Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Wymiana sprężyn zawieszenia przedniego.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

[A6 C4] Wymiana sprężyn zawieszenia przedniego.

Post autor: Domel88 » 07 kwie 2011, 18:40

Witam.
Mam pytanko o zmianę sprężyn z przodu w a6 c4.
Chciałem się dziś za to zabrać i właściwie się zabrałem tylko po kolei same problemy.
Nie chce wyjść końcówka, zacisk hamulcowy nie chce się odkręcić, wahacz dolny nie chce wyjść z macpersona. Powiedzcie może ja za dużo chce rozebrać niepotrzebnie i da się zrobić to prościej??
Bo wydawało mi się że najłatwiej będzie wyjąć całego macpersona i wtedy wyjąć sprężynę no ale może jest inny sposób jakiś na zmianę samych sprężyn??
Proszę o pomoc.
Z góry dzięki :)

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 07 kwie 2011, 18:51

Domel88 pisze:Nie chce wyjść końcówka, zacisk hamulcowy nie chce się odkręcić
odkręc całe jażmo zacisków hamulcowych . powinien zejsc ci wtedy cały kompletny klockotrzymacz .

[ Dodano: 2011-04-07, 18:53 ]
Domel88 pisze: wahacz dolny nie chce wyjść z macpersona
odkręciłes piaste ?
odkręciłes wachacz ?
Użyj wiecej siły .

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 07 kwie 2011, 18:54

jarzmo stoi jeszcze bardziej, klucze się łamią a nie puszcza :|
nie wiem kto to dokręcał.
Dlatego właśnie pytam czy jest inna możliwość zmiany sprężyn.

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 07 kwie 2011, 18:56

musisz wyjąc Makpersona .
Inaczej nie wymienisz spręzyn .

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 07 kwie 2011, 18:58

tego się właśnie obawiałem.
No ale nie idzie za nic. Już nawet kombinowałem żeby zostawić jarzmo i spróbować ściągnąć z nim ale u mnie strasznie mocno siedzi na dolnym wahaczu i z niego niechce mi zejść, używam lewarka, tworze różne dźwignie i kompletnie nic mi z tego nie wychodzi

rafal100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1105
Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: głogów DGL
Kontakt:

Post autor: rafal100 » 07 kwie 2011, 19:02

tak sie forfiter ..... :] trzyma ??

Domel88
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 03 kwie 2010, 10:13
Lokalizacja: Nałęczów

Post autor: Domel88 » 07 kwie 2011, 19:32

kurcze..tylko chyba popełniłem błąd tak sobię myślę. Oświećcie mnie :)
wahacz dolny mam odkręcić tylko od macpersona tzn tylko sworzeń?? czy najpierw odkręcić z drugiej strony, potem odkręcić stabilizator i z niego ściągnąć wahacz po czym odkręcić dopiero sworzeń wahacza z macpersona i zdemontować całkiem dolny wahacz?? I wtedy powinienem z ciągnąć do siebie całego macpersona z półosi tak?? Uważając na przewody i kable od hamulców mogę zdjąć wszystko nie demontując jarzma??

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 07 kwie 2011, 22:27

Odkręcaszy tylko zacisk sworznia w zwrotnicy i bardzo mocno po upewnieniu się że auto masz dobrze postawione na kobyłkach ciągniesz w dół, brecha, metr-dwa i skakanie, poprostu chwyciło jedno z drugim pod wpływem rdzy...
Zanim wszystko rozbierzesz możesz na opuszczonym aucie założyć ściskacze sprężyn, potem będzie mniej kręcenia ;)
Obrazek TDI +

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga