Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

coś stuka pomocy

Zawieszenie
a6c5gryfice
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 13 sty 2015, 22:13
Lokalizacja: Gryfice

Post autor: a6c5gryfice » 11 lut 2015, 19:12

no i sprawa jasna mechanik potwierdził moje przypuszczenia dopiero co skończyłem temat sprawdzania jaki typ jest tej sprężyny i tu problem kolory farby zeszły z farbą od sprężyny więc szybko na drugą stronę i tu na szczęście odnalazłem że jest to niebieski-niebieski-żółty jeżeli w dobrą stronę czytam (może ktoś podpowie) no a teraz przeszukuje internet za używką i na razie nic
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 11 kwie 2015, 14:49

Ja mam podobny problem ze stukaniem w przednim zawieszeniu. Wczoraj cala przednia zawiecha wymieniona na nowa. Wszystkie wahacze i koncowki drazkow nowiutkie. Jak sprawdzam przekladnie kierownicza i na zapalonym silniku krece gwaltownie i zamaszyscie kierownica raz w jedna, raz wdruga to tez nie ma zadnych stukow, moze ciutke tylko postukuje delikatny luz namaglu. Ale w momencie jak wyjezdzam na trase i gwaltownie przychamuje to jest takie pojedyncze glosne stukniecie gdzies w okolicach lewej wneki kola przedniego......Jak zaraz potem gwaltownie przyspiesze to rowniez jest to samo pojedyncze stukniecie, dosc glosne. Ale njdziwniejsze jest to, ze to samo stukniecie odzywa sie tez w sytuacji, gdy jade na wprost i nagle zaczynam jechac "wezykiem" gwaltownie zmieniajac kierunek jazdy raz w lewo a raz w prawo. Przy kazdej zminie krecenia kierownica na druga strone, towarzyszy wlasnie takie stukniecie. Do tego wszystkiego to samo stukniecie pojawia sie gdy gwaltownie skrece np na skrzyzowaniu w lewo lubwprawo...obojetne. I stukniecie rowniez jest w tym momencie, gdy kierownice gwatownie prostuje. Ale na postoju, g'dy probuje krecic kierownica zamaszyscie i zmieniajac szybko raz za razek kierunek krecenia to nic nie stuka. Przypominam, ze wszystkie wahacze nowe, amorki nie wydawaly sie byc uszkodz0ne. Co to moze tak stukac???? Mial ktos cos podobnego??

sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: sztukens » 11 kwie 2015, 21:35

Sprawdz czy gałki są wporządku, czy sa podokręcane, sprawdziłbym jeszcze przegłuby zew i wew.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 11 kwie 2015, 21:41

sztukens pisze:Sprawdz czy gałki są wporządku, czy sa podokręcane, sprawdziłbym jeszcze przegłuby zew i wew.
Wszystko sam osobiscie dokrecalem, wiec jest ok. To stukanie juz bylo wczesniej, ale bylem pewny, ze to luzy na wyrobionych juz wahaczach. Niestety to nie wahacze <uoee> A jak sprawdzic przeguby?? Dodam, ze to stukniecie to jest naprawde jakby takie "walniecie" az., czuc, ze cos naprawde jest ostro wyrobione i wali. Odglos naprawde przypomina calkowicie zuzyte gumy na wahaczach lub sworznie kuliste. Jednak po wymianie wszystkiego, dalej to samo. Nie wiem tylko jak to namierzyc.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 12 kwie 2015, 20:41

Piotrek_85, ja bym sie przyjrzał poduszkom silnika. Wyciek czerwonego oleju pod spodem, guma, mocowania.

Pozdr

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 12 kwie 2015, 21:48

vikus pisze:Piotrek_85, ja bym sie przyjrzał poduszkom silnika. Wyciek czerwonego oleju pod spodem, guma, mocowania.

Pozdr
Ale o co chodzi z tym czerwonym olejem pod spodem??? Bo nie powiem......wyciekow od spodu mi nie brakuje.....plyn chlodniczy, olej, nawet chyba wspomaganie. Wszystko oczywiscie kropelka po kropelce, ale wkurza mnie, jak zaparkuje i widze co i rusz jakies plamki pod autem. Ale co to ma wspolnego ze stukaniem???? Poduszki silnika to nie wiem nawet, jak sprawdzic. Ale fakt.....na wolnych obrotach lekko trzesie buda. Ale minimalnie. Jak dodam gazu to ladnie sie wkreca i nie ma zadnych drgan juz wtedy. Za to maglownica stuka przy maksymalnie skreconych kolach.....i to jak szalona, wali okrutnie......dzis sie przekonalem wlasnie.......do tego na zgaszonym silniku tez slychac glosne stukniecia, jak krece kierownica gwaltownie. Ale te stukniecia podczas jazdy tez sa slyszalne, gdy jade bardzo powolutku na wprost i gwaltownie przyspiesze i potem jak gwaltownie zahamuje. Podejrzewam maglownice, ale pewnosci nie mam czy to ona podczas jazdy tak wali.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 13 kwie 2015, 20:13

Właśnie u mnie stukało przy hamowaniu i przy energicznym ruszaniu.

Jak zajrzysz pod poduszki silnika to są tam otwory i odrazu zobaczysz czy wyleciał z nich olej bo to są hydrauliczne poduszki. Olej jest czerwony, nawet jak już wysechł to będzie znać.

U mnie po wymianie poduszek przestało stukać <lol>

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 14 kwie 2015, 13:00

vikus pisze:Właśnie u mnie stukało przy hamowaniu i przy energicznym ruszaniu.

Jak zajrzysz pod poduszki silnika to są tam otwory i odrazu zobaczysz czy wyleciał z nich olej bo to są hydrauliczne poduszki. Olej jest czerwony, nawet jak już wysechł to będzie znać.

U mnie po wymianie poduszek przestało stukać <lol>
A takie poduszki da się kupić normalnie w sklepie ?? Czy zostaje jedynie ASO ??

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 14 kwie 2015, 19:59

Ja kupowałem w hurtowni poduszki CORTECO, czasami można je spotkać w pudełkach od Lemfordera. Kosztowały po 185PLN/sztuka w Intercarsie były wtedy po 265 czy coś takiego.

Do Twojego silnika mogą być droższe.

Pozdr

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 20 cze 2015, 22:06

U mnie okazalo sie, ze walily poduszki pod skrzynia, a jedna to w ogole byla niedokrecona oraz lewy przegub wewnetrzny calkiem rozklekotany i on walil przy ruszaniu i zmianie biegow, a poduchy pod skrzynia walily przy przechylach nadwozia podczas jazdy i gwaltownych skretow.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja