Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Jakie amory do obniżonych sprężyn progresywnych?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Jakie amory do obniżonych sprężyn progresywnych?

Post autor: mwx » 28 sie 2013, 10:04

Wielu z Was chwali się ostro zglebionymi furami i zastosowanymi sprężynami ale mało kto niestety pisze o amorach.

Ja u siebie założyłem Eibachy -30mm nie zmieniając seryjnych amorów i.. wytrzymały tydzień.

Teraz muszę kupić coś, co zmieni mojego titanica z powrotem w samochód.
Szukam opinii po sieci i ciągle znajduję info to tym, że na sportowych sprężynkach wszystkie amory umierają - niezależnie od tego czy mowa o bilstein b4, b6, b8, sachs, koni, kyb czy czym innym.

W sieci wszyscy marudzą na wszystko - ale nie chce mi się wierzyć, żeby jazda na progresywnych sprężynkach musiała wiązać się z wymianą wylanych amorów co 3 miesiące.

Na ten moment waham się między KONI STR.T i SACHS SUPER TOURING albo SACHS ADVANTAGE (tu trochę nie kumam, bo zawsze myślałem że ADVANTAGE są do sportowych zawieszeń, a wg katalogu jest odwrotnie :| )

W zasadzie byłem już zdecydowany na KONI

Proszę o opinię kogoś, kto jeździ już jakiś czas na obniżonych sprężynach - interesuje mnie marka i rodzaj zastosowanych amorów, oraz to ile już przejechały bez awarii. Jeśli komuś się wylały też proszę o info.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 sie 2013, 10:24

B8 i wszystko jasne, tylko nie z allegro, a ze sklepu Bistein Polska.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 02 wrz 2013, 13:13

kyb ultra sr lub kyb agx z 3 stopniową regulacją od audi a4 ale pasuje plug and play .
nie wszystkie katalogi krosują ten index na a6 osobiście mam ultra sr i jestem mega zadowolony.
utra sr ma zastosowanie jako seria w subaru impreza wrx.
niestety na tył quatro brak aplikacji

tkamicki5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 16 wrz 2012, 10:33
Lokalizacja: wabrzezno

Post autor: tkamicki5 » 03 wrz 2013, 20:07

Mam z tyłu KYB Ultra SR w A4 B5 2,8 30v.
Spręzyny 1 BE więc -20 mm . Zrobiłem na nich ok 20-25 tys.
Wszysto ok , twardo ;)

Mam jeszcze w akrtonikach takie same na przód.Czekają 2 lata , bo Boge nie chce sie rozlecieć ;)









------------------
bawół1

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 03 wrz 2013, 21:15

Nie chciałem B8, bo nie chce zrobić z auta taczki. Te z regulowaną siłą tłumienia są dla mnie niepotrzebnie drogie (nie chcę kolejnej zabawki na ktorą poświęce zbyt duzo czasu).
Zamówiłem na próbę KONI STR.T, na razie tylko tył - występują w zestawach z progresywnymi springami -40mm, wiec teoretycznie z moimi EIBACHami powinny dać radę.
Jak wytrzymaja jakis czas to domowie na przod (tam stare jeszcze są ok)

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 wrz 2013, 09:18

Jak nie chcesz robić z auta taczki, to po co montowałeś krótsze sprężyny??
Amor do krótkiej sprężyny będzie miał zawsze inną charakterystykę pracy, bo pracują z krótszą, mocniejszą sprężyną :(

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 04 wrz 2013, 10:12

Wiadomo, że na niższych sprężynach musi być bardziej twardo (o to chodzi) - ale nie trzeba chyba koniecznie zakładać najtwardszego z amortyzatorów?
Nie zależy mi na sportowych osiągach (diesel+automat, nie V8 <rotfl> ), tylko na amorach które podołają (nie rozpadną się za szybko) i nie wykasują komfortu.
Wg tego co mówi dystrybutor KONI seria pomarańczowa jest właśnie do tego - jest lekko sztywniej niż na seryjnych amorach, ale współpracuje bez problemu z krótkimi sprężynami. Zobaczymy.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 04 wrz 2013, 10:44

Moje V8 stoi wyżej niż Twój diesel :) - mam 1BD czyli -10 od 1BA - koza jak się patrzy :)
Wiadomo, że człowiek chciałby mieć 2w1, optymalny wygląd i komfort - niestety takie zestawienie to tylko pneumatyka, a u nas w starych gratach to dobry gwint minimum taki ze sprężyną wstępnego tłumienia, a najlepiej z SWT i relulacją siły dobicia/tłumienia - ale to koszt - jakieś 8k :(

scaraab
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 paź 2010, 12:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: scaraab » 11 wrz 2013, 00:20

Zagór pisze:ze sprężyną wstępnego tłumienia, a najlepiej z SWT i relulacją siły dobicia/tłumienia - ale to koszt - jakieś 8k
Ale 8k za 4szt... Hehe cieszcie się że tylko tyle: sportowy amortyzator z najwyższej półki w rowerze kosztuje połowę tej sumy... <rotfl>
Sorki za offtop. Ale jak się chce mieć coś, co tak na prawdę jest przedmiotem hobby (a takie mam podejście do modów w rodzinnych dupowozach) to się płaci... <okok>
Podawanie wypłaty w wartości brutto
To jak podawanie długości członka razem z długością kręgosłupa...

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 11 wrz 2013, 13:18

Tylko że moje auto nie jest przedmiotem hobby.
Jest zadbanym narzędziem do wożenia dupy.
Zamiast 8k na amory do starego rypcia wolę kupić trochę zabawek/sprzętu do uprawiania ciekawszych hobby. <lol>

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 11 wrz 2013, 18:43

Daj znać jak sie skończy montaż tych KONI - będzie info dla potomności :)

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 11 kwie 2017, 02:40

Odkope trochę temat, czy koni str.t nada się do podniesienia auta? Jednak 300zl za sztukę w porównaniu do kyb czy trw lub sachs po 150-170zl za sztukę to różnica. Chce auto podnieść na maxa w górę ale gdzieś na forum a4 ktoś dał info że dolne mocowanie jest niżej niż w seryjnym amorku... To prawda? Nie chcę zakładać jakiś podkładek oto. Ma wyglądać jak koza bo ma być komfortowo i tak jeżdżę prędkością patrolowa ale krawężniki i progi stanowią już problem... O ile pamiętam to od środka błotnika do ziemi mam 63cm i zawsze cierpi zderzak. Czy warto kupić koni czy jednak coś innego?
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 25 maja 2017, 23:11

zarzyk pisze:Odkope trochę temat, czy koni str.t nada się do podniesienia auta? Jednak 300zl za sztukę w porównaniu do kyb czy trw lub sachs po 150-170zl za sztukę to różnica. Chce auto podnieść na maxa w górę ale gdzieś na forum a4 ktoś dał info że dolne mocowanie jest niżej niż w seryjnym amorku... To prawda? Nie chcę zakładać jakiś podkładek oto. Ma wyglądać jak koza bo ma być komfortowo i tak jeżdżę prędkością patrolowa ale krawężniki i progi stanowią już problem... O ile pamiętam to od środka błotnika do ziemi mam 63cm i zawsze cierpi zderzak. Czy warto kupić koni czy jednak coś innego?
Kolego, ja dziś odebrałem auto od mechanika. Montowałem kompletny zestaw bilstein b6 sport + sprężyny o standardowej wysokości poniewaź dupa mi siedziała i czułem że amorki już nie te.

Po montażu dupa równo siedzi razem z przodem. Sprężyny na przód dałem monroe, na tył dałem bilsteiny. Auto nic kompletnie nie straciło dla mnie na komforcie. Natomiast trzyma się niesamowicie drogi. Tarki, różne nierówności nie są w ogóle teraz problemem dla tego auta!

Jak dla mnie rób komplet na bilstein b6 sport + sprężyny (nawet komplet monroe) i będziesz kolego zadowolony. Jak coś jak będziesz chciał to Ci cyknę fotki z profilu jak auto wygląda.

Poniżej masz cały zestaw co montowałem.

Obrazek


Obrazek


Obrazek

Awatar użytkownika
zarzyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 892
Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: zarzyk » 30 maja 2017, 21:26

jeśli to nie problem to cyknij w wolnej chwilce :)
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 31 maja 2017, 08:33

Proszę, to jest świeżo po montażu jak testowałem jak śmiga auto.


Obrazek
Po montażu, zestaw bilstein b6 sport, montroe przód, bilstein tył + wymiana wszystkich gum itp. rzeczy.
W weekend prawdopodobnie będę gdzieś jechać z rodzinką zwiedzać więc jak będzie załadowany konkretnie, to też Ci cyknę fotkę i wrzucę tutaj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja