[ A6 C5] luz na kole kierownicy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 06 lip 2010, 22:12
- Lokalizacja: klucze/małopolskie
[ A6 C5] luz na kole kierownicy
witam mam taki problem z moim audi a6 c5 jest luz na kierownicy i słychać stuki jak energicznie ja poruszam w prawo i w lewo na stacji diagnostycznej nic nie stwierdzili zawieszenie ok a mimo to czuć luz na zgaszony i odpalonym silniku,zrobiłem zbieżność w 2 rożnych zakładach i auto ściaga lekko na prawo trzeba trzymać kierownice lekko w lewo gdzie może być przyczyna podejrzewam ze drążek ponieważ jak go dotykam palcem to czuć lekkie stuki ale nie jestem pewny czy to na pewno drążek czy może to być maglownica?
Ostatnio zmieniony 23 sie 2010, 20:26 przez nitro3241, łącznie zmieniany 1 raz.
ok
panowie jest jeszcze coś takiego jak drążek kierowniczy (nie mylić z końcówką drążka) i też się może zużyć. Zrób tak: weź kogoś do pomocy. jak nie wiesz z której strony ci puka to zobacz obie. podnieś do góry na podnośniku przyblokuj ręką lub ciałem koło (dość mocno) a druga osoba niech kręci kierownicą (w lewo i prawo) a ty obserwuj końcówkę i drążek czy się nie rusza coś. napewno zobaczysz albo usłyszysz stuk.nitro3241 pisze:kierownica sie dobrze trzyma sprawdzałem a tu jest luz nie wiadomo na czym czy maglownica czy drażki jak to rozpoznac?

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
:shock: :shock: nie rozumiemCamel- pisze:Drążek kierowniczy... ale czy to ma zastosowanie w przypadku A6 C5 gdzie nie mamy typowego drążka i przekładni tylko maglownicę? Wydaje mi sie, że będzie problem wymienić sam drążek...
a to do czego niby? http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-au ... 28771.html
a to? http://allegro.pl/koncowka-dr-drazek-ki ... 06782.html
jak nie wiesz co to drążek kierowniczy lub kocówka to lepiej oddaj auto do mechanika albo podjedź na stację diagnostyczną to ci to zobaczy i powie co jest.

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
Możliwy jest jeszcze luz na połączeniu kolumny kierownicy z przekładnią. Jest tam taki przegub krzyżowy który mógł się wyrobić, co będzie właśnie powodować uczucie luzu trzymając kierownicę, a przy kołach (wahacze, drążki i końcówki) wszystko będzie ok. Można to w miarę łatwy sposób sprawdzić bo nie trzeba nic rozbierać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 mar 2010, 19:38
- Lokalizacja: Wielkopolska / Krotoszyn
Mam to samo.Coś mi puka. Na szarpakach w stacji przeglądów zawieszenie jest ok. Stwierdzili luzy w listwie. Próbowaliśmy trochę dokręcić śrubę w listwie ale nic nie pomogło. Czeka mnie najprawdopodobniej wymiana listwy. I tu problem . Chce kupić ale pytają mi się czy mam serwotronik czy zwykła. Jak to rozpoznać. Ja mam dość bogatą wersję, choć poj. 1,9 i nie wiem jaka mam listwę. Jak wymieniałem półoskę to okazało się , ze mam te grube , takie same jak w 2,5. Pomóżcie jak ustalić typ listwy.
prawiczek jeśli chodzi o AUDI, wcześniej gwiazda
Jedź do jakiegoś dobrego sklepu z częściami np. InterCars, jeśli oni nic nie poradzą to poproś sprzedawcę o numer do najbliższego ASO Audi (wątpię żeby nie mieli), zadzwoń, powiedz że dzwonisz z inter-carsu i chcesz się dowiedzieć jaką masz mieć listwę w samochodzie, podasz VIN i ci wszystko powiedzą, bo oprócz servotronica możesz mieć jeszcze wersję z amortyzatorem układu kierowniczego lub bez, generalnie co nowsze samochody to dobór części ustala się tylko po VINie, bo po roku produkcji to teraz loteria totalnabanki7 pisze: Pomóżcie jak ustalić typ listwy.
- -=Rafal=-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1360
- Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
- Imię: Robert
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk
nitro3241, i jak? Udało Ci się to zrobić? Mnie to już powoli zaczyna denerwować. Chcę sprzedać ten samochód, ale nie chcę sprzedać komuś z pukającym tym czymś. Już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Tylko że ja mam to w C4. Energiczne ruchy w prawo i lewo i słychać pukanie. Przekładnia wątpię, bo jest nówka regenerowana. Poza tym, ta przekładnia co miałem oddaną do regeneracji nigdy nie pukała. Jedyna wada to nieszczelne zimmeringi. Gdzie szukać przyczyny? Drążek? Kolumna? Krzyżak na łączeniu kolumny z maglem? Już ręce opadają...