"Tradycyjnie nie znaczy Âźle... Amortyzatory olejowe
Konwencjonalny amortyzator olejowy to rozwiązanie najbardziej klasyczne. Jego konstrukcja jest bardzo prosta. To rura wypełniona rzadkim olejem hydraulicznym. We wnętrzu tego cylindra porusza się tłok, który szczelnie przylega do ścian rury, ma natomiast specjalne zaworki przepuszczające olej pomiędzy komorami. Całość jest szczelna, a spowolnienie ruchu wywoływane jest wyłącznie przez odpowiednią gęstość oleju.
Zobacz też: Jakie są zalety zawieszenia opartego na kolumnach McPhersona?
Jakie są zalety takich tradycyjnych amortyzatorów? Są proste w budowie, a zatem również stosunkowo trwałe i odporne na uszkodzenia nawet przy bardzo intensywnym użytkowaniu. Olejaki mają jeszcze jedną ważną cechę - psują się powoli. To oznacza, że nawet znaczny wyciek oleju - wywołany uszkodzeniem - powoduje, że skuteczność amortyzatora spada stopniowo, a nie od razu do zera. Taka konstrukcja daje się również skutecznie, dość szybko i tanim kosztem naprawiać.
Wady? Amortyzatory olejowe są ciężkie i (generalnie) mają stałą, linową siłę tłumienia. Zmiana charakterystyki wiąże się z wymianą całego oleju, co jest niemożliwe w trakcie jazdy.
Gazowy = komfortowy? Niekoniecznie!
Warto zacząć od tego, że amortyzatory nazywane potocznie gazowymi najczęściej są konstrukcjami hybrydowymi. To oznacza, że w cylindrze JEST olej, ale nie jest on jedynym czynnikiem tłumiącym. Czynny udział w tłumieniu bierze również, a może przede wszystkim, gaz pod ciśnieniem, a dokładnie azot."
Moim zdaniem amortyzatory sachsa olejowe model nie jestem w stanie dopasować konkretnie ale polecam udać się do sklepu intercars, dobra obsługa potrafia doradzić, jesli nie zależy Ci na zmniejszeniu masy auta oraz tuningu tylko na trwałości szczególnie na polskie drogi...dłużej pożyje taki.
Koszt jednego bez zniżki od 350 zł w górę, poproś kogoś aby użyczył ci kodu stałego klienta w okolicy gdzie mieszkasz to będzie jeszcze chyba 10% taniej.
ÂŻyczę udanego wyboru
