Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi Allroad 2.7 Biturbo 2001 rok - nie działa kompresor

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Lunio26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2016, 14:22
Lokalizacja: Rzeszów

Audi Allroad 2.7 Biturbo 2001 rok - nie działa kompresor

Post autor: Lunio26 » 18 lis 2017, 19:03

Witam, mam problem ze swoim Audi otóż w piątek przyjechałem do pracy i było wszystko ok. Następnie po godzinie przychodzę do samochodu a tu zawieszenie opadnięte O_o odpalam i pojawia się na desce kontrolka zawieszenia. Opaliłem znowu i podniósł się bez problemu. Wrzuciłem go nawet na 3 level celem sprawdzenia czy z kompresorem wszystko ok. Po dosłownie kilku sekundach wzbił się na 3 level i pojechałem dalej do kolejnego celu. Po całym dniu przychodzę odpalam wszystko OK. Po przejechaniu kilku metrów auto z poziomu Level 3 opada na 1 i juz nie chce się podnieść na 2. Po przejechaniu kolejnych metrów auto opadło poniżej levelu 1 pomalutku jak z jajem doturkałem się do domu. Dzisiaj przęglądnąłem zawieche poprzeczyszczałem wtyczki od czujników położenia od kompresora od bloku zaworów. Sprawdziłem błędy i jest jeden P01400 - poziom samochodu poniżej minimum.
Kompresor ani drgnie a wiem, ,ze jest sprawny bo sprawdzałem na stole.
Co to może być?? Ja już nie mam pomysłów.
Z góry dzięki

NEXT22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 gru 2016, 22:36
Lokalizacja: Piotrków tryb

Post autor: NEXT22 » 19 lis 2017, 12:08

Nie wiem zgaduje :)
-przekaźnik
-bezpiecznik
-czujnik temperatury
żaróweczkę na kabelkach podłącz .

Lunio26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2016, 14:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Lunio26 » 19 lis 2017, 12:56

Co do przekaźnika to nie mam pewności który to na 100 % znalezłem klika nad nogami kierowcy i z wszystkich opisów wychodzi ze ten o który mi chodzi ma numer 373 na sobie. Co do bezpiecznika to niestety nie wiem który to przeleciałem żaróweczką bezpieczniki te na nogami plus te po lewej stronie deski rozdzielczej i wygląda wszystko ok. Jedno pytanie jaki mi się nasuwa to czy w tej sytuacji gdzie komp zgłasza błąd p01400 to auto się uniesie jak kompresor ruszy?? Czujnik temp. po odłączeniu całego kompresora pokazuje błąd a po podłączeniu i skasowaniu nie ma nic wieć zakładam ze czujnik jest ok.
Any other ideas??

bertarz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2011, 16:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bertarz » 19 lis 2017, 14:53

Witam
Czy auto samo opada po nocy lub paru dniach?
Czy świecą jakieś błedy na liczniku?
Czy próbowałeś zasterować kompresor komputerem?
Najszybciej możesz sprawdzić kompresor podłączając go na krótko pod aku jeśli chodzi to ok.
Jak nie to spalony lub zatarty.
Albo jest możliwość, że po prostu stracił swoją wartość .
Sprawdź na kompie ile bije bar.

NEXT22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 gru 2016, 22:36
Lokalizacja: Piotrków tryb

Post autor: NEXT22 » 19 lis 2017, 18:13


Lunio26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2016, 14:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Lunio26 » 19 lis 2017, 19:18

bertarz pisze:Witam
Czy auto samo opada po nocy lub paru dniach?
Czy świecą jakieś błedy na liczniku?
Czy próbowałeś zasterować kompresor komputerem?
Najszybciej możesz sprawdzić kompresor podłączając go na krótko pod aku jeśli chodzi to ok.
Jak nie to spalony lub zatarty.
Albo jest możliwość, że po prostu stracił swoją wartość .
Sprawdź na kompie ile bije bar.


Samo opada po tygodniu napewno jest nieszczelny tylny miech ale w codziennym użytkowaniu nie wpływa to na eksploatację. W tym momenice jest jeden błąd P01400. Niestety mam autocoma i nie mam opcji resetowania kompresora - pewnie VAG posiada taką opcję. Kompresor sprawdzałem na stole i działa. Ile bije nie wiem bo się nie uruchamia:D. Ale w zasobniku przy nadkolu jest nabite 8 bar.

[ Dodano: 2017-11-19, 19:18 ]
Dzięki spora lektura będzie co studiować.

NEXT22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 29 gru 2016, 22:36
Lokalizacja: Piotrków tryb

Post autor: NEXT22 » 20 lis 2017, 21:02

Panowie i Panie tak se teraz pomyślałem :
Do bufora-zasobnika powietrza podłanczam dodatkowy kompresor jakiś no-name
aby wesprzeć orginalny ba może nawet zastąpić ? (odłanczam zasilanie od ori )
Mogę wtedy bawić się zawiasem i nie martwić się że padnie drogi-ori .
Co myślicie ?

bertarz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 28 lis 2011, 16:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: bertarz » 20 lis 2017, 21:05

A co teraz Ci się dzieje? Ze Chcesz tak zrobić? Udało Ci się odplaic kompresor?
Jakiej Marki kupiles nowy kompresor? Nowka czy regeneracja?

Lunio26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2016, 14:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Lunio26 » 22 lis 2017, 21:04

bertarz pisze:A co teraz Ci się dzieje? Ze Chcesz tak zrobić? Udało Ci się odplaic kompresor?
Jakiej Marki kupiles nowy kompresor? Nowka czy regeneracja?
Sprawdziłem zasilanie na kompresorze i niestety albo zrobiłem to nie umiejętnie ale nie ma w kostce napięcia. Wyciągnąłem sterownik zawieszenia ale nie widać żadnych uszkodzeń na pierwszy rzut oka. Po odpoięciu kostek zawieszenie nie aktywne po podłączeniu wszystko się odpala oprócz kompresora.
Mam jeszcze pytanie odnośnie samego kompresora bo jak sprawdzałem na stole po podłączeniu aku to nie pracuje jednostajnie typu że się odpala i pompuje tylko jak mu podaje napięcie i rozłączam to wtedy słychać ze kompresor się załącza. Mam porównanie ze starym i wsumie było podobnie wiec nie podejrzewam zeby była to wina samego kompresora.
Pompkę kupiłem regenrowaną w kwocie 600zł.
Dzisiaj będę miał VAG-a i spróbuje coś pokombionoiwać ale szczerze powiem, że konczą mi się pomysły.
Przekaźnik i bezpiecznik sprawdzony i wszystko w normie.

[ Dodano: 2017-11-22, 21:04 ]
Dzisiaj podpiąłem Vaga i oprócz błędu P01400 pojawił się błąd 01397 Venting Solenoid for Level Control (N111) i oprócz tego nic nowego. System działa oprócz kompresora. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o radę ponieważ w tym momencie już lekko opadają mi ręce.

Mauros88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 129
Rejestracja: 22 lut 2016, 19:00
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: Mauros88 » 27 lis 2017, 22:58

drugi blad masz od uszkodzenia zaworu sterujacego zawieszeniem. Przeczysc w nim kostki i usun bledy. Wyciag przekaznik i zmostkuj go i sprawdz czy dochodzi Ci napiecie do kompresora.

Lunio26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 06 lut 2016, 14:22
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Lunio26 » 04 gru 2017, 14:31

Witam po małej przerwie. Udało się opanować temat kompresora. Po żmudnych działaniach poszukiwawczych okazało się, że winny był............bezpiecznik ale nie ten "duży 40A" o którym była mowa. Okazuje się że nad nogami kierowcy po lewej stronie tego dużego bezpiecznika jest jeszcze normalny w sensie jak każdy inny od osprzętu w samochodznie tyle ze 40 Amperowy. I tu był pies pogrzebany bo ni jak nie mogłem go wcześniej zobaczyć tyle tam kabli upchane. Okazało się, że jest on spalnony. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Ot cała historyja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja