Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 Quattro] tylne zawieszenie, tyleje wahaczy

Zawieszenie
Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

[A6 C5 Quattro] tylne zawieszenie, tyleje wahaczy

Post autor: xpbit » 06 gru 2016, 19:26

Witam.

Tak jak w temacie pozrywało mi parę tulejek z tylnych wahaczy samochodem nie da się jechać prosto już ani ustawić geometri....

niestety w sklepie znaleźli mi tylko jakieś tulejki firmy FEBI i to jeszcze za kupę kasy....

znalazłem na allegro tulejki na cały tylny zawias z poliuretanu...... gdzie występują żółte i czerwone ale niestety większość jest tylko żółtych czyli tych niby twardszych.

i mam pytanie czy ktoś miał do czynienia z takimi tulejkami ? montował je u siebie i wie czy np nie będzie to uciążliwe w użytkowaniu auta ze np będzie za twardo tam albo coś ?

chciałem kupić całe sanie z wahaczami ale to nic ciekawego nie ma a w wahaczach z demontażu też różne mogą być te tulejki....

daję link jak to wygląda na aukcji :

http://allegro.pl/audi-a6-c5-quattro-pa ... 46404.html

Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 06 gru 2016, 19:47

Szukaj takich tylko czerwonych. Zólte sa twarde a czerwone zblizone do ori twardosci gumy

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 06 gru 2016, 20:14

Mauros88 pisze:Szukaj takich tylko czerwonych. Zólte sa twarde a czerwone zblizone do ori twardosci gumy
problem w tym że na tył czerwone to występują tylko łączniku stabilizatora i jedna górna tulejka chyba na wahaczu, a reszta tylko żółte <uoee>


ale zastanawia mnie to czy to aż takie twarde na prawdę żeby zamontowane z tyłu były uciążliwe ?? nie wiem jak to w ogóle sobie rozumować o ile to jest aż twardsze....

na różnych forach w sumie nic nie ma na te tematy sensownego opisane....

i głównie to chcą z przodu wymieniać..... niestety po 19latach w mojej a6 rozsypał się tył i teraz mam mega problem :(
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 06 gru 2016, 20:58

www.strongflex.eu tu znajdziesz wszystko. Wierz mi zołty jest duzo twardszy od czerwonego. Zolte sa jak skała prawie.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 07 gru 2016, 10:51

No właśnie i tego się boje ze moze za twarde i jazda bedzie nieprzyjemna albo cos..... No nie wiem jak to rozumować ta twardość...... Pracuje to jakos czy nie ? i jest sztywne ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 07 gru 2016, 13:42

czerwone pracuja jak ori gumy a zolte sa duzo twardsze. Oba pracuja. czerwone bardziej zolte mniej bo sztywniejsze

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 07 gru 2016, 15:40

Mauros88 pisze:czerwone pracuja jak ori gumy a zolte sa duzo twardsze. Oba pracuja. czerwone bardziej zolte mniej bo sztywniejsze
no tak wiem o co chodzi z kolorami.....

ale nie wiem czy na tych żółtych da się normalnie samochód eksploatować czy będzie zaraz jakoś twardo że dupa odpadnie.....

bo na tył są tylko żółte

wszędzie piszą że żółte typowo do sportu.... no i teraz nie wiem czy do normalnego jeżdżenia też się będą nadawać <uoee>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 08 gru 2016, 06:23

Może mi ktoś wyjaśnić zasadność używania tych gum? Rozumiem ich wymianę ale co ze sworzniami (poddaje się regeneracji czy jak)?

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 08 gru 2016, 06:50

Sa firmy regnerujace sworznie.

Mysle ze trzeba by bylo do ncih zadzwonicz czy maja czerwien na tył bo mieli kiedys. Teraz widze faktycznie ze tylko zolte sa w sprzedazy

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 10 gru 2016, 10:57

Mauros88 pisze:Sa firmy regnerujace sworznie.

Mysle ze trzeba by bylo do ncih zadzwonicz czy maja czerwien na tył bo mieli kiedys. Teraz widze faktycznie ze tylko zolte sa w sprzedazy

dzwoniłem pytałem.

występują tylko żółte z tego względu że niby czerwone byłyby za miękkie na tył i tylne żółte maja najwięcej wspólnego z fabryka oprócz tej jednej co występuje w dwóch wariantach.

telefonicznie zapewniali że sami projektują te tulejki i do oryginalnych wahaczy pasować mają idealnie.

twardsza guma tulei to mniejsza praca wahacza a co za tym idzie lepsza stabilność geometrii samochodu.

u mnie np tuleje gumowe na "bananach" z przodu od krzywych tarcza zrobiły się takie miękkie i teraz tak walą jakby były pozrywane.... dodam że wahacze marki FEBI której na prawdę nie polecam.... meyle hd jest o niebo lepsze nawet master sporty z allegro były lepsze.

wracając do poliuretanu to zdecydowałem się zamontować prawie cały pakiet na tył bo resztę że tak powiem mam nie tkniętą z racji tego że mało co pracuję cała reszta.

wymienię tylko wszystko na wahaczach i zwrotnicy i zobaczymy jak to będzie się sprawować :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
mati1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 16 gru 2012, 11:54
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9D 1Y 68KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy

Post autor: mati1987 » 12 gru 2016, 06:57

Też się rozglądam za tulejami do tylnego zawieszenia, u partnera forum (gekoczęsci) znalazłem prawie wszystkie potrzebne poza wahaczami poprzecznymi i wahaczami zbieżności. Napisałem do Motowermar.pl czy mają takie tuleje do a6 c5 bo do a8 d2 wystawiona jest aukcja na alledrogo. Zastanawiałęm się też nad używanymi z s6 bo podobno pasują ktoś tak kiedyś pisał na forum i sanki są alu a nie metalowe jak u nas w zwykłym a6.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 18 gru 2016, 23:27

mati1987 pisze:Też się rozglądam za tulejami do tylnego zawieszenia, u partnera forum (gekoczęsci) znalazłem prawie wszystkie potrzebne poza wahaczami poprzecznymi i wahaczami zbieżności. Napisałem do Motowermar.pl czy mają takie tuleje do a6 c5 bo do a8 d2 wystawiona jest aukcja na alledrogo. Zastanawiałęm się też nad używanymi z s6 bo podobno pasują ktoś tak kiedyś pisał na forum i sanki są alu a nie metalowe jak u nas w zwykłym a6.
ja dzwoniłem do tych ze strongflex.pl

zapewniali że projektują sami te tuleje pod oryginalne wahacze i muszą pasować perfekcyjnie i bez lipy.

dowiedziałem się że na tył są tylko żółte (sportowe) z tego względu że są bardziej zbliżone do ori niż czerwone.

patrząc na wszystko inne i ceny zwykłych gumowych które są droższe zdecydowałem się zamówić te ze strongflex.pl

niestety dopiero w połowie stycznia mam termin u mechanika i dopiero wtedy będę mógł coś napisać jak to się sprawuje :]
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
mati1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 16 gru 2012, 11:54
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9D 1Y 68KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Puławy

Post autor: mati1987 » 19 gru 2016, 08:59

Też pisałem z nimi i to samo mi odpisali, raczej się zdecyduje na te tuleje ale dopiero na wiosnę jak będę wymieniał wszystkie na tyle. Ma nadzieję że napiszesz jakieś spostrzeżenia do tego czasu. <rotfl>

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 19 gru 2016, 21:24

xpbit, kupiłeś cały taki komplet za około 950zł czy poszczególne części?
Ja też powoli czaje się na te tuleje bo ostatnio po wymianie amorów na geometrii powiedzieli mi że są lekko rozwulkanizowane na wahaczach a w zwrotnicach wiem że mam jedną zerwaną bo tak stała że nie dało się wyregulować kąta pochylenia koła...
Z tymi poliuretanami to słyszałem tylko o jednym problemie a mianowicie skrzypienie... już nawet zastanawiałem się nad zrobieniem kalamitek do smarowania :D

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 21 gru 2016, 16:08

tzn ja planuję zamówić tydzień przed montażem żeby w razie coś zmieścić się w terminie 14dni na zwrot :]

ale planują kupić tylko tuleje na wahacze i tuleje na zwrotnicę

to wychodzi tam jakieś niecałe 700zł

reszty nie będę ruszał bo nie ma śladów zużycia także to bez sensu :)

a i resztę to już bezproblemowo można wymienić, a tu to cała sanie pójdą na wierzch i wszystkie wahacze i zwrotnice do wprasowania nowe tulejki :]

gościu przez telefon zapewniał że do oryginalnych wahaczy tak pasują że nie ma opcji żeby tuleja poruszyła się w gnieździe wahacza.... wspominał też że trzeba ją tylko dobrze nasmarować przed wkładaniem i ma być igła

gwarancję dają także trzeba brać bo w sumie z tego co ja szukałem to nic innego nie ma....

są jakieś febi po hurtowniach a ja już febi nie polecam nikomu i są na dodatek dużo droższe <uoee>

teraz już między świętami żaden mechanik nie ma czasu ale w styczniu od razu się za to biorę także będzie wiadomo co i jak <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga