Dziury? Zawieszenie
Dziury? Zawieszenie
Witam. Mam taki problem, odczuwam każda dziurę, nierówność dość drastycznie w aucie. Wszystko czuć. Auto sprawdzone na stacji diag. Twierdzą, iż wszyskto jest wporządku. Chciałbym się z tym uporać, ponieważ na wiosne chce sprzedać moje kochane 4 kółka, a niechce tej przypadłości zostawić potencjalnemu nabywcy. Co o tym sądzicie? Jak chce rozbujać auto ręcznie, sprężyny siądają dość lekko, auto wydaje się twarde. Poradzicie coś? Pozdrawiam
- Krzysiek93ZS
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 109
- Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
Mechanik brał auto na szarpaki i twierdzi ze wszystkie wahacze są wporządku. Czy jestem w jakikolwiek sposób stwierdzić (mam kanał, potrzebny sprzęt do demontażu) samemu iż poduszki lub amortyzatory są żużyte? jesteście w stnie mi podać nr tyc poduszek? jakie amorki są potrzebne? Tak, to racja, miałem kiedyś escorta, auto dało się rozbujać rękoma jak titanica a na stacji stwierdzil że jest ok
Niewiem czy ma to coś do rzeczy, ale na autostradzie przy większej prędkości auto ściąga, zbieżność jest ok. Może gdzieś tu leży problem?

- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Sprawdzanie luzów w zawieszeniu wielowahaczowym na ścieżce stacji diagnostycznej często nie jest w ogóle miarodajne i w przypadku kiedy tuleja nie jest całkiem porozrywana, bądź sworzeń doszczętnie wybity wszystko wychodzi na sprawne. Dlaczego? Bo luzy w tym typie zawieszenia najlepiej sprawdzać kiedy jest ono odelżone, na lekko uniesionym aucie przy pomocy breszki, ewentualnie solidnego pręta.
Podobnie między bajki można wsadzić sobie wyniki z pomiaru sprawności amortyzatorów. Zbyt wiele czynników wpływa na to jaki wydruk ze sprawności dostaniemy, żeby można było uznać je za choćby zbliżone do stanu faktycznego. Najlepiej sprawdzić je wymuszając bujanie auta swoim ciężarem, jeśli po jednym wychyleniu karoseria się uspokaja - jest ok, jeśli wychyleń jest więcej zanim się ustabilizuje - do wymiany. Oczywiści dochodzą jeszcze oględziny, czy któryś nie jest wylany itp.
Podobnie między bajki można wsadzić sobie wyniki z pomiaru sprawności amortyzatorów. Zbyt wiele czynników wpływa na to jaki wydruk ze sprawności dostaniemy, żeby można było uznać je za choćby zbliżone do stanu faktycznego. Najlepiej sprawdzić je wymuszając bujanie auta swoim ciężarem, jeśli po jednym wychyleniu karoseria się uspokaja - jest ok, jeśli wychyleń jest więcej zanim się ustabilizuje - do wymiany. Oczywiści dochodzą jeszcze oględziny, czy któryś nie jest wylany itp.
Pozdrawiam...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo
odswierze troszke temat, wymienilem 2 wahacze dolne i stuki nadal sa. Wahacze gorne wydaja sie byc bez luzow, podejrzewam amortyzatory badz te poduszki ale ktos podpowie mi jak to zdiagnozowac? Dodam jeszcze ze najgosniej stuki sluchac rankiem jak samochod cala noc stal, po dluzszej jezdzie stuki ustepuja znacznie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 216
- Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Janikowo