Tylne wahacze regulacyjne zbieżność
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Tylne wahacze regulacyjne zbieżność
Witam muszę u siebie wymienić tuleje wahaczy lub cale wahacze którymi ustawia się zbieżność tylnej osi. Czy orietujecie się czy można same tuleje wymienić czy trzeba całe wahacze?
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W A6 C5 z napędem quattro można ustawić pochylenie oraz zbieżność kół tylnej osi. Przeznaczone są do tego dwie śruby mimośrodowe (na każdą stronę). Pochylenie ustawiamy tą przy zwrotnicy, a zbieżność tą przy sankach. Przy zwrotnicy wymieniamy dwie tuleje, śrubę i sprawa załatwiona. Gorzej jest przy drugiej śrubie, ponieważ nie ma zamienników drążka oraz samych jego tulei, ponieważ są one dość specyficzne:
Można ewentualnie zastosować tuleje firmy TEDGUM, ale nie wytrzymują one zbyt długo albo użyć poliuretanów. Najlepszą opcją jest kupno oryginalnych drążków, ale kosztują one ok. 365 zł za sztukę
. W razie czego mogę podać numery oryginalnych części, aby łatwiej było poszukać ewentualnych zamienników. Możliwe, że ktoś przerabiał już ten temat i ma większe doświadczenie
.
Można ewentualnie zastosować tuleje firmy TEDGUM, ale nie wytrzymują one zbyt długo albo użyć poliuretanów. Najlepszą opcją jest kupno oryginalnych drążków, ale kosztują one ok. 365 zł za sztukę


- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
No właśnie wiem że z tymi tulejami przy zwrotnicy nie ma problemu bo już z jednej ej strony wymieniłem dwie połówki łącznie ze śruba. Będę musiał chyba kupić te wahacze bo muszę ustawić ta geometrie chyba że gdzieś z używek bym znalazł z nie zerwana tuleja. Bo u mnie śruby tak się zapiekly że nie ma.szans ruszyć. Jakbym mógł cię prosić o numery oem to byłbym wdzięczny
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Podane oznaczenia dotyczą danego schematu poniżej. Jest to aktualne zestawienie części na jedną stronę. Ceny powinny odpowiadać tym w ASO
.
6) N 906 350 01 - koszt ok. 4 zł,
11) 8E0 505 172 A (x2)- koszt ok. 70 zł za sztukę,
12) WHT 001 656 - koszt ok. 5 zł,
13) WHT 001 661 - koszt ok. 40 zł.
1) 4B0 501 530 C - koszt ok. 365 zł,
4) WHT 001 657 - koszt ok. 5 zł,
5) WHT 001 973 - koszt ok. 40 zł,
6) N 905 037 03 - koszt ok. 4 zł,
7) N 102 412 02 - koszt ok. 10 zł,
8) N 906 350 01 (x2) - koszt ok. 4 zł za sztukę.
![Obrazek]()

6) N 906 350 01 - koszt ok. 4 zł,
11) 8E0 505 172 A (x2)- koszt ok. 70 zł za sztukę,
12) WHT 001 656 - koszt ok. 5 zł,
13) WHT 001 661 - koszt ok. 40 zł.
1) 4B0 501 530 C - koszt ok. 365 zł,
4) WHT 001 657 - koszt ok. 5 zł,
5) WHT 001 973 - koszt ok. 40 zł,
6) N 905 037 03 - koszt ok. 4 zł,
7) N 102 412 02 - koszt ok. 10 zł,
8) N 906 350 01 (x2) - koszt ok. 4 zł za sztukę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 152
- Rejestracja: 12 maja 2013, 22:23
- Imię: Łukasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Szczecin
mat1324 pisze:W A6 C5 z napędem quattro można ustawić pochylenie oraz zbieżność kół tylnej osi. Przeznaczone są do tego dwie śruby mimośrodowe (na każdą stronę). Pochylenie ustawiamy tą przy zwrotnicy, a zbieżność tą przy sankach. Przy zwrotnicy wymieniamy dwie tuleje, śrubę i sprawa załatwiona. Gorzej jest przy drugiej śrubie, ponieważ nie ma zamienników drążka oraz samych jego tulei, ponieważ są one dość specyficzne:
Obrazek
Można ewentualnie zastosować tuleje firmy TEDGUM, ale nie wytrzymują one zbyt długo albo użyć poliuretanów. Najlepszą opcją jest kupno oryginalnych drążków, ale kosztują one ok. 365 zł za sztukę. W razie czego mogę podać numery oryginalnych części, aby łatwiej było poszukać ewentualnych zamienników. Możliwe, że ktoś przerabiał już ten temat i ma większe doświadczenie
.
Jestem po wymianie tulejki w owych drążkach .. , i nie wiem , czemu aż tak krytykujecie wyroby firmy TedGum .... Kupiłem te dwie tuleje , te długie , co wchodzą na sanki ... są zrobione praktycznie tak samo jak oryginały , są ciutkę nawet na średnicy zewnętrznej większe , .. a reszta to samo środek aluminium , wewnątrz twarda guma , na zewnątrz osłona metalowa ... Nie wiem w czym wy widzicie problem ...