[A6 C5]nie działa ABS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 13 cze 2008, 12:00
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
[A6 C5]nie działa ABS
Mam problem z abesem,po pierwsze to jak kupowałem audi to nie było jeżdżone od stycznia do maja, no i stało w dość wilgotnym i mokrym terenie-austria. To jest quattro. Problem dotyczy tego ze nie działa abs,pali sie kontrolka,pojeździłem troche jak mi radzili i faktycznie kontrolka zaczęła gasnąć na kilka kilometrów i znów abs nie działa i tak od czasu do czasu.Co zrobić?
proszę zapoznać się z regulaminem nazywania tematów
proszę zapoznać się z regulaminem nazywania tematów
Ostatnio zmieniony 13 cze 2008, 13:56 przez ukassh, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 474
- Rejestracja: 29 kwie 2008, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ipswich / Leszno
Na moje to cos konkretnie zawilżalo, mialem tak przy firmowym Vito z 2004 roku jak padal deszcz to zaraz brakowalo ABS-u (wlasnie wtedy jak byl najbardziej potrzebny) Nie mam pojecia co z tym bylo bo Vito forma sprzedala.
Ale podepnij VAG-a tak jak napisala censored, moze to cos wyjasni
Ale podepnij VAG-a tak jak napisala censored, moze to cos wyjasni
A6 3.0 TDI Quattro, ASB, 280ps i 560nm by MR Motors na Audi Forum . 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
- Krzysiek85
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 24 maja 2008, 12:51
- Lokalizacja: Wrocław (B-ca Kł.)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 135
- Rejestracja: 28 sty 2008, 13:08
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przemysł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 222
- Rejestracja: 29 maja 2008, 15:11
- Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
nie sugerujcie się do końca brakiem połączenia. często skanuję swoje auto i zdarzało mi się że np. połowy sterowników nie widać. a działają dobrze... w takich przypadkach najlepiej albo odczekać czasami pół godziny albo zdjąć minusową klemę z akumulatora i zewrzeć ją z plusową na 2 min. wtedy jeśli nie jest zupełnie wypalony to odburzy...
Quattro 
RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania

RNS-e + Bluetooth Tel Interface
Shark Fin
DVD VST + kamera cofania
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Witam. Podniosę trochę temat.
Sprawa wygląda tak, ze na przemian pala mi się kontrolku czasem ABS, czasem ASR, czasem obie, a zdarza się, że nic nie świeci i ABS działa. W domu sprawdzałem pod kompem i raz mi się udało usunąć błąd. Ale po 3 hamowaniach znów to samo. A teraz po kilku próbach nie odczytuje mi w ogóle sterownika od ABS. Byłem dziś u mechanika i to samo - brak połączenia. Kazał mi kupić drugą pompę i przyjechać wymienić bo wszystkie przewody, styki są ok. Klocki i tarcze też nowe
... Ale zastanawia mnie to, że trzeba całą pompę wymieniać, nie da się np samego sterownika :?: Co radzicie bo nie mam pojęcia 
Sprawa wygląda tak, ze na przemian pala mi się kontrolku czasem ABS, czasem ASR, czasem obie, a zdarza się, że nic nie świeci i ABS działa. W domu sprawdzałem pod kompem i raz mi się udało usunąć błąd. Ale po 3 hamowaniach znów to samo. A teraz po kilku próbach nie odczytuje mi w ogóle sterownika od ABS. Byłem dziś u mechanika i to samo - brak połączenia. Kazał mi kupić drugą pompę i przyjechać wymienić bo wszystkie przewody, styki są ok. Klocki i tarcze też nowe


Miałem to samo. Sterownik w tych autach to normalka. Ja dałem do naprawy i zrobili mi za 400 zł. Tylko daj od razu do człowieka co sie na tym zna, żebyś później nowego nie musial kupowac. Naprawia to też kolega z forum Kobra7. Niewiem czy tutaj tez jest ale na audi klub polska napewno, to mozesz się z nim skontaktować. pozdrawiam
kolego na 98% hydroregulator pompy ABS mialem identyczne objawy i wszystko teraz gra tylko daj do naprawy bo jest opcja ze da sie naprawic lub ta gorsza ze sie nie da i wtedy trzeba troche wybulicJarekF pisze:Witam. Podniosę trochę temat.
Sprawa wygląda tak, ze na przemian pala mi się kontrolku czasem ABS, czasem ASR, czasem obie, a zdarza się, że nic nie świeci i ABS działa. W domu sprawdzałem pod kompem i raz mi się udało usunąć błąd. Ale po 3 hamowaniach znów to samo. A teraz po kilku próbach nie odczytuje mi w ogóle sterownika od ABS. Byłem dziś u mechanika i to samo - brak połączenia. Kazał mi kupić drugą pompę i przyjechać wymienić bo wszystkie przewody, styki są ok. Klocki i tarcze też nowe... Ale zastanawia mnie to, że trzeba całą pompę wymieniać, nie da się np samego sterownika :?: Co radzicie bo nie mam pojęcia

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 gru 2007, 15:01
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gdańsk
Po pracy pojechałem do Zielonej Góry do chłopaka (o którym zresztą chyba mowa była wczesniej). Po rozmowie telefonicznej odrazu stwierdził, że to wina sterownika a nie całej pompy (jak twierdził "mechanik"). Rozebrał audi, zabrał co potrzebował i zanim dobrze dojechałem do McDonalda to już było gotowe :-D Ale ..... okazało się, że ABS dziają już eleganco jednak ASR zero, kontrolka się świeci i tyle ... Zostawiłem mu sterownik do jutra i ma coś w nocy pokombinowac bo niby można to zrobić jeszcze a jeśli nie to zakupy mnie czekają :-?
[ Dodano: 2008-07-09, 21:28 ]
Dobra, teraz zadanie za 100 pkt a kto rozwiąże tą zagadkę dostaje ode mnie piwo
Pojechałem dziś po raz kolejny. Chłopak podłączył sterownik i ... ABS owszem już działają ale ASR nie :shock: ... Czyli obstawialiśmy na walnięty sterownik. Ale zostało nam jeszcze jedno wyjście ... Wyciągnął swój sterownik i przełożył do mnie
I znów to samo :shock: Wielkie ździwienie. Chłopak pracował w serwisie VW ale z czymś takim się nie spotkał. Telefon do znajomego, który nadal pracuje w serwisie i po 20 min rozmowie stwierdził że nie ma zielonego pojęcia co to jest. Może ktoś z Was spotkał się z takim błędem.
Vag Com:
18263 - mag. danych układu napędowego. Kontrola stanu oprogramowania.
p 1855-35-00
Ale tak poza tym to szczerze polecam jego usługi. Cena kręci się w okolicach 350-400 zł ale warto bo nowy sterownik nieco więcej kosztuje :lol: no i daje rok gwarancji
Zajmuje się również pompami wtryskowymi i paroma innymi rzeczami, jak coś to mam kontakt do niego.
[ Dodano: 2008-07-22, 15:40 ]
jeszcze coś dodam ... Ja za to zapłaciłem 400 zł :-x
[ Dodano: 2008-07-09, 21:28 ]
Dobra, teraz zadanie za 100 pkt a kto rozwiąże tą zagadkę dostaje ode mnie piwo

Pojechałem dziś po raz kolejny. Chłopak podłączył sterownik i ... ABS owszem już działają ale ASR nie :shock: ... Czyli obstawialiśmy na walnięty sterownik. Ale zostało nam jeszcze jedno wyjście ... Wyciągnął swój sterownik i przełożył do mnie

Kod: Zaznacz cały
18263 - mag. danych układu napędowego. Kontrola stanu oprogramowania.
p 1855-35-00
Kod: Zaznacz cały

[ Dodano: 2008-07-22, 15:40 ]
jeszcze coś dodam ... Ja za to zapłaciłem 400 zł :-x
Kod: Zaznacz cały
Jeśli ktoś ma objawy takie jak błędy czujników (a czujniki ok), brak komunikacji z kompem, zaniki napięcia, ABS działa kiedy chce, to jest na to rada. Niestety do mojego auta nie mogłem dokupić używki pompy ABS, więc postanowiłem ją naprawić. Przyczyną powyższych objawów są zimne luty na płytce elektroniki w miejscu wlutowania złącza i pompy ABS, jak również dla pewności proponuje przelutować wszystkie większe punkty lutownicze.
Do demontażu sterownika ABS potrzebujemy klucze nasadowe TORX E5, oraz klucz TORX T25 wraz ze stosownymi przedłużkami. Stosujcie tylko klucze wysokiej jakosci - innymi jest duże ryzyko że nie dacie rady.
Operacje zaczynamy od wyjęcia zbiornika na płyn do spryskiwacza, potem wyjmujemy zbiorniczek wyrównawczy cieczy chłodzącej (klucz płaski 10 mm) i mamy już pompę ABS na widoku. Kluczem T25 odkręcamy pompę od wspornika - łącznie 3 śruby z dużymi kołnierzami, odłączamy kabel pompy i wiązkę przewodów i przy użyciu siły odginamy modulator tak, abyśmy mogli się dostać do śrub pod spodem TORX E5 nasadowy. Po odkręceniu 4 śrub od dołu ściągamy elektronikę ABS i zabieramy ją do domu. Autem bez elektroniki ABS teoretycznie można jeżdzić, ale palą się kontrolki od ABS i hamulca. Teraz musimy dobrać się do płytki elektroniki, co wcale nie jest łatwe bo czekają nas 4 podkładki zatrzaskowe, a następnie uszczelka silikonowa. Niestety tu napewno nieco pokiereszujemy przy demontażu pokrywki nieco obudowę elektroniki. Po dostaniu się do środka delikatnie odrywamy silikonową warstwę ochronną w miejscach gdzie będziemy poprawiać fabryczne luty. Poprawiamy luty złącza wiązki oraz pompy i wszędzie tam gdzie mamy wątpliwości. Póżniej zakadamy pokrywkę i ja np. dookoła ją zakleiłem czarnym klejem epoxydowym, aby nie dostawała się wilgoć i nie rzucało się w oczy Całość montujemy do auta i cieszymy się sprawnym ABS
Chętnie bym wrzucił foto, ale nie mogę. Jeśli ktoś będzie zainteresowany tematem, to udostępnię foto. Może moderator to gdzieś umieści dla potomnych. Ten sposób naprawy tyczy się tylko pomp ABS zespolonych z elektroniką, czyli końcówka produkcji B4 oraz nowsze.