[ A6 C5] Spadek obrotow
[ A6 C5] Spadek obrotow
Witam
Slaby akumulator, ma wplyw na obroty silnika, poniewaz samochodzik stal jakies 3 dni bez zadnego odpalania na mrozie, wczoraj go uruchomilem mialem malutki problem przy odpaleniu, jak juz odpalilem to audiczka chodzila jak traktor przez jakis czas, az wkoncu wszystko sie uspokoilo i chodzi normalnie, lecz przy skrecaniu i jechaniu na biegu jalowym spadaja mi oborty tylko podczas jazdy, jesli autko stoi to nic sie niedzieje ! No i wskaznik ladowania akumulatora pokazuje prawie 16.
Slaby akumulator, ma wplyw na obroty silnika, poniewaz samochodzik stal jakies 3 dni bez zadnego odpalania na mrozie, wczoraj go uruchomilem mialem malutki problem przy odpaleniu, jak juz odpalilem to audiczka chodzila jak traktor przez jakis czas, az wkoncu wszystko sie uspokoilo i chodzi normalnie, lecz przy skrecaniu i jechaniu na biegu jalowym spadaja mi oborty tylko podczas jazdy, jesli autko stoi to nic sie niedzieje ! No i wskaznik ladowania akumulatora pokazuje prawie 16.
- hemiV8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 468
- Rejestracja: 29 maja 2011, 17:06
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gliwice
Wątpię żeby słaby aku miał wpływ na obroty raczej będzie problem z uruchomieniem silnika.yahOO.pL pisze:Slaby akumulator, ma wplyw na obroty silnika
Powinno pokazywać mniej może jest jakiś problem z regulatorem napięcia sprawdź alternator lub podjedź gdzieś do elektryka na sprawdzenie.yahOO.pL pisze: No i wskaznik ladowania akumulatora pokazuje prawie 16.
Nie rozumiem problemu... skoro nie masz wbitego biegu to jak obroty mają Ci wzrastać, zakładając, że nie gazujesz podczas jazdy na jałowym bo nie ma to w tym przypadku żadnego sensu. Sformułuj to lepiej, bo ja nie bardzo to rozumiem. Przy skręcaniu zwalniasz to i obroty idą w dół...yahOO.pL pisze:jechaniu na biegu jalowym spadaja mi oborty
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem 

- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
ale przy skręcaniu kołami dodatkowo obciążasz pompę wspomagania a ona jest zasilana z silnika co może powodować bardzo nieznaczny spadek obrotów. Jak tak się dzieje to by oznaczało że pompa ma duże opory i pewnie niedługo przestanie być pompa...
Podobnie jest przy alternatorze jak masz całkiem rozładowany aku to alternatorowi jest ciężej wyprodukować odpowiednią ilość prądu przy niskich obrotach i może to spowodować chwilowy spadek obrotów.
Obecnie układy ładowania są już tak policzone że przy stosunkowo nowych samochodach i ich mocy nie powinno być to zauważalne.
Podobnie jest przy alternatorze jak masz całkiem rozładowany aku to alternatorowi jest ciężej wyprodukować odpowiednią ilość prądu przy niskich obrotach i może to spowodować chwilowy spadek obrotów.
Obecnie układy ładowania są już tak policzone że przy stosunkowo nowych samochodach i ich mocy nie powinno być to zauważalne.
przed pojawieniem sie tego problemu, jak jechalem samochodem na luzie niewim 50 -70 km/h to obroty silnika byly na 900 i uczymywaly sie, a teraz jadac spadaja do 600 - 500 a nawet 300. A ze skrecaniem kolami to sprawa wyglada tak podczas jazdy gdy skrecam, ze wcisnietym sprzeglem to tez spadaja, a wczesniej takiego spadku nie bylo.
Podlaczylem akumulator do ladowania, niech sie troch podladuje i wtedy zobaczymy
Podlaczylem akumulator do ladowania, niech sie troch podladuje i wtedy zobaczymy
Pomiędzy 50 a 70 jest różnica, zależy na jakim biegu miałeś poprzednio wbite. Poza tym jak dasz na luz to normalne, że obroty spadają, chyba że zjeżdżasz z góry ew. poziomie, ale tylko przez jakiś czas. Jest tyle czynników, że nie możesz porównywać tak że "jechałeś kiedyś było tak, a teraz jest tak". Musiałbyś to sprawdzić na tym samym odcinku i w tym samym czasie robić manewry, przy zbliżonej prędkości (nie między 50 a 70 bo masz za duży rozrzut) i w zależności z jakiego biegu dałeś na luz. Logiczne, że inaczej zachowa się obrotomierz jak przejdziesz przy określonej prędkości z wyższego inaczej z niższego biegu.
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem 

niepotrafie ci tego dokladnie opisac jak kiedy i z jaka predkoscia jechalem, wedlug tego co ty piszesz, oznacza to ze wszytko jest OK, ale tak nie powinno byc zeby obroty silnika tak spadaly, wedlug mnie jest cos nie tak i chcialbym sie dowiedziec co !.
Jechalem z gory jakies 300 metrow i oborty spadly na 600 i wachaly sie pomiedzy 300, a 600.
Jechalem z gory jakies 300 metrow i oborty spadly na 600 i wachaly sie pomiedzy 300, a 600.
W porządku. Nie mówię, że wszystko jest ok, ale jak analizujesz obroty itp to musisz to robić w porównywalnych warunkach. Ja się naciąłem ostatnio zdawało mi się, że koło mi się spierniczyło, widziałem w nim wszystko co najgorsze, a okazało się że wszystko ok.
Niemniej nie wydaje mi się, żeby to był aku (mogę się mylić), bardziej skłaniałbym się może w stronę paliwa, wtryski, filtr paliwa. Napisz coś więcej jeszcze, czy to na ciepłym silniku, czy nie.
p.s. tankujesz różne paliwa??
Niemniej nie wydaje mi się, żeby to był aku (mogę się mylić), bardziej skłaniałbym się może w stronę paliwa, wtryski, filtr paliwa. Napisz coś więcej jeszcze, czy to na ciepłym silniku, czy nie.
p.s. tankujesz różne paliwa??
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem 

Paliwo jedno, staram sie rownierz tankowac na jednej stacji "BP". Narazie naladuje ten akumulator poniewaz, zaczelo sie tak dziac, gdy przyszly mrozy i ledwo co odpalilem samochod. A czytalem tez na innym forum, ze jest prawdopodobienstwo ze to przez stary i slaby akumulator wiec doladuje go jesli problem zniknie to kupie nowy akumulator
a jesli to niebedzie akumulator no to bedziemy myslec 


- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Kup w ASO to nie majątek, dadzą Ci odpowiedni (zdaje się jeden do wszystkich modeli), jak chcesz kilka zł taniej to kup np. Febi, podobno to to samo.yahOO.pL pisze:nakretke mam zielona czyli olej mineralny moze to byc DOT 4 ?
DOT 4 to oznaczenie płynu hamulcowego, więc broĂą Panioe Boże <szok>
Części samochodowe online - Motostacja pl