Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Amortyzatory tył quattro 1BE SACHS

Zawieszenie
Fontesen

Amortyzatory tył quattro 1BE SACHS

Post autor: Fontesen » 03 kwie 2013, 12:12

Cześć chłopaki. Mam takie pytanko odnosnie amorków. Cena między jednymi a drugimi za sztukę to prawie 200 złotych.
Numery 1BE quattro to 556285, natomiast 1BA to 556281. Czy fto faktycznie jest aż taka odczuwalna różnica podczas jazdy?? Niektóre firmy wogóle nie odróżniają zawieszenia 1BA(komfotrowe) od 1BE (sportowe) Zastanawiam się, czy to nie jest tylko chwyt marketingowy i nabijanie ludzi w butelkę.
Pytam, bo na lato muszę wywalić cały komplet, a cena za kompletny tył 1BE to okolo 600 złotych, natomist 1BA ro koszt 300 zł, wiec róznica spora. Co myślicie na ten temat??

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 kwie 2013, 12:22

--RaDeK--, że zawieszenie 1BE jest w odczuciu twardsze, sztywniejsze (czy jak to nazywać to fakt, czasami nawet bolesny, na dziurach :) ). Sam miałbym ochotę zmniejszyc ową twardość poprzez zmiane amortyzatorów na zwykłe (komfortowe).

Ale należałoby zapytać jeszcze czy amortyzatory zwykłe, do wyższego zawieszenia a więc "dłuższe" mogą poprawnie pracować w zawieszeniu obnizonym ???
Raz czy dadzą się zamontować (mają takie same wymiary czy nie ?) a dwa czy nie będą dobijać albo coś ? (skok, zakres pracy czy jak to zwać) <mysli>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 kwie 2013, 12:44

RomanS pisze:--RaDeK--, że zawieszenie 1BE jest w odczuciu twardsze, sztywniejsze (czy jak to nazywać to fakt, czasami nawet bolesny, na dziurach :) ). Sam miałbym ochotę zmniejszyc ową twardość poprzez zmiane amortyzatorów na zwykłe (komfortowe).

Ale należałoby zapytać jeszcze czy amortyzatory zwykłe, do wyższego zawieszenia a więc "dłuższe" mogą poprawnie pracować w zawieszeniu obnizonym ???
Raz czy dadzą się zamontować (mają takie same wymiary czy nie ?) a dwa czy nie będą dobijać albo coś ? (skok, zakres pracy czy jak to zwać) <mysli>
Tak, ale to gównie jest zasługą niższych sprężyn.Podejrzewam ze mocowanie jest identyczne. Ale znów z drugiej strony jak chłopaki montują springi -40 do zwykłych amorków i też to chodzi więc??
może należałoby zadzwonić i zapytać. niech je zmierzą (o ile mają i te i te na stanie) i zobaczyć różnice. Jeżeli z zewnątrz będą te same, to na 90 % środek będzie też taki sam. Tak jak wyżej napisałem. Niektóre firmy nie uwzględniają zawieszenia sportowego w produkcji amorków do audi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 03 kwie 2013, 12:53

Wiem, że sprężyny są niższe i zapewne o innej charakterystyce ale myslę, że i amortyzatory maja inne charakterystyki.

To, że ludziska montują cos tam i "jakoś to jeÂździ" to wiem <okok>

Bardziej chciałbym sie dowiedzieć czy może to jeÂździć porządnie i żywotnie niż tylko jakoś (i być może krótko?) :).
Części samochodowe online - Motostacja pl

Fontesen

Post autor: Fontesen » 03 kwie 2013, 13:01

RomanS pisze:Wiem, że sprężyny są niższe i zapewne o innej charakterystyce ale myslę, że i amortyzatory maja inne charakterystyki.

To, że ludziska montują cos tam i "jakoś to jeÂździ" to wiem <okok>

Bardziej chciałbym sie dowiedzieć czy może to jeÂździć porządnie i żywotnie niż tylko jakoś (i być może krótko?) :).
Dokładnie, to samo mnie to interesuje. Bo cena za amory do 1BE jest 2x większa niż do 1 BA. Trzeba będzie chyba zadzwonic do jakiejś hurtowni, gdzie na stanie mają "i to i to" i poprosić, czy mogą wykonać test "porównania" niestety tylko wizualnego i wymiarowego. Jeżeli będzie to samo, to chyba zaryzykuję i kupię do 1BA bo cały czas mam w głowie to, że inni producenci nei przewidują innego amortyzatora do 1BE.

Dany_w
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 24 sty 2013, 12:06
Lokalizacja: Warszawa

Wymiana sprężyn

Post autor: Dany_w » 11 kwie 2013, 09:37

Wymieniłeś już te sprężyny ?

Mam ten sam problem. Pękła mi prawa przednia , chce podwyższyć moje audi więc wymienię chyba wszystkie. Ciekaw jestem czy te 1BA są OK.

Fontesen

Re: Wymiana sprężyn

Post autor: Fontesen » 11 kwie 2013, 14:10

Dany_w pisze:Wymieniłeś już te sprężyny ?

Mam ten sam problem. Pękła mi prawa przednia , chce podwyższyć moje audi więc wymienię chyba wszystkie. Ciekaw jestem czy te 1BA są OK.
ja sprezyn nie wyieniam, bo mam dobre.
1BE to standardowe komfortowe zawieszenie. Wyzsze od 1BE o 20 mm. I faktycznie, jest różnica w komforcie, chociaż ja 1BE nie wymienię za nic:) Jeśli wszystko jest sprawne, to jeździ się na prawdę super.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wymiana sprężyn

Post autor: kot919 » 11 kwie 2013, 14:46

Koledzy swego czasu również stanąłem przez koniecznością wymiany tylnych amortyzatorów. Przed kupnem oczywiście zrobiłem małe poszukiwanie - co wybrać. Po paru dniach zapadła decyzja o kupieniu SACHS 556 285 - cena jest tylko parędziesiąt złoty wyższa od 556 281 - także Kolego --RaDeK-- nie wiem gdzie ty zlokalizowałeś amortyzatory w takiej cenie :-) (podeślij linka, bo może wyszukałeś amorki do wersji FWD).

Wydaje mi się, że amortyzatory 1BE mają inną charakterystykę pracy (inny zakres), mogą mieć również krótszy skok dopasowany do twardszych sprężyn. W związku z tym lepiej dopłacić do 'odpowiedniego' modelu - należy pamiętać że wymieniamy go co 3-5lat, a przecież to jeden z ważniejszych elementów odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo, a na tym raczej nie powinno się oszczędzać :-)

Fontesen

Re: Wymiana sprężyn

Post autor: Fontesen » 11 kwie 2013, 14:54

kot919 pisze:Koledzy swego czasu również stanąłem przez koniecznością wymiany tylnych amortyzatorów. Przed kupnem oczywiście zrobiłem małe poszukiwanie - co wybrać. Po paru dniach zapadła decyzja o kupieniu SACHS 556 285 - cena jest tylko parędziesiąt złoty wyższa od 556 281 - także Kolego --RaDeK-- nie wiem gdzie ty zlokalizowałeś amortyzatory w takiej cenie :-) (podeślij linka, bo może wyszukałeś amorki do wersji FWD).

Wydaje mi się, że amortyzatory 1BE mają inną charakterystykę pracy (inny zakres), mogą mieć również krótszy skok dopasowany do twardszych sprężyn. W związku z tym lepiej dopłacić do 'odpowiedniego' modelu - należy pamiętać że wymieniamy go co 3-5lat, a przecież to jeden z ważniejszych elementów odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo, a na tym raczej nie powinno się oszczędzać :-)
Niestety kolego nic nie wymysliłem:) Proszę abrdzo link:
1BA http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-audi ... 72606.html
1BE http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-ty ... 79367.html

Znalazłem róznież ten sam amorek do 1 BA za 290 szt.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Re: Wymiana sprężyn

Post autor: kot919 » 11 kwie 2013, 15:36

--RaDeK-- pisze:Niestety kolego nic nie wymysliłem:) Proszę abrdzo link:
1BA http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-audi ... 72606.html
1BE http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-ty ... 79367.html

Znalazłem róznież ten sam amorek do 1 BA za 290 szt.
No właśnie cena wydaje mi się podejrzanie niska i oscyluje ona raczej wokół ceny amortyzatorów z napędem FWD. Zdecydowana większość została wyceniona w okolicy 300zł. I szczerze nie zaryzykowałbym zakupu :)

Fontesen

Re: Wymiana sprężyn

Post autor: Fontesen » 11 kwie 2013, 16:48

kot919 pisze:
--RaDeK-- pisze:Niestety kolego nic nie wymysliłem:) Proszę abrdzo link:
1BA http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-audi ... 72606.html
1BE http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-ty ... 79367.html

Znalazłem róznież ten sam amorek do 1 BA za 290 szt.
No właśnie cena wydaje mi się podejrzanie niska i oscyluje ona raczej wokół ceny amortyzatorów z napędem FWD. Zdecydowana większość została wyceniona w okolicy 300zł. I szczerze nie zaryzykowałbym zakupu :)
Szczerze, to mi też. Ale wiesz jak to jest. zawsze ktoś tam ma jakieś swoje dojścia.
CO do amorków FWD to wyglądają one zupełnie inaczej. Te są na 100% do quattro 1BA

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 18 maja 2013, 22:15

też jestem na etapie wymiany amortyzatorów i wywnioskowałem że musi się odbywać jakaś wojna cenowa producentów w SPAM do ubiegłego roku potaniały 30-50% i to różne marki sachs monroe kyb

Ramador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ramador » 07 lis 2018, 18:18

Witam .
Podepnę się pod temat.
Może ktoś z was już wymieniła amory Sachsa do zawieszenie 1BE na przód i tył.
Bo w hurtowniach podają że jest taki sam jak do 1BA

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 07 lis 2018, 18:58

Na tył chyba są sportowe, ale na przód wycofali i jako alternatywę podają zwykłe.

Ramador
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 29 sty 2017, 21:09
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ramador » 07 lis 2018, 20:04

To jak to ma poprawnie chodzić?
Hurtownie na tył podają 556 281 a prawidłowe znalazłem 556 285
Jak przód mam mieć 1BA a tył 1BE, to szukam z Bilsteina

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga