Tematów nt. oznaczeń sprężyn jest dużo. Jeszcze więcej jest pozycji w ETCE... i teraz zasadnicze pytanie - czy faktycznie należy się sztywno trzymać zalecanego doboru "kropek" względem obciążeń osi? 2.7T w końcu nie jest jakoś specjalnie cięższy od takiego 2.8 (zakładamy, że oba w wersji Quattro) a mimo to, mają różne oznaczenia obciążeń osi. Piszę to w kontekście zmiany 1BA-1BE-1BV
Przykład dla mojego auta
Mam u siebie zawias 1BA i myślę nad delikatnym obniżeniem i utwardzeniem. 1BV (czyli -30mm S-Line) podobno jest już mało komfortowy, dlatego celuję w 1BE -20mm. Obciążenia osi przód/tył są odpowiednio 0JN/0YU.
Dla takich oznaczeń wychodzi:
- przód: jeden pasek zielony i jeden żółty. Odpowiednikiem dla 1BE będzie wówczas... no i tu już mam problem, bo dla zawieszenia sportowego nie ma kodu 0JN

http://ifinterface.com/prog/car/prog2/inprog.php
- tył: jeden zielony i trzy niebieskie. Dla 1BE będzie: jeden brąz i jeden niebieski
I teraz, jak to się ma do np. sprężyn z 2.8 Quattro z oznaczeniem na przód 1x zółty 3x różowy?