Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALLROAD C5] Kalibracja

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
alldi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 gru 2014, 09:31
Imię: Rafał
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: PL

[ALLROAD C5] Kalibracja

Post autor: alldi » 05 maja 2021, 16:52

Cześć. Mam pytanie. Mam auto, które jest z jednej strony niżej (cała strona, przód i tył) w SPAM do strony przeciwnej. Inaczej mówiąc patrząc z przodu auta prawa strona jest niżej niż lewa. Miechy ok, auto trzyma, nic się nie pompuje może stać bardzo długo (zostawiałem na roznych poziomach) i jest ok. Żadnych błędów zawieszenia, kompresora nic z takich rzeczy. Problem wygląda na czysto kosmetyczny, więc pomyślałem o kalibracji. Nie wiem po pierwsze czy to dobry pomysł, dwa czy dobrze rozumiem działanie kalibracji.

Czy działa to tak, że powiedzmy auto na 2 poziomie ma mieć fabrycznie wymiar od środka felgi do rantu powiedzmy 420mm.

Ja to mierze i wychodzi mi powiedzmy na jednym kole 415, na drugim 427 czy 425 to po zatwierdzeniu kalibracji i jej przeprowadzeniu auto ustawia ten prześwit na 420mm (jedne koło obniża, drugi podnosi aby to wyrównać) czy jedynie zapisuje te wartości, które wpisałem?

W sumie nie wiem co powoduje problem, ale wygląda to tak, jakby te ustawienia się "rozjechały".

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [ALLROAD C5] Kalibracja

Post autor: sabuk2006 » 05 maja 2021, 17:03

Witam,
Tu masz wszystko.

https://www.youtube.com/watch?v=o2aeQ6bhu-Y

Pozdrawiam.

alldi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 gru 2014, 09:31
Imię: Rafał
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: PL

Re: [ALLROAD C5] Kalibracja

Post autor: alldi » 09 maja 2021, 12:09

Dzięki. A mogę gdzieś sprawdzić przed kalibracją odczyt wysokości, jaki jest aktualnie? Jakby porównać to, co jest obecnie?

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [ALLROAD C5] Kalibracja

Post autor: sabuk2006 » 13 maja 2021, 21:51

alldi pisze:
09 maja 2021, 12:09
Dzięki. A mogę gdzieś sprawdzić przed kalibracją odczyt wysokości, jaki jest aktualnie? Jakby porównać to, co jest obecnie?
W VCDS zobaczysz nastawy przed kalibracją zawieszenia, lub zmierz od osi koła do nadkola miarką i zapisz sobie dla porównania po kalibracji.

P/S
Robiłeś kalibrację ?
Czy coś się zmieniło ? Napisz coś.
Pozdrawiam.

alldi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 01 gru 2014, 09:31
Imię: Rafał
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: PL

Re: [ALLROAD C5] Kalibracja

Post autor: alldi » 05 lip 2021, 18:05

Wybacz, trochę problemów, wyjazd i tak zleciało. Kalibracja nic nie dała, nastawy były ok. Winowajca całego zamieszania okazał się amortyzator tylny. "Ściągało" w dół wtedy także przód i auto było "krzywe". Po wymianie i ponownej kalibracji wszystko wróciło do normy :)

Awatar użytkownika
sabuk2006
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 670
Rejestracja: 14 mar 2020, 16:16
Imię: Kazimierz
Moje auto: Allroad C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 250KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Kłodzko

Re: [ALLROAD C5] Kalibracja

Post autor: sabuk2006 » 06 lip 2021, 05:41

alldi pisze:
05 lip 2021, 18:05
Wybacz, trochę problemów, wyjazd i tak zleciało. Kalibracja nic nie dała, nastawy były ok. Winowajca całego zamieszania okazał się amortyzator tylny. "Ściągało" w dół wtedy także przód i auto było "krzywe". Po wymianie i ponownej kalibracji wszystko wróciło do normy :)
Witam,
No to wspaniale, że po wymianie (chyba poduszki - miecha a nie amortyzatora) wszystko jest tak jak fabryka wypuściła.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga