Skrzypiace zawieszenie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Skrzypiace zawieszenie
Witam. Panowie,zaczely sie mrozy i zaczelo strasznie skrzypiec przednie zawieszenie. Dzisiaj przy -11 stopniach trzeba sporo km przejechac zanim przestanie skrzypiec. Czy to oznacza ze trzeba bedzie wymieniac jakies tuleje?jak w innym posciewspominalem auto sie zle prowadzi a przy tych mrozach jescze gorzej jak skrzypi. Czy teraz dzieki temu w koncu da sie latwo wyczuc brecha te tuleje ktore sa do wymiany jak beda skrzypialy?
U mnie skrzypiał dolny prosty, na którym trzyma się amortyzator. Wymieniłem i cisza (i tak sworzeń był zużyty). Widzę kolego masz problemy straszne z zawieszeniem-wiele postów bo to źle się prowadzi i wgl. Wymień na BMW 5 i przyjemność z jazdy powróci
(jeżdżę z kolegą do pracy starą e39 i dużo wygodniejsza od C5
)

(jeżdżę z kolegą do pracy starą e39 i dużo wygodniejsza od C5

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Moze nie to ze mam duzo z nia problemow bo zawsze patrzac po postach myslalem z moja jakas bezawaryjna jest tylko teraz ten problem krorego moi mechanicy nie umieja ogarnac albo im sie nie chce. Jakies tuleje na pewno sa do wymiany tylko jak mi jeden mechanik na oko ocenia tuleje sanek a drugi mowi ze nie da sie ich brecha sprawdzic to i bujam sie z problem pewnie blachym polegajacym na wymianie jakiejs tulei lub wahacza. W tygodniu jade do innego mechanika,moze on bardiej bystry bedzie.
- Kamil_2.7BiT
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 17 cze 2015, 10:23
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Dzieki:-) no ja niestety mechanikiem nie jestem,na mechanica za dobrze sie nie znam,mechanicy jacy sa tacy sa wiec szukam jakiegos naprowadzenia tutaj z nadzieja ze ktos mial podobny problem i mechanikowi tylko powiem co ma wymienic:-)
[ Dodano: 2016-01-03, 19:07 ]
O spryskaniu myslalem ale chce problem wyeliminowac a nie go zamaskowac:-) gdzies jest ten jeden problem ktory powoduje zle prowadzenie bo przy tych mrozach jak skrzypi to jeszcze gorzej sie prowadzi. Dzisiaj po 20 km w trasie jak przestalo skrzypuec to tez troche pewniej sie prowadzilo wiec tym bardziej mnie to przekonuje ze powodem moich problemow jest jakis element gumowy wywalony juz. Moze ten mechanik w koncu to znajdzie.
[ Dodano: 2016-01-03, 19:07 ]
O spryskaniu myslalem ale chce problem wyeliminowac a nie go zamaskowac:-) gdzies jest ten jeden problem ktory powoduje zle prowadzenie bo przy tych mrozach jak skrzypi to jeszcze gorzej sie prowadzi. Dzisiaj po 20 km w trasie jak przestalo skrzypuec to tez troche pewniej sie prowadzilo wiec tym bardziej mnie to przekonuje ze powodem moich problemow jest jakis element gumowy wywalony juz. Moze ten mechanik w koncu to znajdzie.
Miałem ten sam problem pare dni temu, skrzypiało głośno, a dźwięk brzmiał jakby guma o gumę tarła. Pojechałem na stacje diagnostczną i zapłaciłem 20 zł za przegląd zawieszenia. Okazało się, że powodem skrzypienia i cięższego skręcania są suche sworznie. Na miejscu wziął olej w strzykawce, wszystkie spryskał i ucichło. Powodem najzwyczajniej była zima 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Tzn jak jest cieplo to u mnie tylko puka najprawdopodobniej tuleja sanek a jak jest na minusie to skrzypi przez pierwsze pare km natomiast gdy byly temperatury rzedu -12 stopni to praktycznie ciagle skrzypialy bo wahacze raczej nie. Naciskajac na lewe i prawe nadkole cisza a pod autem gdzies mniej wiecej jak by pod tunelem srodkowym ciagle skrzypienie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
- Kontakt:
Byc moze ten wahacz tez ale ja czuje jak by na pedale gazu moment tego skrzypienia,nie wiem jak to nazwac. W momencie skrzypienia czuc jakies drganie jak by przenoszone na pedal gazu. Mysle,ze to moga byc tuleje sanek jednak wywalone i sanki sie przemieszczaja tym bardziej,ze czuc to w momentach zmiany biegow czyli szarpniecia. Glos taki jak by lataly sanki i piszczala guma co mija po przejechaniu paru kilometrow.
[ Dodano: 2016-01-26, 21:39 ]
Nakrecilem ale moze ktos zrozumie:)
[ Dodano: 2016-01-26, 21:39 ]
Nakrecilem ale moze ktos zrozumie:)