Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Klocki hamulcowe

Zawieszenie
Awatar użytkownika
ZiBi1100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 cze 2009, 13:46
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: ZiBi1100 » 18 cze 2009, 21:12

goly191 pisze:
ZiBi1100 pisze:p.s. ja uważam że toczyć to sobie można tarcze w samochodzie które nie jedzie więcej niż 130km/h i waży około tony, a nie w takich "czołgach" jak nasze.
bo nie masz pojęcia na czym polega "toczenie" owych tarcz, w większości przypadkach tarcz się nie toczy, tylko stacza się ranty
ale lepiej napisać, że jak ma ranty to wywalić na złom i kupić nowe :evil: powodzenia w takim rozumowaniu
ale co tam, Polaków stać na taki luksus jak zmiana tarcz, przy każdej zmianie klocków, a co tam będą sobie żałować :->
muszę powiedzieć, że nie masz racji iż nie wiem co to znaczy "toczenie" tarcz.

Nie trzeba zmieniać tarcz przy każdej wymianie klocków, to że jest delikatny rant na tarczy to nic nie znaczy, zakładasz nowe klocki które się ułożą i jest git, ale jak rant jest duży to nie ma sensu jej toczyć, bo prawdopodobnie po takiej operacji grubość tarczy będzie oscylowała w granicach min. dopuszczalnej przez producenta grubości.
Konsekwencją tego będzie pogorszenie wydajności układu hamulcowego, oraz szybkie doprowadzeni tych tarcz do "zwichrowania".

p.s. tarcze w tych czasach nie są drogie i są ogólnodostępne, nie tak jak kiedyś, uważam też iż skrócenie drogi hamowania nawet 0,5 metra jest warte zainwestowania w bardzo dobre hamulce.
---------------------------------------
Audi A4 Avant 2.8 Quattro Tip 193KM
Audi A6 Avant 3.0 Quattro Tip 220KM
Audi 80 B1 1.3 2dr Coupe
Audi 90 B3 2.2 Turbo sedan Quattro
Audi A6 Avant 2.5 TDi Manual 155KM
Audi A6 Avant 2.5 TDi Tip AFB 150KM

Awatar użytkownika
MR.A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 962
Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: Q7
Nadwozie: Van
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: MR.A6 » 18 cze 2009, 21:16

goly191 pisze:
OXYANADROLON pisze:Carlos ja bym sie nie odwazyl toczyc tarcz,many mi kiedys robil i lipa jeszcze gorzej niz bylo.Z tego co wiem tarcze maja inna twardosc metalu na powierzchni ciernej a inna glebiej tarczy.
czytam takie posty to flaki mi się w brzuchu przewracają, bzdury totalne
to, że Ty nie trafiłeś w "tokarza" nie oznacza, że się nie toczy
sam osobiście to robiłem i nie widzę ÂŻADNYCH problemów
piszecie o tym TOCZENIU jakby tam się "staczało" 10mm, chyba nie macie pojęcie ile się toczy, (bo mowa o "dziesiątej" mm) to przeważnie usuwa się tylko "ranty"
z tą powierzchnią to dowaliłeś naprawdę, wez poczytaj z czego są tarcze hamulcowe i o właściwościach
OXYANADROLON pisze:duzy nacisk i maga dziac sie cuda.
ta cuda, że głowa boli naprawdę
Hehehe,cuda...padłem <piwo>
Już pisalem o tym gdzieś,ze tarcze każdej firmy mogą mieć wady,a nie powinny,chociaż jest to część bezpieczeństwa,przechodzą tysiace testów,zdarzają sie buble nawet zimmermanowi : http://images.google.com/imgres?imgurl= ... 0%26um%3D1
Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 14:52 przez MR.A6, łącznie zmieniany 1 raz.
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 23 cze 2009, 12:37

Toczenie tarcz hamulcowych dopuszczalne jest przy zachowaniu przede wszystkim minimalnej dopuszczalnej grubości a sama operacja powinna być wykonana specjalnym przyrządem mocowanym w miejsce siodła zacisku hamulcowego-wtedy operacja ma sens.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 cze 2009, 09:24

endriu pisze:Toczenie tarcz hamulcowych dopuszczalne jest przy zachowaniu przede wszystkim minimalnej dopuszczalnej grubości a sama operacja powinna być wykonana specjalnym przyrządem mocowanym w miejsce siodła zacisku hamulcowego-wtedy operacja ma sens.
połowa postu by się zgadzała
co do drugiej to już nie
bo spokojnie można jeszcze wykonać zabieg w tokarce, po wcześniejszym demontażu tarczy

jankes6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 09 mar 2009, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: jankes6 » 25 cze 2009, 11:13

Tak się zastanawiam..mamy samochody po 20 -30 40 50 tyś. i rozmawiamy o toczeniu tarcz gdzie nowe kosztują 200-500zl........???

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 25 cze 2009, 15:47

jankes6 pisze:Tak się zastanawiam..mamy samochody po 20 -30 40 50 tyś. i rozmawiamy o toczeniu tarcz gdzie nowe kosztują 200-500zl........???
bardzo cenna uwaga, co prawda mniej trafna
zadajmy sobie lepsze pytanie w takim bądź razie... ile posiadaczy A6 jeździ do serwisu Audi :?:
mogę postawić moją fure, że nie jest to więcej niż 10%
no ale przecież mamy takie drogie samochody, to dlaczego nie jeździmy do Audi :?: przecież oni wymienią takie tarcze i nie będziemy mieli problemu, nad zastanowieniem się czy toczyć tarcze, czy nie
dziś na ulicy, A6 to naprawdę jeden z bardzo często spotykanych aut, jak i całej grupy OOOO, ale ile ludzi nawet jak już sami "gdzieś tam" serwisują auta, kupują ori części :?: będzie to też pewnie max 20%, prosty przykład, wejść na alledrogo i zobaczyć w dziale "wahacze" jakie są kupowane, (wygrywają zestawy do 600zł)
dalej nie będę rozwijał tezy, na temat wymian części, bo w sumie każdy dobrze wie jak jest :->
dziś to takie samo stwierdzenie jak A6 z LPG (fuj jak to wygląda przecież) taki tok myślenia ma spora część ludu, ale nawet w Niemczech bardzo dużo ludzi zakłada LPG, gdzie zarabiają min 4x więcej niż w PL)

endriu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 16 cze 2008, 11:42
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: endriu » 25 cze 2009, 22:48

Zdarza się że pokrzywimy nowe tarcze wjeżdżając rozgrzanymi hamulcami w kałużę-wtedy zabielenie tarcz zniweluje deformację.
tokarka jest dobra do zlikwidowania rantów na tarczy i tyle.

MISIEK_A6

Post autor: MISIEK_A6 » 25 cze 2009, 23:36

jankes6, dokładnie 300zł komplet za TRW czyli bardzooodobra firma... <ok> Plus 180zł za Klocki i masz zapewnione dobre hamowanie! <ok>

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 01 wrz 2009, 16:38

Co do klocków polecam TRW. Płaciłem coś okolo 180 zł i sa ok <ok>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 02 wrz 2009, 10:44

eneron pisze:Co do klocków polecam TRW
TRW i ATE są chyba jednym z najlepszych rozwiązań (ferodo nie jest złym, ale się wygryzł i w cenę poszedł)
ate bardziej się też ceni, bo więcej w oryginale z salonu idzie

atlas1604
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 sie 2009, 15:34
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: atlas1604 » 05 wrz 2009, 15:50

przemyślę sprawę klocków co do ceny i firmy.Dzięki

BartG60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 272
Rejestracja: 20 lis 2008, 21:01
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: BartG60 » 05 wrz 2009, 23:45

goly191 pisze:prosty przykład, wejść na alledrogo i zobaczyć w dziale "wahacze" jakie są kupowane, (wygrywają zestawy do 600zł)
dalej nie będę rozwijał tezy, na temat wymian części, bo w sumie każdy dobrze wie jak jest :->
d
specjalista od zawieszki wie co mowi <piwo>

A co do klockow to TRW zakladalem jakies 3 tyg. temu i po
ostrym hamowaniu dziwnie smierdzialy. Teraz po ok 1500km przelotu
juz jest chyba ok bo nie czuje smrodu. W sumie to hamuja elegancko.
Na tyl tez takie zaloze w przyszlym tygodniu.
PZDR///

darnok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 15 lis 2008, 14:58
Lokalizacja: Poznań/Wielkopolska

Post autor: darnok » 07 wrz 2009, 18:55

Podłącze się do tematu z klockami.
Moje tarcze tył i przód wyglądają na dobre, czyli że rant po obwodzie to najwyżej 1mm.
Od pewnego czasu podczas delikatnego hamowania z dużej prędkości ( ok. 140 km/h)
drży całe auto z przewagą tyłu bo w kierownicy tego nie czuję. Jednak mocniejsze naciśnięcie hamulca i objawy ustają.
Znaczy że wygięły się tarcze ? Wcześniej tego nie było.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Darnok

lukaszes
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 16 lip 2008, 15:58
Lokalizacja: Opole, Suffolk

Eicher Pagid czy ATE, ktore klocki wybrac na przednia os ?

Post autor: lukaszes » 12 wrz 2009, 01:27

darnok pisze:Podłącze się do tematu z klockami.
Od pewnego czasu podczas delikatnego hamowania z dużej prędkości ( ok. 140 km/h)
drży całe auto
Tez tak kiedys mialem, wymienilem hamulce i juz nic nie drazalo. Wtedy nabylem jakies badziewie za 400 zl firmy ''hamulec'' czy jakos tak:) ale byly ok. Teraz w nowym A6 widze dosyc spora roznice w szybkosci hamowania : ) To chyba dlatego,ze do chwili az ja go nabylem byl serwisowany w Audi caly czas :lol: Teraz tez musze wymienic klocki do przodu i chcialem zasiegnac Waszej opinii czy lepiej kupic klocki firmy Eicher (130), Pagid(130zl) czy ATE (195zl)? Pozdro
Ps. Ja mojego badziewia A6 2,7T Quattro Tiptronic 250HP 2002, czarna skora, z przebiegiem ok 89tys nabylem za 2450 funtow rok temu, czyli mniej niz 10tys pln i juz 15 tys km nim przejechalem :) Jesli nie widac roznicy to po co przeplacac Panowie :!:

Łukasz 32
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 23 maja 2009, 10:36
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Łukasz 32 » 05 paź 2009, 19:04

z wlasnego doswiadczenia jedne z lepszych to ATE 8-)
USUNIęTO - Regulamin Forum pkt 29!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja