Amortyzatory tył quattro 1BE SACHS
Amortyzatory tył quattro 1BE SACHS
Cześć chłopaki. Mam takie pytanko odnosnie amorków. Cena między jednymi a drugimi za sztukę to prawie 200 złotych.
Numery 1BE quattro to 556285, natomiast 1BA to 556281. Czy fto faktycznie jest aż taka odczuwalna różnica podczas jazdy?? Niektóre firmy wogóle nie odróżniają zawieszenia 1BA(komfotrowe) od 1BE (sportowe) Zastanawiam się, czy to nie jest tylko chwyt marketingowy i nabijanie ludzi w butelkę.
Pytam, bo na lato muszę wywalić cały komplet, a cena za kompletny tył 1BE to okolo 600 złotych, natomist 1BA ro koszt 300 zł, wiec róznica spora. Co myślicie na ten temat??
Numery 1BE quattro to 556285, natomiast 1BA to 556281. Czy fto faktycznie jest aż taka odczuwalna różnica podczas jazdy?? Niektóre firmy wogóle nie odróżniają zawieszenia 1BA(komfotrowe) od 1BE (sportowe) Zastanawiam się, czy to nie jest tylko chwyt marketingowy i nabijanie ludzi w butelkę.
Pytam, bo na lato muszę wywalić cały komplet, a cena za kompletny tył 1BE to okolo 600 złotych, natomist 1BA ro koszt 300 zł, wiec róznica spora. Co myślicie na ten temat??
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
--RaDeK--, że zawieszenie 1BE jest w odczuciu twardsze, sztywniejsze (czy jak to nazywać to fakt, czasami nawet bolesny, na dziurach
). Sam miałbym ochotę zmniejszyc ową twardość poprzez zmiane amortyzatorów na zwykłe (komfortowe).
Ale należałoby zapytać jeszcze czy amortyzatory zwykłe, do wyższego zawieszenia a więc "dłuższe" mogą poprawnie pracować w zawieszeniu obnizonym
?
Raz czy dadzą się zamontować (mają takie same wymiary czy nie ?) a dwa czy nie będą dobijać albo coś ? (skok, zakres pracy czy jak to zwać)

Ale należałoby zapytać jeszcze czy amortyzatory zwykłe, do wyższego zawieszenia a więc "dłuższe" mogą poprawnie pracować w zawieszeniu obnizonym

Raz czy dadzą się zamontować (mają takie same wymiary czy nie ?) a dwa czy nie będą dobijać albo coś ? (skok, zakres pracy czy jak to zwać)

Części samochodowe online - Motostacja pl
Tak, ale to gównie jest zasługą niższych sprężyn.Podejrzewam ze mocowanie jest identyczne. Ale znów z drugiej strony jak chłopaki montują springi -40 do zwykłych amorków i też to chodzi więc??RomanS pisze:--RaDeK--, że zawieszenie 1BE jest w odczuciu twardsze, sztywniejsze (czy jak to nazywać to fakt, czasami nawet bolesny, na dziurach). Sam miałbym ochotę zmniejszyc ową twardość poprzez zmiane amortyzatorów na zwykłe (komfortowe).
Ale należałoby zapytać jeszcze czy amortyzatory zwykłe, do wyższego zawieszenia a więc "dłuższe" mogą poprawnie pracować w zawieszeniu obnizonym?
Raz czy dadzą się zamontować (mają takie same wymiary czy nie ?) a dwa czy nie będą dobijać albo coś ? (skok, zakres pracy czy jak to zwać)
może należałoby zadzwonić i zapytać. niech je zmierzą (o ile mają i te i te na stanie) i zobaczyć różnice. Jeżeli z zewnątrz będą te same, to na 90 % środek będzie też taki sam. Tak jak wyżej napisałem. Niektóre firmy nie uwzględniają zawieszenia sportowego w produkcji amorków do audi.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Wiem, że sprężyny są niższe i zapewne o innej charakterystyce ale myslę, że i amortyzatory maja inne charakterystyki.
To, że ludziska montują cos tam i "jakoś to jeÂździ" to wiem
Bardziej chciałbym sie dowiedzieć czy może to jeÂździć porządnie i żywotnie niż tylko jakoś (i być może krótko?)
.
To, że ludziska montują cos tam i "jakoś to jeÂździ" to wiem

Bardziej chciałbym sie dowiedzieć czy może to jeÂździć porządnie i żywotnie niż tylko jakoś (i być może krótko?)

Części samochodowe online - Motostacja pl
Dokładnie, to samo mnie to interesuje. Bo cena za amory do 1BE jest 2x większa niż do 1 BA. Trzeba będzie chyba zadzwonic do jakiejś hurtowni, gdzie na stanie mają "i to i to" i poprosić, czy mogą wykonać test "porównania" niestety tylko wizualnego i wymiarowego. Jeżeli będzie to samo, to chyba zaryzykuję i kupię do 1BA bo cały czas mam w głowie to, że inni producenci nei przewidują innego amortyzatora do 1BE.RomanS pisze:Wiem, że sprężyny są niższe i zapewne o innej charakterystyce ale myslę, że i amortyzatory maja inne charakterystyki.
To, że ludziska montują cos tam i "jakoś to jeÂździ" to wiem![]()
Bardziej chciałbym sie dowiedzieć czy może to jeÂździć porządnie i żywotnie niż tylko jakoś (i być może krótko?).
Wymiana sprężyn
Wymieniłeś już te sprężyny ?
Mam ten sam problem. Pękła mi prawa przednia , chce podwyższyć moje audi więc wymienię chyba wszystkie. Ciekaw jestem czy te 1BA są OK.
Mam ten sam problem. Pękła mi prawa przednia , chce podwyższyć moje audi więc wymienię chyba wszystkie. Ciekaw jestem czy te 1BA są OK.
Re: Wymiana sprężyn
ja sprezyn nie wyieniam, bo mam dobre.Dany_w pisze:Wymieniłeś już te sprężyny ?
Mam ten sam problem. Pękła mi prawa przednia , chce podwyższyć moje audi więc wymienię chyba wszystkie. Ciekaw jestem czy te 1BA są OK.
1BE to standardowe komfortowe zawieszenie. Wyzsze od 1BE o 20 mm. I faktycznie, jest różnica w komforcie, chociaż ja 1BE nie wymienię za nic:) Jeśli wszystko jest sprawne, to jeździ się na prawdę super.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Wymiana sprężyn
Koledzy swego czasu również stanąłem przez koniecznością wymiany tylnych amortyzatorów. Przed kupnem oczywiście zrobiłem małe poszukiwanie - co wybrać. Po paru dniach zapadła decyzja o kupieniu SACHS 556 285 - cena jest tylko parędziesiąt złoty wyższa od 556 281 - także Kolego --RaDeK-- nie wiem gdzie ty zlokalizowałeś amortyzatory w takiej cenie
(podeślij linka, bo może wyszukałeś amorki do wersji FWD).
Wydaje mi się, że amortyzatory 1BE mają inną charakterystykę pracy (inny zakres), mogą mieć również krótszy skok dopasowany do twardszych sprężyn. W związku z tym lepiej dopłacić do 'odpowiedniego' modelu - należy pamiętać że wymieniamy go co 3-5lat, a przecież to jeden z ważniejszych elementów odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo, a na tym raczej nie powinno się oszczędzać

Wydaje mi się, że amortyzatory 1BE mają inną charakterystykę pracy (inny zakres), mogą mieć również krótszy skok dopasowany do twardszych sprężyn. W związku z tym lepiej dopłacić do 'odpowiedniego' modelu - należy pamiętać że wymieniamy go co 3-5lat, a przecież to jeden z ważniejszych elementów odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo, a na tym raczej nie powinno się oszczędzać

Re: Wymiana sprężyn
Niestety kolego nic nie wymysliłem:) Proszę abrdzo link:kot919 pisze:Koledzy swego czasu również stanąłem przez koniecznością wymiany tylnych amortyzatorów. Przed kupnem oczywiście zrobiłem małe poszukiwanie - co wybrać. Po paru dniach zapadła decyzja o kupieniu SACHS 556 285 - cena jest tylko parędziesiąt złoty wyższa od 556 281 - także Kolego --RaDeK-- nie wiem gdzie ty zlokalizowałeś amortyzatory w takiej cenie(podeślij linka, bo może wyszukałeś amorki do wersji FWD).
Wydaje mi się, że amortyzatory 1BE mają inną charakterystykę pracy (inny zakres), mogą mieć również krótszy skok dopasowany do twardszych sprężyn. W związku z tym lepiej dopłacić do 'odpowiedniego' modelu - należy pamiętać że wymieniamy go co 3-5lat, a przecież to jeden z ważniejszych elementów odpowiedzialnych za nasze bezpieczeństwo, a na tym raczej nie powinno się oszczędzać
1BA http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-audi ... 72606.html
1BE http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-ty ... 79367.html
Znalazłem róznież ten sam amorek do 1 BA za 290 szt.
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Wymiana sprężyn
No właśnie cena wydaje mi się podejrzanie niska i oscyluje ona raczej wokół ceny amortyzatorów z napędem FWD. Zdecydowana większość została wyceniona w okolicy 300zł. I szczerze nie zaryzykowałbym zakupu--RaDeK-- pisze:Niestety kolego nic nie wymysliłem:) Proszę abrdzo link:
1BA http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-audi ... 72606.html
1BE http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-ty ... 79367.html
Znalazłem róznież ten sam amorek do 1 BA za 290 szt.

Re: Wymiana sprężyn
Szczerze, to mi też. Ale wiesz jak to jest. zawsze ktoś tam ma jakieś swoje dojścia.kot919 pisze:No właśnie cena wydaje mi się podejrzanie niska i oscyluje ona raczej wokół ceny amortyzatorów z napędem FWD. Zdecydowana większość została wyceniona w okolicy 300zł. I szczerze nie zaryzykowałbym zakupu--RaDeK-- pisze:Niestety kolego nic nie wymysliłem:) Proszę abrdzo link:
1BA http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-audi ... 72606.html
1BE http://allegro.pl/amortyzatory-sachs-ty ... 79367.html
Znalazłem róznież ten sam amorek do 1 BA za 290 szt.
CO do amorków FWD to wyglądają one zupełnie inaczej. Te są na 100% do quattro 1BA