[A6 C5]Uszkodzony wahacz przedni
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
[A6 C5]Uszkodzony wahacz przedni
Witam!
Ostatnio byłem na przeglądzie i gość powiedział mi że jeden wahacz (ten od strony pasażera) kwalifikuję się powoli do wymiany. Ja jakoś tak nie jestem pewien jego opinii, i chciałem się Was zapytać jakie są objawy zużytego/uszkodzonego wahacza??
Ostatnio byłem na przeglądzie i gość powiedział mi że jeden wahacz (ten od strony pasażera) kwalifikuję się powoli do wymiany. Ja jakoś tak nie jestem pewien jego opinii, i chciałem się Was zapytać jakie są objawy zużytego/uszkodzonego wahacza??
Mechanik mógł tak stwierdzić po widocznym zużyciu gumy na wahaczach, mogła już siedzieć krzywo, źle się rozwijać do swojej piertwotnej formy. Jak sam napisałeś mechanik stwierdził że nadwałaby sie do wymiany ale jeździć mozesz jeszcze
Jak już będzie po wahaczu to takl jak przedmówca, będzie stukać, tłuc sie itd
Najlepiej wyczujesz to podjeżdżając pod krawężnik ( oczywiście mały!), lub jadąc kostką brukową, jak będzie coś dyndolić to masz właśnie wahacz do wymiany 



Bo w życiu nie te chwile w których oddychamy są najważniejsze, lecz te w których dzięki ccco zapiera nam dech w piersiach...
*************
Myślmy...
*************
Myślmy...
witam, u mnie w a6 jak kupiłem to zaczeło coś postukiwać z prawej strony właśnie na nierównościach po zdjęciu koła zobaczyłem że końcówka drążka ma uszkodzoną gumę i w 2 wahaczach były popękane gumy ale przd wymianą i ustawieniem zbieżności pojechałem żeby sprawdzili ku mojemu zdziwieniu(oczy jak 5zł) wszystko się ruszało musiałem robić cały przód łączniki stabilizatora mało nie odpadły. kupiłem po 2 dniach czytania na próbe komplet wahaczy master sport zobaczymy jak długo wytrzymają po wawie. jedz najepiej na kanał i zobacz wszystko. po przestudiowaniu forum wyczytałem że najlepiej wymienić wszystkie wahacze i końcówki bo jak się wymieni jedną to zaraz poleci cała reszta. ja to zrobiłem sam na podnośniku jakieś 4-6 godz. roboty jak masz dobre klucze. pozdrawiam.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
z tego co wyczytałem na forum to najlepsze są lemfordera oryginalne albo jeszcze febi ale te 1 są lepsze. mi tu w wawie powiedzieli 400zł + 100 za zbieżność ale jak już pisałem sam to zrobiłem chwila strachu i po bólu. co do pojedynczej wymiany to jak uważasz ale po wymianie wahacz(a)y trzeba ustawiać zbieżność to nie wiem czy się to kalkuluje chyba że nie będziesz ustawiał ale to szkoda opon. ja zrobiłem całość. kupiłem tu:
http://moto.allegro.pl/item664374612_ze ... assat.html
http://moto.allegro.pl/item664374612_ze ... assat.html
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
nie za bardzo. trzeba wymontować amortyzator 3 śruby od góry klucz 16 nasadowy i na dole mocująca go(niestety trzeba to zdjąć bo nie wyjdą śruby od wahaczy górnych) klucz 18 trzeba jeszcze odkręcić i wybić wahacz dolny tylny żeby wyjąć śrubę od amorka i wychodzi cały amor z wahaczami - łatwizna :- w rzeczywistości jest łatwiej niż w opisie.
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt: