[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin
Mrporpoise - 200% racji. W naszej firmie lemforderem handlujemy od 10 lat niespełna i nigdy nie było na zestaw wahaczy najmniejszej reklamacji.
Rynek jest zawalony chińskim dziadostwem co ma germany w nazwie i ludziom usiłuje się wbijać do głowy że to polata. Wielkie G polata, oryginał zamontowany nierzadko ma 300 tyś i całe kości są jeszcze fabryczne. Jeśli ktoś jeździ ciut więcej, to chińczyka będzie wymieniał co wymianę oleju albo co sezon. Wg nas to żadna oszczędność.
Rynek jest zawalony chińskim dziadostwem co ma germany w nazwie i ludziom usiłuje się wbijać do głowy że to polata. Wielkie G polata, oryginał zamontowany nierzadko ma 300 tyś i całe kości są jeszcze fabryczne. Jeśli ktoś jeździ ciut więcej, to chińczyka będzie wymieniał co wymianę oleju albo co sezon. Wg nas to żadna oszczędność.
U mnie cały przód złożony na TRW. Montaż wykonywałem osobiście, według procedury i dokładnie. Do tego zafundowałem sobie komplet nowych śrub i nakrętek z ASO i nowe amortyzatory Sachs.
Mają zrobione około 40000km po polskich drogach różnej jakości i nie ma żadnych problemów.
Końcówki drążków były wymieniane 16000km później. Póki co, też brak oznak zużycia.
Mają zrobione około 40000km po polskich drogach różnej jakości i nie ma żadnych problemów.
Końcówki drążków były wymieniane 16000km później. Póki co, też brak oznak zużycia.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nie pamiętam dokładnie. Było to ponad 2 lata temu a nie mam faktur pod ręką - jakoś około 1800-2000zł wyszło, ale nie kupowałem go "na raz" jako zestaw tylko w kilku partiach, bo początkowo nastawiałem się tylko na wymianę najbardziej zużytych elementów. Z tego co pamiętam, w podobnej cenie miałbym wtedy komplet Lemfordera.
Kupiłem w krakowskiej Motostacji zakładając, że nie sprzedają podróbek
Kupiłem w krakowskiej Motostacji zakładając, że nie sprzedają podróbek

U mnie były wymieniane trzy górne wahacze firmy SWAG trochę ponad rok temu, ale zaczęły stukać już po około 8 tys. km. Wcześniej był założony komplet KAMOKA za 600 zł i wytrzymał ponad 20 tys. Czy ktoś się orientuje ile gwarancji jest na te SWAGI i czy jest w ogóle szansa że wymienią w ramach gwarancji? Kupowane były w AutoLandzie.
U mnie był cały zestaw KAMOKA. Powiem jedno.... PORAŻKA, nie całe 3000 i prawie wszystkie padły. waliło, stukało. Samochód jeździł po całej jezdni jak by w ogóle nie miał zawieszenia. Na koniec wypadł górny lewy wahacz. Nigdy tej firmy nie założę wahaczy. Reklamacja nie uznana. Po dwóch latach walki oddali pieniądze. W między czasie założyłem na próbę HART-a. Sam jestem zdziwiony, 35000 przejechane i cicho, nic nie stuka. Może taki zestaw trafiłem ale jak na razie jestem zadowolony.
Tylko ta marka ...
Witam,
Przymierzam się do wymiana zawieszenia w moim aucie (cały komplet lub poszczególny wahacze). Uszkodzony mam lewy banan i dwa górne prawa wahacze. Zawieszenie raczej ori LMO, auto użytkuję 4 lata przez ten okres 80 tys km zrobione. 30 tys km temu wymieniałem prawego banana na LMO. Zastanawiałem się nad wymiana całego kompletu z Master Sport lub SKV, dużo o tych wahaczach się pisze ale zdania są podzielone. Auto nie mam zamiaru w najbliższym czasie sprzedać tzn w przeciągu nadchodzących 2 lat na pewno, lub zostawił by je jako drugie auto. Opisze teraz jak zostały wycenione mi zawieszenia poszczególnych producentów na jedną stronę. Nie biorę pod uwagę cen z allegro bo nie wiem czy dostanę oryginał czy podróbę.
TRW - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 846,85 zł - bez drążka i łącznika 717,85 zł.
LMO - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 1032,96 zł - bez drążka i łącznika 880,96 zł.
FEBI - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 549,5 zł - bez drążka i łącznika 442,50 zł.
MEYLE - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 858,81 zł - bez drążka i łącznika 703,81 zł.
Jak widać sumy nie są małe. I teraz pytanie, kupować komplet i mieć spokój, oczywiście z poprawnym montażem czy wymienić tylko elementy zużyte? Dodam, że podane ceny są sumą poszczególnych elementów. Nie są te ceny za zestaw. Z tego co się dowiedziałem to teoretycznie LMO nie robi zestawów lecz sprzedaje je pojedynczo. Wiadomo także, że na miejscu pierwszym jest LMO a po za tą firmą jaki byłyby odpowiednie pod względem jakościowym podchodzących pod LMO? Mam nie mały dylemat, a nie chciałbym po roku czasu znowu wymieniać całego zawiasu jakbym kupił cały tańszy lub droższy bo opinie są rożne. Proszę o jakieś komentarze. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2017-04-06, 12:54 ]
Porównałem ceny jeszcze z allegro, lecz tu nie mam pewności czy części są oryginalne. Ceny są tańsze od tych co podałem wcześnie o koło 100-150 zł poza Febi, gdzie na allegro wyszły drożej o prawie 100zł.
Przymierzam się do wymiana zawieszenia w moim aucie (cały komplet lub poszczególny wahacze). Uszkodzony mam lewy banan i dwa górne prawa wahacze. Zawieszenie raczej ori LMO, auto użytkuję 4 lata przez ten okres 80 tys km zrobione. 30 tys km temu wymieniałem prawego banana na LMO. Zastanawiałem się nad wymiana całego kompletu z Master Sport lub SKV, dużo o tych wahaczach się pisze ale zdania są podzielone. Auto nie mam zamiaru w najbliższym czasie sprzedać tzn w przeciągu nadchodzących 2 lat na pewno, lub zostawił by je jako drugie auto. Opisze teraz jak zostały wycenione mi zawieszenia poszczególnych producentów na jedną stronę. Nie biorę pod uwagę cen z allegro bo nie wiem czy dostanę oryginał czy podróbę.
TRW - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 846,85 zł - bez drążka i łącznika 717,85 zł.
LMO - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 1032,96 zł - bez drążka i łącznika 880,96 zł.
FEBI - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 549,5 zł - bez drążka i łącznika 442,50 zł.
MEYLE - komplet na stronę z łącznikiem i końcówką drążka - 858,81 zł - bez drążka i łącznika 703,81 zł.
Jak widać sumy nie są małe. I teraz pytanie, kupować komplet i mieć spokój, oczywiście z poprawnym montażem czy wymienić tylko elementy zużyte? Dodam, że podane ceny są sumą poszczególnych elementów. Nie są te ceny za zestaw. Z tego co się dowiedziałem to teoretycznie LMO nie robi zestawów lecz sprzedaje je pojedynczo. Wiadomo także, że na miejscu pierwszym jest LMO a po za tą firmą jaki byłyby odpowiednie pod względem jakościowym podchodzących pod LMO? Mam nie mały dylemat, a nie chciałbym po roku czasu znowu wymieniać całego zawiasu jakbym kupił cały tańszy lub droższy bo opinie są rożne. Proszę o jakieś komentarze. Pozdrawiam.
[ Dodano: 2017-04-06, 12:54 ]
Porównałem ceny jeszcze z allegro, lecz tu nie mam pewności czy części są oryginalne. Ceny są tańsze od tych co podałem wcześnie o koło 100-150 zł poza Febi, gdzie na allegro wyszły drożej o prawie 100zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podczas wymiany pojedynczego wahacza reszta zużywa się minimalnie szybciej. Jeśli chodzi o zamiennik, to uznaję tylko Lemfordera, ale oczywiście mówimy o częściach z pewnego źródła. Z tego co piszesz, to różnica między LMO a TRW lub MEYLE, to niecałe 200 zł za stronę. Biorąc pod uwagę teoretycznie większą wytrzymałość LMO przy prawidłowym montażu zawieszenia, to chyba bardziej opłaca się dołożyć trochę więcej i mieć spokój na dłuższy czas. Zwłaszcza, że planujesz pojeździć autem przez jeszcze około 2 lata lub nawet zostawić auto na dłużej. Pamiętaj, aby dobrze dobrać zawieszenie, ponieważ podczas montażu może pojawić się problem. Od roku modelowego 1999 była zmiana w niektórych wahaczach. W razie czego mogę podać Ci numery oryginalnych wahaczy, ale musiałbyś napisać mi swój VIN.
[ Dodano: 2017-04-07, 21:10 ]
Oznaczenia w poniższym zestawieniu odpowiadają numerom na schemacie poniżej. Zamieszczam w taki sposób, aby łatwiej można było zobaczyć, o który dokładnie wahacz chodzi
.
Zestawienie elementów zawieszenia dla auta kolegi djmaly, który podał mi swój numer VIN na PW:
1) wahacz nośny (przód) x2:
» 4D0 407 151 H - wycofano 01/12/2000,
» 4D0 407 151 P,
13) wahacz (lewo-przód góra):
» 8D0 407 505 K - wycofano 01/05/2001,
» 8E0 407 505 A,
13) wahacz (prawo-przód góra):
» 8D0 407 506 K - wycofano 01/07/2001,
» 8E0 407 506 A,
14) wahacz (lewo-tył góra):
» 8D0 407 509 C - wycofano 01/09/2001,
» 8D0 407 509 E - wycofano 01/06/2002,
» 8E0 407 509 A,
14) wahacz (prawo-tył góra):
» 8D0 407 510 C - wycofano 01/11/2001,
» 8D0 407 510 E - wycofano 01/06/2002,
» 8E0 407 510 A,
21) drążek prowadzący (lewo-przód):
» 4D0 407 693 AC - wycofano 01/03/2002,
» 8E0 407 693 E - wycofano 01/09/2003,
» 8E0 407 693 K - wycofano 01/08/2004,
» 8E0 407 693 Q - wycofano 01/06/2007,
» 8E0 407 693 AG,
21) drążek prowadzący (prawo-przód):
» 4D0 407 694 AC - wycofano 01/04/2001,
» 8E0 407 694 E - wycofano 01/10/2003,
» 8E0 407 694 K - wycofano 01/08/2004,
» 8E0 407 694 Q - wycofano 01/06/2007,
» 8E0 407 694 AG,
24A) łącznik stabilizatora (lewy):
» 8D0 411 317 D,
24A) łącznik stabilizatora (prawy):
» 8D0 411 318 D,
26) guma stabilizatora (27 mm) x2:
» 4D0 411 327 H.
Dodatkowo zamieszczam numery:
a) drążek kierowniczy x2:
» 4D0 422 821 A,
b) końcówka drążka kierowniczego x2:
» 4B0 419 811 E - wycofano 01/08/2002,
» 8E0 419 811 B - wycofano 01/10/2008,
» 4F0 498 811 - zestaw naprawczy składający się z końcówki drążka (4F0 419 811 E) oraz śruby.
[ Dodano: 2017-04-07, 21:43 ]
Wydaje mi się, że zestaw LEMFĂRDER 2742101 zawiera wszystkie odpowiednie wahacze, ale trzeba byłoby to sprawdzić.
[ Dodano: 2017-04-07, 21:10 ]
Oznaczenia w poniższym zestawieniu odpowiadają numerom na schemacie poniżej. Zamieszczam w taki sposób, aby łatwiej można było zobaczyć, o który dokładnie wahacz chodzi

Zestawienie elementów zawieszenia dla auta kolegi djmaly, który podał mi swój numer VIN na PW:
1) wahacz nośny (przód) x2:
» 4D0 407 151 H - wycofano 01/12/2000,
» 4D0 407 151 P,
13) wahacz (lewo-przód góra):
» 8D0 407 505 K - wycofano 01/05/2001,
» 8E0 407 505 A,
13) wahacz (prawo-przód góra):
» 8D0 407 506 K - wycofano 01/07/2001,
» 8E0 407 506 A,
14) wahacz (lewo-tył góra):
» 8D0 407 509 C - wycofano 01/09/2001,
» 8D0 407 509 E - wycofano 01/06/2002,
» 8E0 407 509 A,
14) wahacz (prawo-tył góra):
» 8D0 407 510 C - wycofano 01/11/2001,
» 8D0 407 510 E - wycofano 01/06/2002,
» 8E0 407 510 A,
21) drążek prowadzący (lewo-przód):
» 4D0 407 693 AC - wycofano 01/03/2002,
» 8E0 407 693 E - wycofano 01/09/2003,
» 8E0 407 693 K - wycofano 01/08/2004,
» 8E0 407 693 Q - wycofano 01/06/2007,
» 8E0 407 693 AG,
21) drążek prowadzący (prawo-przód):
» 4D0 407 694 AC - wycofano 01/04/2001,
» 8E0 407 694 E - wycofano 01/10/2003,
» 8E0 407 694 K - wycofano 01/08/2004,
» 8E0 407 694 Q - wycofano 01/06/2007,
» 8E0 407 694 AG,
24A) łącznik stabilizatora (lewy):
» 8D0 411 317 D,
24A) łącznik stabilizatora (prawy):
» 8D0 411 318 D,
26) guma stabilizatora (27 mm) x2:
» 4D0 411 327 H.
Dodatkowo zamieszczam numery:
a) drążek kierowniczy x2:
» 4D0 422 821 A,
b) końcówka drążka kierowniczego x2:
» 4B0 419 811 E - wycofano 01/08/2002,
» 8E0 419 811 B - wycofano 01/10/2008,
» 4F0 498 811 - zestaw naprawczy składający się z końcówki drążka (4F0 419 811 E) oraz śruby.
[ Dodano: 2017-04-07, 21:43 ]
Wydaje mi się, że zestaw LEMFĂRDER 2742101 zawiera wszystkie odpowiednie wahacze, ale trzeba byłoby to sprawdzić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Jeśli ktoś szuka kompletu wahaczy i nie wie na co się zdecydować, to moje info może komuś pomoże.
Na komplecie Mayle HD jeżdżę już blisko 3 lata. W tym czasie zrobione 120 000 km. Nadal się trzyma pomimo nieoszczedzania go na wszelkich nierownosciach. Dobra firma jako alternatywa dla Lema, choć niewiele tańsza.
A wiadomo w jaki spsób się jeździ S6
.........jeśli Mayle daje radę w tym aucie.......a daje, bo wiem na czym jeżdżę........to mogę polecić śmiało ten produkt.
Na komplecie Mayle HD jeżdżę już blisko 3 lata. W tym czasie zrobione 120 000 km. Nadal się trzyma pomimo nieoszczedzania go na wszelkich nierownosciach. Dobra firma jako alternatywa dla Lema, choć niewiele tańsza.
A wiadomo w jaki spsób się jeździ S6

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Przy większych przebiegach w grę wchodzi tylko oryginał (nieopłacalna opcja), Lemforder oraz ewentualnie Meyle HD. Ostatnia marka przyciąga długą gwarancją oraz przyzwoitą jakością w trochę niższej cenie niż Lemforder. Można powiedzieć, że jest to taki Lemforder dla nieco biedniejszych
. Reszta typu: SKV Germany, które jedyny związek z Niemcami mają w swojej nazwie, Febi czy inne wynalazki można zamontować, gdy budżet jest mocno napięty, a auto robi mało kilometrów w ciągu roku. Takiego przebiegu to napewno nie wytrzymają. Po drodze będą po kolei kończyć się poszczególne wahacze/tuleje/sworznie.
W swojej A6 mam zamontowany oryginał przez poprzedniego właściciela, który też zrobił trochę kilometrów na tym zawiasie. Z kolei ja przejechałem 150 tysięcy km (2 lata) i dotychczas wymieniłem tylko dwa łączniki stabilizatora, ponieważ delikatnie stukały
.

W swojej A6 mam zamontowany oryginał przez poprzedniego właściciela, który też zrobił trochę kilometrów na tym zawiasie. Z kolei ja przejechałem 150 tysięcy km (2 lata) i dotychczas wymieniłem tylko dwa łączniki stabilizatora, ponieważ delikatnie stukały

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Zgadza się......jeśli ktoś ma zamiar pojeżdzić tylko ze 2 lata i to robiąc max 10-15 kkm rocznie to pewnie SKV czy inne badziewie wystarczy.mat1324 pisze:Przy większych przebiegach w grę wchodzi tylko oryginał (nieopłacalna opcja), Lemforder oraz ewentualnie Meyle HD. Ostatnia marka przyciąga długą gwarancją oraz przyzwoitą jakością w trochę niższej cenie niż Lemforder. Można powiedzieć, że jest to taki Lemforder dla nieco biedniejszych. Reszta typu: SKV Germany, które jedyny związek z Niemcami mają w swojej nazwie, Febi czy inne wynalazki można zamontować, gdy budżet jest mocno napięty, a auto robi mało kilometrów w ciągu roku. Takiego przebiegu to napewno nie wytrzymają. Po drodze będą po kolei kończyć się poszczególne wahacze/tuleje/sworznie.
W swojej A6 mam zamontowany oryginał przez poprzedniego właściciela, który też zrobił trochę kilometrów na tym zawiasie. Z kolei ja przejechałem 150 tysięcy km (2 lata) i dotychczas wymieniłem tylko dwa łączniki stabilizatora, ponieważ delikatnie stukały.
Ja wiedziałem, że zawias u mnie w aucie lekko mieć nie będzie, więc po zakupie auta od razu wywaliłem absolutnie wszystkie wahacze i łączniki bez względu na to czy były w dobrym stanie czy nie. Założyłem nowy komplet Meyle ze wszystkimi śrubami i nakrętkami włącznie. Spokój mam do dziś bez zaglądanie co pół roku czy czasem kolejny wahacz lub końcówka się nie wywaliła. Poprostu temat zawieszenia przedniego przestał dla mnie istnieć

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 kwie 2016, 22:29
- Lokalizacja: Trutnowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Potrzebujesz taki sam zestaw jak kolega djmaly, któremu napisałem numery kilka postów wyżej < link >
.
