Na początku przybliżę temat. W lipcu 2014 kupiłem conti premium contact5 205/55r16, nalotu mają ok 20kkm, w marcu jak zmieniałem na letnie wszystko było z nimi OK, nie zauważyłem jakiejś zmiany głośności. Pod koniec kwietnia miałem przegląd i amory wyszły po 70%, tuleje tylnej belki ok. W maju miałem troszkę tras autostradowych rz<>krk z większymi prędkościami i po zjeździe zauważyłem że wyząbkowało delikatnie tylnie opony a z przodu już gorzej- tzn widoczne cienie tylko po zewnętrznej stronie opony, środek i wewnętrzne lamelki OK. W kabinie dosyć głośno:/
Pojechałem na geometrię a tam parametry w normie ale okazało się że dolny tylni wahacz z przodu ma luz, choć w zawieszeniu chicho zakład zaleca jego wymianę(albo całości). Jako przyczynę wskazuje to że przy hamowaniu zmienia się geometria i opony wtedy najbardziej dostają po zewnętrznej stronie. Spotkał się ktoś z takim przypadkiem bo szkoda mi wyciągać lema który tak naprawdę ma przebiegu 50kkm..
[ Dodano: 2016-06-02, 09:54 ]
UP, ktoś wie dlaczego wyząbkowało koła napędzane a nie wleczone?
Wybite przednie zawieszenie a ząbkowanie opon
Mnie mówiono w serwisie opon, że opona ząbkuje w przypadku a6 c5 jeśli dajesz buta przy starcie i:
- geometria szwankuje
- wahacze nie są w 100% doprowadzone do ładu i składu (gdzieś jest luz lub zużyty wahacz/tuleja itp. sprawy)
- jeśli wahacze są ok, geometria jest ok, a opona nadal ząbkuje to amortyzator ze sprężyną już nie trzyma tak jak powinien
- geometria szwankuje
- wahacze nie są w 100% doprowadzone do ładu i składu (gdzieś jest luz lub zużyty wahacz/tuleja itp. sprawy)
- jeśli wahacze są ok, geometria jest ok, a opona nadal ząbkuje to amortyzator ze sprężyną już nie trzyma tak jak powinien
Może tak, może nie. Sprzeczać się nie mam zamiaru. Dodam jedynie, że mnie wyząbkowały nówki zimówki 2015 data produkcji. W tę zimę wahacze miałem jeszcze sprawne, geometria książkowa a i tak wyząbkowały? Więc w moim przypadku zużyty amorek i sprężyna raczej będzie prawdopodobną przyczyną. Opona to Michelin ALPIN 5 195/65R15 91 T.enduro7 pisze:to ci bzdury opowiadali gdyby tak było to nowe salonowe auta nie ząbkowały by a najczęściej problem ząbkowania dotyczy nowych aut
w miare zużywania się zawiasu problem zanika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Mam już kupiony zawias-czeka na montaż, amorki i sprężyny ok. Opony też kupie nowe jak będę wiedział że wina nie leży po stronie technicznej auta. Wiem że w kombi lubi ząbkować gumy ale przez względnie nie dociążony tył. U mnie jeździ przeważnie dwóch brzdąców o wadze w sumie 25kg ale też jest LPG a to już trochę dociąża. Zresztą problem jest z przodem i to tylko po zewnętrznej stronie opony. a może trefna guma?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 60
- Rejestracja: 16 sty 2015, 20:43
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.0 V8 560KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski/Siggerud
Mi też ząbkuje opony letnie bo po nich widzę najbardziej. Zimówki mam nówki kupione w zeszłym roku i po nich na razie nic nie widzę. Zawiecha z przodu ma nalatane teraz ok 20tkm na Master Sporcie i jest ok (sprawdzana w zimę przed wyjazdem do Norwegii) plus geometria kpl przód i tył i właśnie tył mi ząbkuje. Amory też sprawdzałem na przeglądzie jak i samemu wyciągałem i ręcznie sprawdzałem (są ok). Myślę że ten typ tak ma i trzeba się do tego przyzwyczaić.
Przeczytałem już trochę tematów na forum odnośnie tego problemu i moim zdaniem przy naszych autach będzie już ciężko usunąć ten temat. Niestety mamy już nie najnowsze auta i zawsze wyjdzie jakiś problem który uniemożliwi ustawienie wszystkiego na tip top:)
Przeczytałem już trochę tematów na forum odnośnie tego problemu i moim zdaniem przy naszych autach będzie już ciężko usunąć ten temat. Niestety mamy już nie najnowsze auta i zawsze wyjdzie jakiś problem który uniemożliwi ustawienie wszystkiego na tip top:)
Kierowca ciężarówki jest jak pies!Śpi w budzie, je w budzie i szczy na koło:)
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie
A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane
Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
A6 C5 97' 2.8 ALG - i wróciło do mnie

A6 C5 02' 4.2 ASG - sprzedane

Audi A6 C7 3.0 TDI CRTF - na stanie
