka, zwłaszcza że coś ewidentnie u Ciebie wymaga naprawy.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 24 lut 2015, 14:25

Piszesz o zdartych oponach co nasuwa myśl o rozjechanej zbieżności. Przestawiona zbieżność powoduje pisk opon, czy opony w zakrętach. Ten Twój pisk czy wycie nie jest podobne do pisku opony?

Co do korozji na tarczach i klockach <mysli> Podejrzewam że po przejechaniu kilkuset kilometrów ta rdza zniknie <luzik> przynajmniej częściowo <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

tomiv6

Post autor: tomiv6 » 24 lut 2015, 16:42

fan_quattro a wiec jesli chodzi o wycie to nie jest to typowy pisk opon co do zbieznosci samochod prowadzi sie prosciotko moze nie jak wyczynowka ale jedzie prosto nie musze robic korekt kierownica ,z przodu ex wlasciciel mial zalozone calkiem nowe pirelki zimowe a tylne sa juz na wykonczeniu wiec sadze ze jeszcze 2 mies i wywale je ale zastanawiam sie czy letnie jakie dostalem do tego auta o rozmiarze 235/55/17 mogly spowodowac uszkodzenie czegos w zawieszeniu ?? a do mechanika na pewno sie wybiore i aby sprawdzil czemu nie dziala wskaznik temp silnika bo jak na stronie widzialem fotki jak gosc pokazuje co i jak zdemontowac to wyrwalo mnie z botow ;) mjsze tu jeszcze tylko poszperac w postach cos na temat dzwigni kierunkow i wcieraczek bo u mnie dzialaja ale w momencie jak odpale silnik a kluczyk lekko cofne do tylu w innym razie to i to nie chce dzialac heh i jak tu nie pic ... <uoee>

[ Dodano: 2015-02-24, 16:42 ]
szalony jak pisalem wyzej to nie jest typowy pisk opon to jak by hmmm pamietasz moze kiedys byly w sprzedazy takie dlugie rorki i jak nimi wywijales wydawaly taki dzwiek wiec to co ja slysze podczas skretu w lewo jak jestem obciazony to wlasnie takie wycie boje sie moze niepotrzebnie ale mimo wszstko ze moze zawiecho jest totalnie rozpi....... no bo samochod dosc miekko resoruje takie mieszane uczucie jak by czlowiek amerykana prowadzil po prostej bo w zakretach trzyma sie calkiem super nawet przy wiekszych predkosciach co moze jest normalne dla Audi nie wiem bo wczesniej tylko BMW jezdzilem i tam jest calkiem inna charakterystyka tlomienia

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 24 lut 2015, 17:02

Tak, pamiętam. Ten dźwięk można by nazwać buczeniem <mysli> Musisz w jakiś sposób sprawdzić skąd dokładnie dobiega ten dźwięk, czy z pod maski, czy z okolic koła czy zawieszenia. Komplet kół nie jest cięższy niż waga człowieka, może posadź kogoś na tylnym siedzeniu i przewieź go kawałek czy dalej ten dźwięk będzie występował, bo z tego co piszesz do podczas jazdy w dwie osoby tego niema, ale ta druga osoba siedzi z przodu...
tomiv6 pisze:boje sie moze niepotrzebnie ale mimo wszstko ze moze zawiecho jest totalnie rozpi....... no bo samochod dosc miekko resoruje takie mieszane uczucie jak by czlowiek amerykana prowadzil
Podjedź na najbliższą stację diagnostyczną, zapłacisz dyszkę czy dwie, i niech Ci sprawdzą zawieszenie, jak pisze kolega wyżej, wtedy będziesz wiedział czy masz się martwić kondycją zawieszenia czy też nie. <okok>

Ps.
Mam prośbę jeszcze <luzik> Jak byś mógł używać przynajmniej znaków interpunkcyjnych bo naprawdę ciężko się czyta Twoje posty <luzik>

Pzdr
Warsztat, naprawy Audi A6.

tomiv6

Post autor: tomiv6 » 24 lut 2015, 20:16

szalony obiecuje ze sie poprawie tzn postaram sie bo ja mam niemiecki komp wiec i inne znaki wiec ale starac sie bede

[ Dodano: 2015-02-24, 20:16 ]
szalony jutro z zona sproboje bo przewaznie tylko z nia smigam a zonka jak to zonka musi siedziec z przodu ;)

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 24 lut 2015, 20:19

tomiv6 pisze:obiecuje ze sie poprawie tzn postaram sie bo ja mam niemiecki komp wiec i inne znaki wiec ale starac sie bede
Spoko, rozumiem że polskich znaków nie posiadasz, tyko mi chodzi głównie o przecinki i kropki <okok>
tomiv6 pisze: zonka jak to zonka musi siedziec z przodu
Hehe, skąd ja to znam <lol>

Daj jutro znać co wywnioskujesz <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

tomiv6

Post autor: tomiv6 » 26 lut 2015, 19:24

szalony witam mam pytanie bo jeszcze mechanika nie mialem czasu odwiedzic bo zwalily mi sie inne obowiazki , ale dzis zauwazylem ze moja bryka ma bardzo miekki tyl i czy to moze byc oznaka wyrombanych amorkow.
Bo doslownie jak zamykam bagaznik na chwile siada caly tyl , i nie wiem czy Audi tak ma czy sa amory do wymiany i czy wlasnie to buczenie moze byc tez spowodowane tym ze amory so do (_._) ????

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 26 lut 2015, 20:00

Nie jest to normalne, pewnie amorki i sprężyny bedziesz miał do wymiany. Może to chrobotanie bierze się z ocierania opony o błotnik skoro jest tak miękki? Auto pod obciążeniem siada, w zakręcie przechyla się jeszcze bardziej i oponka sobie gdzieś obciera <mysli> Przyjrzyj się temu <okok>
Warsztat, naprawy Audi A6.

tomiv6

Post autor: tomiv6 » 27 lut 2015, 14:50

witanko :) dzis bylem u mojego mechanika zaufanego kumatego i zlota raczka w dodatku ,wiec jesli chodzi o te dziwne buczenie on sadzi ze moze to pochodzic od tylnych chamulcow bo sa w oplakanym stanie tzn chamoja ale sa totalnie zardzewiale i prawdopodobnie nie odbijaja do konca.
Natomiast amory z tylu sa do wymiany bez dwoch zdan bo boja jak w Cadilacu hehehhehe , a jesli chodzi o lozysko to mam pytanie bo dzis nawijalem z pewnym gosciem co ma ten sam model co ja z tym tylko ze w automacie, i powiedzial mi ze cytuje: tylne lozysko polaczone jest razem z czujnikiem ABS i jesli bede musial je wymienic to tylko w tym zestawie i moje pytanie jest nastepujace: czy faktycznie tylne lozysko jest polaczone w komplecie z czujnikiem ABS.
AAAAAAAAA szalony mam pytanie powiedz mi mniej wiecej tak ile w PL kosztuje wymiana rozrzadu do 2.4 V6 bo u mnie na serwisie zaspiewali mi dzis 1200 Euro :shock: naszczescie moge jeszcze smigna kolo 20 tys km do kolejnej wymiany ale pytam z ciekawosci pozdrowionka

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 27 lut 2015, 17:06

Co do wymiany rozrządu, może dasz radę sam <mysli> viewtopic.php?t=67619

Jaki koszt, dokładnie nie wiem, ale kolega metyoo jest świetnie obeznany w "te klocki" Poczytaj może też ten krótki temat viewtopic.php?t=44748 w ostatnim poście jest koszt części łącznie z ich numerami katalogowymi.
tomiv6 pisze:on sadzi ze moze to pochodzic od tylnych chamulcow bo sa w oplakanym stanie tzn chamoja ale sa totalnie zardzewiale i prawdopodobnie nie odbijaja do konca.
No nie wiem, całkiem możliwe, ale to buczenie występowałoby częściej, nie tylko przy dociążonym aucie i przy skręcie.
tomiv6 pisze:a jesli chodzi o lozysko
Szukaj w takim zestawie http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... fault-0113

Czujnik to całkiem inny element <luzik>
Warsztat, naprawy Audi A6.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja