[a6 avant 1.9Tdi AWX 131KM 02'] - twardnienie pedału hamulca
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 gru 2009, 21:26
- Lokalizacja: Ennis
[a6 avant 1.9Tdi AWX 131KM 02'] - twardnienie pedału hamulca
witam. jestem użytkownikiem audi a6 1.9tdi 131km avant - oznaczenie silnika AWX - wersja angielska. a mianowice mam 2 problemy z moim autkiem, pierwszy to spadek mocy a drugi to twardnienie pedału hamulca a co z tym się wiąże to i brak hamulców. od pewnego czasu zauważyłem lekki spadek mocy powyżej 120km/h. udałem się do mechanika. przepadał wszystko każdy zawór w tym N75 wszystko działało bez zarzutu. więc stwierdził że to vacum pomp. wymienił na używkę z modelu 2006. po wymianie nie było widać różnicy i w mocy i w hamulcach. drugą rzeczą było serwo, wymienił na używkę z modelu 2005 - stan b.dobry. odpowietrzył hamulce, abs, itd. sprawdził szczelność wszystkich wężyków pod ciśnieniowych i ciśnienie jakie daje vacum pomp.i bez żadnego rezultatu. po czym wymieniłem jeszcze zawór cyrkulacyjny EGR. i też bez żadnego rezultatu. auto nie ma dobrego przyspieszenia i brak hamulców. władowałem ok 500euro i totalna klapa. mechanika mam zaufanego ale on też już nie ma pojęcia co to może być. zostaje mi jeszcze jedna możliwość - jechać do serwisu, ale ceny usług w irlandii są kosmiczne. proszę Was o pomoc i wasze sugestie. może ktoś z was miał taki problem i sobie z nim poradził. z góry dzieki.
Ostatnio zmieniony 04 lut 2010, 23:17 przez grzegorz0203, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 gru 2009, 21:26
- Lokalizacja: Ennis
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 gru 2009, 21:26
- Lokalizacja: Ennis
dziś byłem znowu z autem u mechanika. posprawdzał wszystko jeszcze raz. sprawdził ciśnienie poprzez komputer i wykazuje 0.983Mbar a żadne 1.050Mbar. czy to ma jakieś znaczenie? odpowietrzał wszystko włącznie z pompą ABS. płyn został przelany na nowy. i żadnych rezultatów. po dłużej dyskusji doszedł do wniosku że serwo które wymienił musi być uszkodzone. jutro ma załatwić drugie i założyć. zobaczymy co się okaże. mam jeszcze pytanko jaki powinien być kont wtrysku, z tego co wyczytałem na forum to pomiędzy -3 a +3, u mnie jest ok +2,2. czy to mieści się w normie? z góry dziękuje za wasze sugestie i uwagi.
[ Dodano: 2010-02-04, 16:24 ]
pedał hamulca jest cały czas sztywny i twardy, nawet jak go się raz mocno wciśnie to bardzo słabo hamuje, a jak poprawi to nie ma prawie żadnej rekcji. a co do mechanika to jest zaufany i daje z siebie wszystko. zaoferował że załatwi drugie serwo i wymieni. zobaczymy. dam znać jaki będzie efekt.
[ Dodano: 2010-02-04, 16:24 ]
pedał hamulca jest cały czas sztywny i twardy, nawet jak go się raz mocno wciśnie to bardzo słabo hamuje, a jak poprawi to nie ma prawie żadnej rekcji. a co do mechanika to jest zaufany i daje z siebie wszystko. zaoferował że załatwi drugie serwo i wymieni. zobaczymy. dam znać jaki będzie efekt.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 gru 2009, 21:26
- Lokalizacja: Ennis
witam. po długich staraniach problem się rozwiązał. po sprawdzeniu wszystkiego jeszcze raz mechanik stwierdził, że trzeba wymienić serwo. więc pojechał na szrot gdzie kupił poprzednie i zamienił na inne. co się okazało to ten gościu co tam pracuje uszkodził serwo gdyż nie miał pojęcia jak prawidłowo go się wymontowuje. używał łapki, młotka itp. i przez takich trzeba było się męczyć. mechanik założył kolejne serwo i hamulce odrazu jak żyletki. jedynym plusem tego wszystkiego jest to że wymieniłem płyn hamulcowy w całej instalacji, odpowietrzyłem hamulce i pompę ABS. a także wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe i moc wróciła do normy. teraz jazda moją audiczką to sama przyjemność :mrgreen: . dzięki za wszystkie wasze rady. pozdrawiam
witam,
mam Audi A6 rocznik 2002, 1,9 TDI wersja angielska i mam podobny probem z hamulcami. Po odpaleniu samochodu i w trakcie jazdy hamulce sa twarde, po kilkukrotnym wcisnieciu pedalu, hamulce prawie gina.Bylem u mechanika wymienil rurke cisnieniowa przy serwo,bo byla peknieta, ale nic nie pomoglo.Stwierdzil ze padlo serwo lub jakas pompa z tylu samochodu przy baku dokladnie nie pamietam.Prosze o szybka porade,bo jazda w takim stanie jest raczej nie mozliwa,z gory dzieki za wszystko.
mam Audi A6 rocznik 2002, 1,9 TDI wersja angielska i mam podobny probem z hamulcami. Po odpaleniu samochodu i w trakcie jazdy hamulce sa twarde, po kilkukrotnym wcisnieciu pedalu, hamulce prawie gina.Bylem u mechanika wymienil rurke cisnieniowa przy serwo,bo byla peknieta, ale nic nie pomoglo.Stwierdzil ze padlo serwo lub jakas pompa z tylu samochodu przy baku dokladnie nie pamietam.Prosze o szybka porade,bo jazda w takim stanie jest raczej nie mozliwa,z gory dzieki za wszystko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 07 gru 2009, 21:26
- Lokalizacja: Ennis
witam. ja ze swoimi hamulcami też miałem duży problem. najprawdopodobniej to mogą być 3 przyczyny: nie szczelność któregoś z wężyków które wychodzą od serwa lub vacum pomp, i gubią ciśnienie dlatego pompa nie nadąża wypompować powietrza, sama vacum pomp która znajduję się z tyłu silnika, albo serwo w najgorszym przypadku. tak u mnie było. dalej mam problem z hamulcami u siebie gdyż dwa razy wymieniałem serwo (używka) raz jedno było uszkodzone, drugie pochodziło dwa tygodnie i to samo się stało. nowe serwo w Polsce kosztuję ok 1400zł używka w IE ok 100euro, ale ciężko dostać w dobrym stanie, ja wciąż czekam
. co do pompy z tylu auta to nic nie wiem. mój mechanik nic mi o tym nie mówił... sprawdź sobie jeszcze szczelność przewodów, może pomoże. powodzenia.
