[A6 C5] Tarcze Hamulcowe
[A6 C5] Tarcze Hamulcowe
Panowie mam 18" felgi... Tarcze są dośc widoczne co Wy na to by takie sobie zalożyc?
http://moto.allegro.pl/item494171308_au ... locki.html
http://moto.allegro.pl/item494171308_au ... locki.html
Polecam tarcze EBC turbo groove + klocki EBC np. green stuff. Do tej pory uzywam w toyocie corolli e11 i sie naprawde doskonale spisuja. Chociaz sa glosniejsze od standardowych i klocki pyla, to jednak nie ma porownania do standardow.
Tutaj o klockach
Tutaj o tarczach
p.s.
nie mam nic wspolnego z firma EBC i sklepem do ktorego podalem linki (po prostu tamznalazlem opis), oprocz tego, ze sam uzywam i jestem mega zodowolony
no i na 100% kupie do Audi
Tutaj o klockach
Tutaj o tarczach
p.s.
nie mam nic wspolnego z firma EBC i sklepem do ktorego podalem linki (po prostu tamznalazlem opis), oprocz tego, ze sam uzywam i jestem mega zodowolony

no i na 100% kupie do Audi

- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
censored, ale czujesz wibrację, czy hałas + drgania przy hamowaniu ?
Jeździłem na ATE Power Disc w Octavii 1,8 T, tarcze średnicy 288 mm. Przy hamowaniu z wyższych prędkości wyraźnie był słyszalny hałas i drgania, powstawało to od "siekania" klocków przez rowki tarcz. Taka ich uroda po prostu. Oprócz takich efektów dodatkowych na skuteczność hamowania nie narzekałem. Klocki też były ATE i wiadomo, jak to one pyliły mocniej niż inne.
Jeździłem na ATE Power Disc w Octavii 1,8 T, tarcze średnicy 288 mm. Przy hamowaniu z wyższych prędkości wyraźnie był słyszalny hałas i drgania, powstawało to od "siekania" klocków przez rowki tarcz. Taka ich uroda po prostu. Oprócz takich efektów dodatkowych na skuteczność hamowania nie narzekałem. Klocki też były ATE i wiadomo, jak to one pyliły mocniej niż inne.
Części samochodowe online - Motostacja pl
no bo troche lipa była by jak bym tylko z przodu wymienił... :roll: Kurcze ja to zawsze coś wymyśle by kase wydać... :roll: Juz sie napaliłem na takie tarcze bo fajny wyglad i bezpieczeństwo... Ale ni pomyślałem ,że z tyłu też przydało by sie wymienić... Bo jak to bedzie wyglądać
A chciałbym jeszcze wymienić wyświetlacz FIS-u... 60km odemnie koleś wymienia na nowy wyświetlacz za 300zł...
zajmuje to max 30minut :shock: a efekt miażdzący 8-)


- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
No musisz rozróżnić : krzywe tarcze falują a drgania od ATE PD są o większej częstotliwości, bo odgłos i drgania pochodzą od "siekania" klocków przez rowki a tych jest trochę na tarczy.censored pisze:RomanS, hałas faktycznie jest ale są też drgania, nie wiem o jaką różnicę ci chodzi między drganiami a wibracjami, ale skuteczność hamulców jest bardzo słaba przynajmniej przy hamowaniu na pół gwizdka, pisałem wcześniej że jak depnę mocniej to praktycznie tego efektu nie ma.
Może byc i tak, że masz wszystko OK. Dlaczego ? Otóż jak docisniesz lekko, to zaczyna się już odgłos i drgania a hamowania jeszcze efektywnego nie ma. W gładkich tarczach tez jeszcze nie hamuje ale tez nie ma żadnych odgłosów, więc i tak cisnie sie dalej hamulec. Piszesz, że jak depniej mocniej to jest OK ? No więc tak należy deptac

W moim odczuciu zestaw ATE PD + klocki ATE był troche lepszy niż seria jesli chodzi o efektywność hamowania ale chyba przez te efekty dodatkowe na drugi raz montowałbym już gładkie ATE.
Jesli chodzi o bicie tarcz to po prostu to zmierz, jeśli się okaże że biją to wtedy kupisz nowe.
[ Dodano: 2008-12-19, 15:45 ]
Haha MISIEK_A6, ale z Ciebie lanser :mrgreen:MISIEK_A6 pisze:no bo troche lipa była by jak bym tylko z przodu wymienił... Kurcze ja to zawsze coś wymyśle by kase wydać... Juz sie napaliłem na takie tarcze bo fajny wyglad i bezpieczeństwo... Ale ni pomyślałem ,że z tyłu też przydało by sie wymienić... Bo jak to bedzie wyglądać
jesli chodzi o wygląd to zawsze możesz sobie tylne też ponawiercać, przeciez to żeliwo więc żaden problem. I będą wygladać tak jak zimermany z przodu

Co do zestawu to nie wiem co to jest za marka klocków saxid :?: :?:
Jak dla mnie zupełnie nieznana, ale może ktoś słyszał ?
Po drugie, sam osobiście nie użytkowałem wierconych zimermanów ponieważ nasłuchałem sie od znajomych o 2 niedogodnościach:
1)Konieczność przetykania otworów zaklejających się pyłem z klocków (może zależeć od rodzaju materiału klocka)
i 2) często zdarza się, że tarcze zaczynają pekać poczynając od otworów - widziałem na własne oczy. Być może związane to jest z dużymi obciążeniami cieplnymi i stąd naprężenia. Ale czy ktoś montuje takie tarcze aby jeździć "tylko w niedzielę do kościoła" :?: :mrgreen: Nie widziałem aby sie rozlecialy do końca, pęknięcia były długości ca 5 mm ale wolałem nie sprawdzać :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl