Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Mocowanie amortyzatora

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Mocowanie amortyzatora

Post autor: palec85 » 28 gru 2015, 12:36

Witam. Panowie wie ktos co to za zaslepka jest pod maska,po obu stronach obok 3 srub mocujacych wspornik amortyzatora?jest tam jakas srubka pod spodem?chcialem zdjac ta zaslepke ale ciezko idzie a wciaz szukam przyczyn niestabilnosci auta i pomyslalem ze moze cos tam mozna podkrecic.

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 28 gru 2015, 13:58

Śrubki pod zaślepka fabryczna w nadwoziu to śruby którymi przykręcony jest amortyzator do tego aluminiowego talerza z wahaczami.
Obrazek
Spalanie LPG 11,38/100km ;-)

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 28 gru 2015, 14:35

A powiedz mi jeszcze jak je zdjac?bo mi sie ta farba czy naklejka na nich,jak to nazwac sie rwie. One sa mocno wcisniete?

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 28 gru 2015, 14:44

Tak trudno one schodzą sa polakierowane dodatkowo zabezpieczone jakimś kitem -ogólnie nie powinno się tego demontować .Do tych śrub można sie dostać odkręcając górne mocowanie amortyzatora 3 śruby i dolną śrubę amorka-oraz srube długa od wahaczy- wyciągasz cały amor
Ostatnio zmieniony 28 gru 2015, 15:00 przez marcelolsztyn, łącznie zmieniany 1 raz.
Spalanie LPG 11,38/100km ;-)

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 28 gru 2015, 14:49

Mowisz ze lepiej nie sciagac?chcialem najkrotsza droga sprawdzic czy sie nie poluzowal bo sam to amorka nie wyjme.

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 28 gru 2015, 14:57

Gdyby było coś nie tak to byś słyszał pukanie. Możesz podnieść auto złapać za amortyzator-sprężynę w górnej części i poruszać -powinno siedzieć sztywno.Ogólnie nie sadze zęby sie odkreciły te śruby ponieważ w oryginale są samokontrujace
Spalanie LPG 11,38/100km ;-)

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 28 gru 2015, 15:04

No wlasnie cos puka tylko ciezko wyczuc co a zawieszenie sprawdzane i jest ok a do tego przod auta dziwnie myszkuje. Ale co ogolnie moze sie stac jak zdejme te zaslepki?w koncu po cos tam sa,inaczej by ich nie dali. Da sie je wcisnac spowrotem?

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 28 gru 2015, 15:17

Jak zdejmiesz to może być trudno je wcisnąć- tylko to . Jeśli puka to może być poduszka amortyzatora .Żeby ja wymienić trzeba właśnie odkręcić te śruby zaznaczone na foto-oddzielić amortyzator od mocowania wahaczy
Spalanie LPG 11,38/100km ;-)

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 28 gru 2015, 15:23

Sprobuje jak mi pojdzie z tymi zaslepkami,jak bedzie ciezko to nie bede na sile ich sciagal. Dzieki wielkie za podpowiedzi.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 gru 2015, 15:56

U siebie z jednej strony je ściągnąłem.ciężko Szlo bo od dołu sa zaklejone masą. W efekcie zaślepki nie nadają sie juz do ponownego montażu i szukam ich.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 28 gru 2015, 16:19

No wlasnie tez probowalem i stwietdzam ze bez uszkodzenia ich to chyba niemozliwe. Poza brakiem zaslepki i widoczna sruba to szkodzi to czemus?jest niezbedna ta zaslepka?

Awatar użytkownika
Krzysiek93ZS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Krzysiek93ZS » 29 gru 2015, 20:54

Raczej ta śruba nie ma wielkiego wpływy na niestabilność auta, raczej szukałbym problemu w samym amortyzatorze.

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 30 gru 2015, 00:08

Ja szukam raczej w tulejach sanek bo po podniesieniu auta przednie tuleje sanek dosyc sporo sie wysuwaja a na kolach siedza na miejscu. Do tego cos puka a praktycznie wszystko bylo sprawdzane procz przednich amortyzatorow wiec chcialem sprawdzic jak najszybszym i bezinwazyjnym sposobem.

[ Dodano: 2015-12-30, 00:08 ]
Tak na marginesie to szlag juz trafia czlowieka bo jeden mechanik na oko mowi ze tuleje sa ok,drugi jak mowie zeby sprawdzil tuleje sanek to sie pyta "a jak?" a gdy mu mowie z zazenowaniem jak to mowi ze nie da sie sprawdzic. Golym okiem widac na podnosniku ze wychodza sporo te tuleje.A no i jeszcze powiedza jezdzij pan az zacznie cos byc mocno widoczne to wtedy zobaczymy...kuzwa to juz jest mocno widoczne bo autem powyzej setki jezdzi sie niestabilnie,na nierownosciach juz calkiem albo jak lekko wiaterek zawieje i do tego te pukanie ktore najpierw bylo jak auto spory kawalek przejechalo i sie rozgrzalo a teraz przy tych temperaturach juz po chwili puka. Na logike moja to musi byc cos gumowego co po rozgrzaniu,rozruszaniu zaczyna pukac. Rece juz opadaja na tch fachmanow.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl