[Audi A6 C5 1.8T] Przeguby
[Audi A6 C5 1.8T] Przeguby
Witam,jakie są czynności przy wymianie przegubów.Czy można stwierdzić czy mam właściwe przeguby bez rozkręcania?,ponieważ sprzedawca na podstawie wszystkich danych samochodu twierdzi ze sprzedał właściwe a mechanik twierdzi ze są za duże.
- robertas1.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 lip 2008, 20:35
- Lokalizacja: Śląsk
Raczej nie stwierdzisz czy kupiłeś dobry przegub bez wyjęcia tego starego. Jedyna rada to wyciągnąć i porównać oba. Często sie zdarza że przeguby nie pasują bo czasem jest kilka rodzajów do jednego modelu. I zależy jeszcze co mechanik miał na myśli twierdząc że są za duże... Bo jeżeli te co kupiłeś są zbyt długie to rzeczywiscie nie pasują, ale czasem jest tak że mogą mieć troche większą średnice po obwodzie i będą pasować. Trzeba wyjąć stary i przyrównać, tylko taka rada 

A8 audi wkracza na teren, nic nie poradze, jestem szpanerem
- robertas1.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 lip 2008, 20:35
- Lokalizacja: Śląsk
Jeżeli chodzi o wyjęcie przegubu zewnętrznego to sprawa jest następująca:
1 poluzuj śrube która łaczy półoś z piastą, najlepiej na spuszczonym samochodzie, (to ta śruba którą widać po zdjęciu alu lub kołpaka, jest tylko 1 :-P ) uwaga potrzebujesz tu mocnego klucza
2 po poluzowaniu tej śruby podnieś samochód na lewarku, zdejmij kolo, i odkręć 2 górne wahacze od strony łączenia z teleskopem, gałki nie musisz odkręcać.
3 zdejmij gume z przegubu, i spróbuj wybić przegób z półosią z piasty, bedziesz musiał troche piaste odciągnąć żeby wyjąć tę półoś, jak już to zrobisz, musisz zbić stary przegtub z półosi jakimś gumowym młotkiem, tylko trzym za półoś żeby nie wyskoczyła z przegubu zewnętrznego od strony skrzyni.
Jak go zdejmniesz zakładasz nowy z nową gumą, wciskasz smar i robisz wszystko w odwrotnej kolejności. ÂŚrube łączącą przegub z piastą dociągasz kluczem dynamometrycznym chyba na 90 NM, ale tego nie pamiętam, wiem że trzeba mocno to dokręcić i po sprawie
Jak coś źle napisałem to niech ktoś mnie poprawi :-D
1 poluzuj śrube która łaczy półoś z piastą, najlepiej na spuszczonym samochodzie, (to ta śruba którą widać po zdjęciu alu lub kołpaka, jest tylko 1 :-P ) uwaga potrzebujesz tu mocnego klucza

2 po poluzowaniu tej śruby podnieś samochód na lewarku, zdejmij kolo, i odkręć 2 górne wahacze od strony łączenia z teleskopem, gałki nie musisz odkręcać.
3 zdejmij gume z przegubu, i spróbuj wybić przegób z półosią z piasty, bedziesz musiał troche piaste odciągnąć żeby wyjąć tę półoś, jak już to zrobisz, musisz zbić stary przegtub z półosi jakimś gumowym młotkiem, tylko trzym za półoś żeby nie wyskoczyła z przegubu zewnętrznego od strony skrzyni.
Jak go zdejmniesz zakładasz nowy z nową gumą, wciskasz smar i robisz wszystko w odwrotnej kolejności. ÂŚrube łączącą przegub z piastą dociągasz kluczem dynamometrycznym chyba na 90 NM, ale tego nie pamiętam, wiem że trzeba mocno to dokręcić i po sprawie

A8 audi wkracza na teren, nic nie poradze, jestem szpanerem
- robertas1.8
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 22 lip 2008, 20:35
- Lokalizacja: Śląsk
Witam,
Chciałem dziś wymienić przegub zewnętrzny w ASO Skody. Chcąc zaoszczędzić kupiłem jakiś czas temu przegub Lobro dedykowany do mojego silnika 1.8t AWT. Nr części 301955
Zewnętrzne uzębienie, strona koła: 33
Wewnętrzne uzębienie, strona koła: 30
Ilość zębów pierścienia ABS: 45
Po zdjęciu starego przegubu okazało się że ta część nie pasuje do mojego auta
Jeżdże więc dalej na tyrkającym przegubie 
Dzisiaj znalazłem przegub firmy Ruville do 1.8t który rózni się uzębieniem:
http://moto.allegro.pl/ruville-przegub- ... 65708.html
Zewnętrzne uzębienie, strona koła: 38
Wewnętrzne uzębienie, strona koła: 27
ÂŚrednica pierścienia uszczelniającego [mm]: 59,5
Sam już nie wiem ile zębów powinien mieć mój przegub. Czy ktoś wie jaką część powinienem kupić? Dodam tylko że mam skrzynie manualną jeśli to ma jakieś znaczenie
Chciałem dziś wymienić przegub zewnętrzny w ASO Skody. Chcąc zaoszczędzić kupiłem jakiś czas temu przegub Lobro dedykowany do mojego silnika 1.8t AWT. Nr części 301955
Zewnętrzne uzębienie, strona koła: 33
Wewnętrzne uzębienie, strona koła: 30
Ilość zębów pierścienia ABS: 45
Po zdjęciu starego przegubu okazało się że ta część nie pasuje do mojego auta


Dzisiaj znalazłem przegub firmy Ruville do 1.8t który rózni się uzębieniem:
http://moto.allegro.pl/ruville-przegub- ... 65708.html
Zewnętrzne uzębienie, strona koła: 38
Wewnętrzne uzębienie, strona koła: 27
ÂŚrednica pierścienia uszczelniającego [mm]: 59,5
Sam już nie wiem ile zębów powinien mieć mój przegub. Czy ktoś wie jaką część powinienem kupić? Dodam tylko że mam skrzynie manualną jeśli to ma jakieś znaczenie