Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Pisk przy skręcie kół

Zawieszenie
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 12 lut 2011, 13:08

August Horch, olej zdecydowanie do wymiany. Jak dasz radę zdejmij tę czarną osłonę zbiorniczka -lepiej będziesz wszystko widział.

Też robiłem to ze strzykawką jak opisał Paulo3535. Jest to zabawa "na dwa razy", ale w warunkach domowych bardzo wygodna i czyściutka bo nic nie powinno się porozlewać.
Ja zrobiłem to tak (podobnie jak Paulo3535):
- strzykawka + wężyk od kroplówki (za jakieś 7zł w aptece, ja kupiłem 2 strzykawki bo czasami strzykawka może się zepsuć/coś urwać)
- 1 litr oleju
- pusty słoik o poj.1L (stary olej oddać jakiemuś mechanikowi do utylizacji)
- latarka

Trzeba wyssać wszystko ze zbiorniczka. Wewnątrz z jednej str. jest sitko tam gdzie zasysa, a z drugiej powrót więc ja wężyk od kroplówki wepchnąłem w tamten wężyk, aby wyssać max ile się da. Mi się udało wyssać jakieś 300ml. Braki wyrównać do poziomu MIN. Pokręcić kierownicą albo się przejechać i wymieniać ponownie, aż do otrzymania odpowiedniego koloru oleju.
drag0n44 pisze:burzyny
Coś w stylu piany?

Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: August Horch » 12 lut 2011, 13:20

censored, Płyn chodzący zmieniłem przy ostatniej wymianie oleju ok 3tyś km temu. Także wygląda że jest ok i nie śmierdzi tak jak ten od wspomaganie kiery on capi ;p

MONEER ten plastik umiem zdjąć od czasu kiedy musiałem zrobić sobie więcej miejsca do wymiany żarówek postojowych

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 12 lut 2011, 13:34

Nie jestem zwolennikiem strzykawki. A płyn który zalega w przekładni i przewodach też wyciągacie strzykawką? <stres> Jak dla mnie drutactwo. Bez urazy.
Odkręć jeden wąż, daj spłynąć płynowi, pokręć kierą żeby wypompowała resztki oleju, zamknij wąż, wlej nowy płyn, odpal autko, pokręć kierą, spuść znowu płyn, wlej nowy :) porządnie odpowietrz i będzie gitarka :)

Awatar użytkownika
Paulo3535
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 24 lut 2008, 15:19
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Paulo3535 » 12 lut 2011, 15:55

censored
Poziom z tego co wiem, powinien być na zimnym silniku MIN. Podczas pracy pompy rośnie temperatura i poziom się zwiększa.
-=Rafal=- pisze:Odkręć jeden wąż, daj spłynąć płynowi, pokręć kierą żeby wypompowała resztki oleju, zamknij wąż, wlej nowy płyn, odpal autko, pokręć kierą,
Wiadomo, że lepiej odkręcić wąż, ale miałem z tym jakiś problem (dawno to robiłem, pamięć zawodzi) i dlatego wybrałem opcję- strzykawa z przedłużką. "pokręć kierą żeby wypompowała resztki oleju", chyba raczej rozrusznikiem powinien przekręcić, żeby wypompować resztki oleju.
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 12 lut 2011, 15:58

Paulo3535 pisze:pokręć kierą żeby wypompowała resztki oleju", chyba raczej rozrusznikiem powinien przekręcić, żeby wypompować resztki oleju.
Nie prawda :) Na wyłączonym silniku, kręcąc kierownicą przekładnia wypluwa resztki oleju. Sprawdzane osobiście :)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 12 lut 2011, 16:05

Paulo3535 pisze:Poziom z tego co wiem, powinien być na zimnym silniku MIN. Podczas pracy pompy rośnie temperatura i poziom się zwiększa.
własciwosci tego oleju nie powodują wzrostu objętosci do wzrostu temperatury .

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 12 lut 2011, 16:08

rafal100, Tu się zdziwisz. Bo powodują :) Olej naprawdę się rozszerza i to sporo :) A co do tego że powinien być na zimnym na MIN to nie prawda. Wszystkie zbiorniki są tak zaprojektowane, że podczas sprawdzania na ZIMNYM silniku może być pod MAX. Nie można przelać. Ale może być blisko MAX. Bo co jak nie dogrzeje oleju wystarczająco? Cały czas będę jeździł na MIN. :/ A zbiorniki są na tyle pojemne, że np lejemy płynu od chłodzenia do MAX, a on po rozszerzeniu spokojnie się mieści jeszcze w zbiorniczku. To normalne <lol>

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 12 lut 2011, 16:22

-=Rafal=-,
tak na szybko z wikipedii:
Rozszerzalność cieplna (rozszerzalność termiczna) - właściwość fizyczna ciał polegająca na zwiększaniu się ich długości (rozszerzalność liniowa) lub objętości (rozszerzalność objętościowa) w miarę wzrostu temperatury.
Ciecze nie mają własnej długości dlatego określa się rozszerzalność objętościową opisaną wzorem

V = V0(1 + B* &#8710;T)\,

gdzie:

V, - objętość cieczy po zmianie temperatury,
V0, - objętość początkowa,
B - współczynnik rozszerzalności objętościowej.
pozdrawiam

przepraszam za pomyłke i stwierdzam ze jednak olej zwiększa swoję objetosc

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 12 lut 2011, 16:26

rafal100, spoko :) Nie myli się ten co nic nie robi :) No olej musi zwiększać swoją objętość, bo mam nalane MAX, a po nagrzaniu mam parę mm ponad MAX :) Uwierz mi że przekładniami to już się przejadłem. W obu autach się z nimi nalatałem :) Nawet mam 2 w garażu jeszcze :D Muszę je odsprzedać :D

Awatar użytkownika
Paulo3535
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 24 lut 2008, 15:19
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Paulo3535 » 12 lut 2011, 16:48

Czyli ustalone. <okok> Stan oleju powinien być "nie cały" MAX.
Ok, ja po prostu gdzieś na naszym forum wyczytałem, to co napisałem i zrobiłem tak u siebie, muszę uzupełnić zbiorniczek.

[ Dodano: 2011-02-12, 16:53 ]
-=Rafal=- pisze:
Paulo3535 pisze:pokręć kierą żeby wypompowała resztki oleju", chyba raczej rozrusznikiem powinien przekręcić, żeby wypompować resztki oleju.
Nie prawda :) Na wyłączonym silniku, kręcąc kierownicą przekładnia wypluwa resztki oleju. Sprawdzane osobiście :)
No, w sumie maglownica pracuje i może wypchnąć resztki oleju <mysli>
Mam VCDSa i słabo go znam, ale jak ktoś potrzebuje, służę pomocą :P
ELSA i ETKA 7.0 też się znajdzie.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 12 lut 2011, 18:36

Nawet byłem w garażu i wziąłem stary magiel od C4. Leży już z rok tam. Złapałem kombinerkami za uchwyt, tam gdzie się podłącza kierę i wiecie co się stało po przekręceniu? Z otworów wyleciał jeszcze olej :) Ja u siebie jeżdżę już od wymiany z 3 miechy i zarówno przekładnia jak i magiel chodzą bez zarzutów <radocha>

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 12 lut 2011, 21:12

August Horch,
<mysli> nie napisałes czy po wymianie oleju przestało piszczec .

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 13 lut 2011, 10:18

censored,
prawda . jakos po tych zdjeciach pomyslałem ze juz wymienił . Jestem za bardzo ciekawy finału przyczyny , moze dlatego przeoczyłem ze nie wymienil jeszcze .

Awatar użytkownika
August Horch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 07 maja 2009, 16:09
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: August Horch » 15 lut 2011, 19:21

Witajcie!
Wczoraj wziąłem się za wymianę płynu. Mimo szczerych chęci nie osiągnąłem zamierzonego celu <wnerw> Skorzystałem z metody strzykawy i cienkiej rurki. Wpychając rurkę do wężyka idącego ze zbiorniczka w kierunku pompy wspomagania napotkałem na opór i nie zszedłem do samej pompy <zalamka> Uniosłem przód auta w górę i pompowałem olej przez kręcenie kołami. Niestety w rezultacie udało mi się wydobyć tylko około 300ml starego płynu :[ dodam że płyn ten jest koloru ciemno brązowego a może inaczej jak to inni nazywają herbacianego i ma okropny zapach jakby ktoś palił gumę. Myślę że to są najlepsze oznaki że jest zużyty płyn i trzeba go wymienić. Niestety na razie dolałem tylko świeżego płynu do właściwego poziomu i chyba będę musiał oddać jakiemuś majstrowi w Bydzi żeby mi wymienił tak konkretnie. Dodam że pisk ustał. Pisk najprawdopodobniej był spowodowany obniżonym poziomem płynu. Czy może ktoś polecić jakiś dobry warsztat w Bydgoszczy????

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 15 lut 2011, 20:59

August Horch, ale wymiana płynu jest dziecinnie prosta.. Poproś kogoś z kanałem po prostu. Bez zdjęcia tej rurki, nic Ci nie da kręcenie kołami. Nie sposób nic zepsuć nawet. Spróbuj sam to zrobić. Jak masz jakieś wątpliwości, pytaj. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga