[A6 C5] Obie tylne opony zdarte od środka
[A6 C5] Obie tylne opony zdarte od środka
Siemanko, przy wymianie kół na letnie, gdzieś w marcu, zauważyłem, że tylne opony są dosyć mocno zużyte, jakoś nie zagłębiałem się w temat, wiedziałem, że trzeba będzie to w końcu zrobić i ten dzień nastał dzisiaj:D
Obie opony są zdarte od środka w równym stopniu, czyli do gładkiego. Domyślam się, że geometria tyłu nie istnieje, nawet wydaje mi się, że koła są w lekkim negatywie. Szukam cały czas przyczyny bo z tego co wyczytałem geometrii tyłu się nie ustawia.
Dwie rzeczy jakie przychodzą mi do głowy, pierwsza, dosyć bzdurna - wymieniłem tylne opony na nieco szersze i wyższe 225/50, wcześniej miałem 225/45- czy to może być powodem?
Druga opcja to tuleje tylnej belki tylko mam dylemat bo najtańsze to one nie są, a jak ich wymiana nie pomoże to będę wielce niepocieszony:)
Macie jakieś doświadczenia z tym tematem? Były podobne wątki na forum jednak dosyć stare i bez konkretnej odpowiedzi.
Sęk w tym, że planuję sporą trasę niebawem, na starych oponach boję się jechać, a nowych szkoda mi zakładać, nie wiem czego chwytać się na początek.
Obie opony są zdarte od środka w równym stopniu, czyli do gładkiego. Domyślam się, że geometria tyłu nie istnieje, nawet wydaje mi się, że koła są w lekkim negatywie. Szukam cały czas przyczyny bo z tego co wyczytałem geometrii tyłu się nie ustawia.
Dwie rzeczy jakie przychodzą mi do głowy, pierwsza, dosyć bzdurna - wymieniłem tylne opony na nieco szersze i wyższe 225/50, wcześniej miałem 225/45- czy to może być powodem?
Druga opcja to tuleje tylnej belki tylko mam dylemat bo najtańsze to one nie są, a jak ich wymiana nie pomoże to będę wielce niepocieszony:)
Macie jakieś doświadczenia z tym tematem? Były podobne wątki na forum jednak dosyć stare i bez konkretnej odpowiedzi.
Sęk w tym, że planuję sporą trasę niebawem, na starych oponach boję się jechać, a nowych szkoda mi zakładać, nie wiem czego chwytać się na początek.
Audi C5 1.9 TDi Sedan
Audi C6 2.7 TDi Avant
Audi C6 2.7 TDi Avant
ja bym obstawiał na tuleje tylnej belki. Nie są one drogie a i wymiana nie jest zbyt skomplikowana. Wystarczą dobre klucze. Chyba na forum nawet widziałem jakiś maly opis bez zdjęć do tej operacji. Najlepiej by było podjechać na stacje diagnostyczną żeby Pan diagnosta sprawdził stan tulei z tyłu i amortyzatory. Koszt tego to na pewno nie więcej niż 20plnów
Można też od bolączki samemu to skontrolować. Najlepiej podnośnik i duża brecha, zrobić małą kontre na tuleje i sprawdzić, czasem nawet gołym okiem widać że jest już zużyta 


Siema..nie wiem gdzie ty to wyczytałeś ze niby się nie ustawia :shock: i nie wiem czy te tuleje masz aż tak rozbite żeby je wymieniać,a od wiek wieków wiadomo ze jak ci opony zżera to masz chierową zbieżność.. co do samych tulei ja nie dawno wymieniałem bo w jednej guma już poszła no ale wymieniłem kompletem i przy tej operacji również dodatkowo musisz ustawić zbieżność przód tył (koszt 80złociszy) i niech ci nawet ktoś nie wciska kitu ze nie trzeba..pozdro 

Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
A co to znaczy od środka dla autora. Od tego zacznijmy bo jak dla mnie szersza opona plus za duże ciśnienie to efekt od środka. Wytarcie opony na zewnątrz lub od wewnątrz to zła geometria. Typowo na tyle obniżono mocno zawieszenie powoduje negatyw a co za tym idzie wytarcie opony od strony wewnetrznej.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Tak, ale to nadal nie jest regulacja pochylenia kół. "Kierunek" belki rzeczywiście można w niewielkim stopniu wyregulować, żeby auto jechało przodem do przodu a nie bokiemmaro88 pisze: Po założeniu nowych tulei ustawił mi zbieżność, ponieważ koło prawe było bardziej przesunięte do przodu niż lewe

Dwa tylne koła są na stałe ze sobą "powiązane" i nie ma żadnej opcji żeby je względem siebie jakkolwiek wyregulować. Klęknijcie przy aucie i obejrzyjcie a wszystko będzie jasne.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt: