Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c4] Jak wymienić sprężyny w quattro?

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kuczlaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Sieradz

[a6 c4] Jak wymienić sprężyny w quattro?

Post autor: kuczlaw » 17 kwie 2009, 19:20

Witam. Na dniach zabieram się za wymianę seryjnych sprężyn na -35 H&R. We wcześniejszych autach nie było problemu ale w A6 tego jeszcze nie robiłem a zauważyłem że Macpherson jest trochę inaczej zbudowany, np jest wkład amortyzatora z przodu. Z górnym mocowaniem nie widzę problemu, trzy 17-ki i 22 z imbusem 9 mm a co z dołem ? Trzeba rozpinać przeguby ? końcówki ?

Jak jest z tyłem w quattro ? Dużo roboty ?

Jakieś wskazówki przed montażem nowych ?

Awatar użytkownika
danielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:43
Lokalizacja: wadowice

Post autor: danielus » 17 kwie 2009, 19:43

kolego musisz odkrecic;
-śrube przegubu przy kole
- śrube sworznia wahacza
-zacisk hamulcowy
-końcówke drążka
-wypiąc czujnik abs
-z góry odkrecić 3 śruby m8 (klucz 13) mc person jest twój,reszta już stół,najlepiej wkręcić w imadło,pościskać ściągaczami spreżyny i wtedy odkrecamy bodajże nakrętke 22

Co do tyłu niewiem jak tam jest nie robiłem w quattro

Awatar użytkownika
RafalicaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:23
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: RafalicaS » 18 kwie 2009, 11:22

kolega "danielus " trochę się zapędził, nie potrzeba aż tyle pracy.
wystarczy rozpiąć dwa górne wahacze, trzy nakrętki na górze i odciągnąć koło ku dołowi i amortyzator wyjdzie.
Można też wyjąć amortyzator bez odkręcania trzech śrub na górze, jeśli się przypatrzysz obok tych śrub są gumowe zaślepki zamalowane w kolorze nadwozia jeśli je
wyciągniesz to zobaczysz dwie nakrętki 13-tk, po odkręceniu wychodzi amortyzator bez górnego kielicha z wahaczami.
czyli masz dwie dolne 18-tki i dwie górne 13-tki i po robocie :mrgreen:

Awatar użytkownika
kuczlaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 lis 2008, 21:26
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: kuczlaw » 18 kwie 2009, 15:20

RafalicaS pisze:kolega "danielus " trochę się zapędził, nie potrzeba aż tyle pracy.
wystarczy rozpiąć dwa górne wahacze, trzy nakrętki na górze i odciągnąć koło ku dołowi i amortyzator wyjdzie.
Można też wyjąć amortyzator bez odkręcania trzech śrub na górze, jeśli się przypatrzysz obok tych śrub są gumowe zaślepki zamalowane w kolorze nadwozia jeśli je
wyciągniesz to zobaczysz dwie nakrętki 13-tk, po odkręceniu wychodzi amortyzator bez górnego kielicha z wahaczami.
czyli masz dwie dolne 18-tki i dwie górne 13-tki i po robocie :mrgreen:
A nie piszesz o c5 przypadkiem ? ;)
danielus pisze:-śrube przegubu przy kole
- śrube sworznia wahacza
-zacisk hamulcowy
-końcówke drążka
-wypiąc czujnik abs
-z góry odkrecić 3 śruby m8 (klucz 13) mc person jest twój
Ta wersja jest bardziej prawdopodobna ;)
S8

Awatar użytkownika
RafalicaS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 23 mar 2009, 17:23
Lokalizacja: Łęczyca

Post autor: RafalicaS » 18 kwie 2009, 18:34

sorki danielus rzeczywiście pisze o C5 :oops:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga