Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C5 2.5 TDI] dziwne wężyki podciśnienia od vacum pompy

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
paveu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2008, 12:25
Lokalizacja: Legionowo

[A6 C5 2.5 TDI] dziwne wężyki podciśnienia od vacum pompy

Post autor: paveu » 11 sty 2010, 15:55

Czesc,

szukalem dlugo na naszym forum ale nie moge znalezc odpowiedzi na moje pytanie. Dotyczy ono dziwnego wezyka odchodzacego od glownego weza podcisnienia.

Sprawa wyglada tak - miedzy vacum pompa a serwem idzie wezyk z zaworem zwrotnym. Ostatnio wymienialem go na nowy i zauwazylem, ze od kolanka, w ktorym jest zawor zwrotny odchodza dwa bardzo cienkie podlaczenia do jakichs cienkich gumowych wezykow. Bylem zaskoczony ze dwa bo w starym kolanku mialem tylko jedno. Ale jak sie dobrze przyjrzalem okazalo sie ze w starym kolanku jedno z tych podlaczen bylo odciete i zaklejone na goraco (zgrzane). zatkalem wiec u nowym wezyku jedno podlaczenie a wezyk podlaczylem do drugiego, analogicznego jak w starym kolanku.

niestety to nie pomoglo. nadal mialem problemy z hamulcami. poniewaz nie znalazlem zastosowania dla tego cienkiego wezyka, ktory odchodzi wlasciwie bezposrednio od vacum pompy a pozniej sie rozdwaja i idzie w strone nadkoli, to go po prostu odlaczylem i zaslepilem rowniez drugie dojscie w kolanku z zaworem zwrotnym. hamulce dzialaja super ale za to silnik stracil teraz moc i nie chce w ogole przypieszac. nie reaguje na pedal gazu. moge sobie cisnac a on i tak przyspiesza powoli jakbym ruszal z piatego czy szostego biegu (mam automat, Multitronic, wiec biegow tam w zasadzie nie ma ale taki jest objaw). dopiero kopniecie do podlogi powoduje redukcje ale wtedy silnik sie strasznie meczy. jak dojdzie do jakichs 2200 obrotow to dopiero dostaje kopa ale wtedy to do gry wchodzi turbo.

mam wiec jedno pytanie: czy ktos z Was, drodzy forumowicze, wie co to za dziwny gumowy wezyk (srednica wewnetrzna okolo 2-3mm) odchodzi od tej vacum pompy? i czy on jest bardzo potrzebny? ;-)

na obrazku ponizej wezyk odchodzacy od vacum pompy zaznaczylem na niebiesko a te dziwne podlaczenia na czerwono (pokazuje je strzalka). do jednego z nich wlasnie powinien byc podlaczony ten wezyk, o ktory pytam.

Obrazek

pozdrawiam!

PS: wchodzi na obroty powyzej 3000 a jak uzywam tiptronica i recznie zmieniam biegi to auto jakos jedzie. ale jak dam na D to ma kopa gorszego niz maluch...
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...

Awatar użytkownika
paveu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2008, 12:25
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: paveu » 11 sty 2010, 18:50

dzięki za odpowiedź!
robert229 pisze:Najlepiej gdybyś zapodał fotke jak jest u Ciebie
Prawidłowo to wygląda tak
to jest dokładnie to! dzięki za foto. u mnie ta mała "puszka" z białym paskiem (czy to zawór zwrotny?) jest dużo dalej w lewo a wężyk między tą puszką a króćcem jest dużo dłuzszy - ma ze 40cm. w tej chwili oba króćce mam zatkane a wężyk wisi sobie w powietrzu. wrzucę fotkę wieczorem.
robert229 pisze: [ Dodano: 2010-01-11, 18:28 ]
Ten króciec który zaznaczyłeś na czerwono powinien być zaślepiony.On służy tylko do pomiaru podcisnienia,
Tak dla ścisłości wiesz że vacum steruje turbiną i EGRem,wszelkie modyfikacje tymi wężykami wpływają na pracę silnika
damn... nie wiedziałem :-( myślałem, że to tylko do wspomagania układu hamulcowego :-( znaczy się zrypałem, jak nic...
robert229 pisze: [ Dodano: 2010-01-11, 18:31 ]
Powinieneś ten temat założyć w silnikach wysokoprężnych
masz rację :oops: z rozpędu założyłem tutaj bo czytałem najpierw o hamulcach i układzie wspomagania hamowania, z którym miałem problem. ale teraz problem jest już z silnikiem wiec tam by lepiej ten post pasował.
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...

Awatar użytkownika
paveu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 10 cze 2008, 12:25
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: paveu » 11 sty 2010, 22:42

robert229, wielkie dzięki! to było to :-) podłączyłem ten wężyk spowrotem i silnik odżył.

schemat mi bardzo pomógł - teraz juz dokładnie wiem co jest do czego i następnym razem nie zbagatelizuję takiej "małej rurki, która wygląda jak niepotrzebna".

a tak przy okazji, u mnie to teraz wygląda tak:

Obrazek

ten wężyk w oplocie po lewej stronie był zdjęty i to było przyczyną problemów.

pozdrawiam!
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...

Awatar użytkownika
karoll`
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 gru 2011, 21:08
Imię: Karol
Rocznik: 2012
Moje auto: A4 B8
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: karoll` » 25 lip 2012, 22:13

Witam, szukałem w Etce ale nie znalazłem nr tego wyjścia z serwa (vacum)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Audi A6 C5 2.5 TDI Q AKE 01' - sold
Audi A6 C5 1,9 TDI AVG 00' - sold
Audi A3 8L 1,8 AGN 96' -sold ;(
Fiat 125p 1,3 74' -still in use ;)
FSM Syrena 0,8 83' -rip
Elektronika. Kopalnia wiedzy.

dam

Post autor: dam » 03 paź 2012, 21:48

Czy zbyt mały przekrój przewodów może być przyczyną mulenia się auta?? jaka powinna być średnica wewnętrzna tych wężyków??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl