Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.4 V6 ALF] MTS vs AP - gwint do A6. Który wybrać?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Kulis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2010, 21:25
Lokalizacja: Jarocin

[A6 C5 2.4 V6 ALF] MTS vs AP - gwint do A6. Który wybrać?

Post autor: Kulis » 28 paź 2015, 20:02

Siemankooo.
Stoję przed zakupem zawieszenia gwintowanego do mojej A6. Waham się pomiędzy MTSem a AP. Fakt, przeskok cenowy jest spory (950zł vs 2400zł). Jednak jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać? Stąd moje pytanie, czy są tutaj osoby, które jeździły na MTS bądź AP i mogą co nieco o tym powiedzieć (bardziej chodzi o AP, bo o MTS widziałem niektóre opinie)? Niestety w wyszukiwarce nie znalazłem takiego tematu.

Z góry wielkie dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 paź 2015, 20:20

Ja jeżdżę od zeszłej zimy na AP. Nic się z gwintem nie dzieje, nakrętki też łatwo się kręcą. Ze swojej strony za tą kasę jestem zadowolona. Jest jeszcze pomiędzy kasowo Ta-Technix (ok. 1600zł), ale z kim nie rozmawiam to mówi, że to Ta-Śmietnix, więc raczej nie ma sensu się w to pchać.

Kulis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2010, 21:25
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kulis » 28 paź 2015, 21:48

A jeśli chodzi o pracę zawieszenia? Dobijanie amorów itd? Wiadomo, że będzie sztywno i o wiele twardziej niż w przypadku serii. Jednak jechałem Golfem IV na TA i była tragedia... Jetta na MTS była "łagodniejsza" i przyjemniej się jechało. Jak to wygląda z AP. Jak wyglada z korozją amorów? Jeździłaś przez zimę?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 paź 2015, 21:52

U mnie z racji najtwardszych poliuretanów i naleśników o profilu 30 jest twardo, a nawet bardzo ;) Jeździłam w zimie i korozji nie widać. Jak coś mogę wejść pod auto i cyknąć kilka zdjęć jak to wygląda po przebiegu 20tkm.

Kulis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2010, 21:25
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kulis » 28 paź 2015, 21:55

Jeśli byłaby możliwość, to byłbym wdzięczny :)
No ja mam 18" + 40profil :)

Prócz gwintu, zmieniałaś coś jeszcze w "zawiasie"? :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 paź 2015, 21:57

Przednie górne wahacze oraz tuleje wahaczy, sanek i dyfra (całego tyłu) na poliuretany o twardości 90, a kapcie 245/30/20.

Jak będę miała dostęp do kanału to zrobię, ale nie obiecuję kiedy :/

Kulis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2010, 21:25
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kulis » 28 paź 2015, 22:00

Wystarczy, że skręcisz na maksa koła i zrobisz zdjęcie takie "na szybko" poglądowe ;)
Myślę, że to wystarczy, by oblukać jak amor mniej więcej wygląda z przodu chociaż ;)

No ja bd miał to na razie na seryjnych "podzespołach", z czasem pewnie się to zmieni.
Dlatego też pytam :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 paź 2015, 22:02

Ok

Nie wiem jakie masz teraz zawieszenie (1BA, 1BD, 1BE, 1BV), ale ja miałam mięciutkie "na złe drogi", po montażu AP zrobiło się twardziej, ale bez tragedii, dopiero po montażu poliuretanów zrobił się "beton" ;)

Kulis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2010, 21:25
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kulis » 28 paź 2015, 22:08

Jeżeli mnie pamięć nie myli, to mam 1BE :) Więc jeśli tak jak piszesz, to nie będzie tragedii. Fakt, że nie ma co porównywać ceny tych dwóch zawiasów, jednak wiadomo - lepiej wcześniej uzyskać jakieś opinie na temat danych rzeczy, żeby później nie pluć sobie w twarz. :) Czyli w tym wypadku można powiedzieć cena = jakość, jeśli dobrze zrozumiałem :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 paź 2015, 22:11

Tylko pamiętaj, że każdy może mieć inne zdanie i inne odczucia <okok> Jeździ już trochę osób na forum na AP, więc mam nadzieję, że i oni się wypowiedzą co do swoich spostrzeżeń <okok>

Kulis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2010, 21:25
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kulis » 28 paź 2015, 22:25

Tak wiem. Tyle ilu użytkowników, tyle opinii :) Też mam nadzieję, że pomogą mi w temacie i rozwieją wątpliwości :) Raz jeszcze dziękuję za odpowiedź z Twojej strony :)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 paź 2015, 22:26

Dokładnie <okok> A z mojej strony, to nie ma za co ;)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 paź 2015, 23:35

Mam AP od 2 miesięcy. Przeszedłem na niego z gwintu H&R w ktorym pękły mi 2 sprężyny. Mialem dość juz jazdy na nim mimo ze lubię sztywne auta. Ten gwint nadawał sie na tor. Zawieszenie jak zespawane było. Na miescie wszystko omijalem ,kazda nierówność bylo czuć.
Po założeniu AP odczucie dużej poprawy komfortu. Jest dość miękko. Zostawiłem tylko stabilizatory przód i tył H&R i one czasem dodają efektu sztywności. Pewnie na standardowych byloby calkiem komfort.
Kola mam 255/35 r18.

Kulis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 16 sie 2010, 21:25
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: Kulis » 29 paź 2015, 16:36

Dzięki wielkie za odpowiedź ;)
Skłaniam się ku kupnie tego AP :)

remik87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 sty 2015, 12:44
Lokalizacja: szprotawa

Post autor: remik87 » 29 paź 2015, 19:18

Kulis jeśli nie masz nowych tulei metalowo gumowych to lepiej dokup pu albo nowe ori szkoda 2 razy rozbierać, jak wiadomo sport zawias przyspiesza niszczenie owych elementów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl