Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

ALLROAD A6 C5 PNEUMATYKA

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

ALLROAD A6 C5 PNEUMATYKA

Post autor: migolc » 17 cze 2017, 00:20

Witam.
W rodzinie posiadamy dwie Rolady w tej samej konfiguracji, czyli 2003r 2.5 TDI AKE + TIP, i tak:

1. Szary siada po nocy tylko jak zostawię na jednym z dwóch najniższych poziomów, więc ustawiony mam prawie najwyższy poziom i "nic się nie dzieje". Najbardziej siada jakby lewy tył po zostawieniu na pierwszych dwóch poziomach. Przy parkowaniu na nierównościach itp słychać głośne syczenie jak wychodzę z auta (spuszcza powietrze).

2. Zielony siada po nocy niezależnie od pozycji na której się go zostawi :/. Siada cały, jakby gdzieś centralnie powietrze uciekało, nie wiem. Brak tego syczenia jak w szarym. Tylne amorki bardzo słabe, ale to chyba bez związku.

Znalazłem gdzieś kiedyś info, że w wersjach poliftowych miechy są pancerne i że szukać dziury gdzie indziej. Prawda to?
Poradźcie od czego zacząć, żeby jak najmniej rozbierać i jak najszybciej znaleźć problem :). Nie chciałbym przy niepotrzebnym rozkręcaniu czegoś uszkodzić..

Dziękuję i pozdrawiam.

Luboniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:28
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Luboniak » 17 cze 2017, 14:53

Poprawione miechy sa lepsze od tych pierwszych ale one pojawiły się dopiero w 2004 roku. Są lepsze ale nie niezniszczalne... Zacznij mimo wszystko od miechów woda z ludwikiem i psikasz wszystko obficie i patrzysz gdzie bąble lecą. Ponieważ miech podczas spuszczaniu na dół roluje się to może lepiej trzymać na 1,2 lub nawet 3 a spadać z 4 na dół. Od miechów lecisz ze sprawdzaniem po przewodach do rozdzielacza.
Od tego zacznij bo to możesz bez żadnych kosztów w domu zrobić.
Przy wymianie miechów szukaj tylko nowych z literką D na końcu lub regenerowanych z gwarancją z firmy limak - robią na poduchach continentala z zamazanym logiem audi....

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 22 cze 2017, 22:58

Zielony sprawdzony. Tył ok, przód malutkie nieszczelności. Nawet bąbel się nie zrobił, tylko taka mała biała pianka o powierzchni może 5mm2. Nawet mały bąbelek się nie zrobił, a robiłem wodą z fairy i potem jeszcze pianką do mycia okien. Czy to możliwe żeby przez to tak szybko klękał? Przy mocowaniu wężyków nic się nie dzieje. Dodatkowo zrobiłem kalibrację. Jest możliwość, że powietrze ucieka gdzieś od góry? Tam gdzie się mocuje amor? Tam też są jakieś o-ringi itp.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 23 cze 2017, 09:55

Oczywiście, ze tak. Na gorze mocowania amora z miechem masz o ring, który nawiasem mówiąc dosyć często puszcza. Na dole miecha gdzie wychodzi amor tez masz oring. U mnie jak rok temu zaczął kucać lewy przód to tez okazalo się ze puszcza właśnie na tym górnym oringu.

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 11 lip 2017, 22:45

Wie ktoś gdzie osobno dostanę ten zaworek zwrotny do wkręcenia w amortyzator, żeby móc go napompować? Jaki tam dokładnie jest gwint? Bo znalazłem różne informacje.

[ Dodano: 2017-07-11, 22:45 ]
Przednie amorki zrzucone i utopione w wannie. Lewy miech przy 6atm brak pęcherzyków powietrza, na prawym miechu po napompowaniu pokazał się bąbel, jakby pod zewnętrzną powierzchnią miecha i w tym miejscu ucieka powietrze. Oringi wszędzie nowe dałem, na wszelki wypadek. Dziwi mnie natomiast fakt, że po napompowaniu lewy przód (miech sprawny) też siada. Czy tak powinno być czy rozdzielacz umarł? Pamiętam, że poprzedni właściciel mówił coś, że wymieniał czujnik przy tym miechu.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 12 lip 2017, 09:34

Jak mi przepuszczał lewy miech na górnym oringu to tez zaobserwowałem takie zjawisko ze siadały obydwie strony, mimo ze z prawej wszystko było Ok, No może ta prawa strona stała z centymetr wyżej po nocy.

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 12 lip 2017, 16:50

Oringi nowe.

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 12 lip 2017, 20:15

Doskonale rozumiem,ze oringi masz nowe, chodziło mi o to ze jak opada ci np prawa strona przez nieszczelność, to lewa tez opadnie, może minimalnie mniej ale również.

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 12 lip 2017, 21:49

Aha, rozumiem. Chyba czas się zaopatrzyć w dwa sprawne przednie miechy..

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 13 lip 2017, 07:14

Ojciec ma Allroada i podobnie z racji problemu z kolanami zostawia auto przeważnie na 3 stopniu podniesienia żeby się mu łatwiej wsiadało i wysiadało. Kupił go już po regeneracji miechów i z nowym kompresorem, na fakturze są ceny:
miechy po około 800zł sztuka
kompresor koło 1200zł
za trzymanie auta w poziomie są odpowiedzialne 4 czujniki poziomu znajdujące się przy zawieszeniu koszt używanego przeważnie między 100- 200zł nowy kolo 500zł
Do tego trzeba doliczyć jeszcze cenę montażu. To powinno ci dać jakiś pogląd czy to dla ciebie drogo czy nie.
C5 nie ma możliwości sterowania poziomem zawieszenia z kluczyka, nie wiem jak nowsze modele, więc auto musisz zostawić na odpowiednim poziomie przy wysiadaniu aby potem na tym samym poziomie wsiadać. Wysokości w tej chwili nie mam jak zmierzyć bo jestem poza domem, może ktoś kto na co dzień jeździ Allkiem ma metr pod ręką i zmierzy:)

migolc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 15 lis 2009, 18:25
Imię: Michał
Rocznik: 2012
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Skarszewy

Post autor: migolc » 15 lip 2017, 00:57

Jakie ciśnienie muszę mieć w miechu żeby uzyskać rozwinięcie miecha odpowiadające konkretnym poziomom wysokości zawieszenia? Czy ktoś już to może oszacował? Np.:

Poziom 1. (najniższy) - 3 atm
Poziom 2. - 5 atm
Poziom 3. - 7 atm
Poziom 4. (najwyższy) - 9 atm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl