Witam. Na dniach zabieram się za wymianę seryjnych sprężyn na -35 H&R. We wcześniejszych autach nie było problemu ale w A6 tego jeszcze nie robiłem a zauważyłem że Macpherson jest trochę inaczej zbudowany, np jest wkład amortyzatora z przodu. Z górnym mocowaniem nie widzę problemu, trzy 17-ki i 22 z imbusem 9 mm a co z dołem ? Trzeba rozpinać przeguby ? końcówki ?
Jak jest z tyłem w quattro ? Dużo roboty ?
Jakieś wskazówki przed montażem nowych ?
[a6 c4] Jak wymienić sprężyny w quattro?
kolego musisz odkrecic;
-śrube przegubu przy kole
- śrube sworznia wahacza
-zacisk hamulcowy
-końcówke drążka
-wypiąc czujnik abs
-z góry odkrecić 3 śruby m8 (klucz 13) mc person jest twój,reszta już stół,najlepiej wkręcić w imadło,pościskać ściągaczami spreżyny i wtedy odkrecamy bodajże nakrętke 22
Co do tyłu niewiem jak tam jest nie robiłem w quattro
-śrube przegubu przy kole
- śrube sworznia wahacza
-zacisk hamulcowy
-końcówke drążka
-wypiąc czujnik abs
-z góry odkrecić 3 śruby m8 (klucz 13) mc person jest twój,reszta już stół,najlepiej wkręcić w imadło,pościskać ściągaczami spreżyny i wtedy odkrecamy bodajże nakrętke 22
Co do tyłu niewiem jak tam jest nie robiłem w quattro
kolega "danielus " trochę się zapędził, nie potrzeba aż tyle pracy.
wystarczy rozpiąć dwa górne wahacze, trzy nakrętki na górze i odciągnąć koło ku dołowi i amortyzator wyjdzie.
Można też wyjąć amortyzator bez odkręcania trzech śrub na górze, jeśli się przypatrzysz obok tych śrub są gumowe zaślepki zamalowane w kolorze nadwozia jeśli je
wyciągniesz to zobaczysz dwie nakrętki 13-tk, po odkręceniu wychodzi amortyzator bez górnego kielicha z wahaczami.
czyli masz dwie dolne 18-tki i dwie górne 13-tki i po robocie :mrgreen:
wystarczy rozpiąć dwa górne wahacze, trzy nakrętki na górze i odciągnąć koło ku dołowi i amortyzator wyjdzie.
Można też wyjąć amortyzator bez odkręcania trzech śrub na górze, jeśli się przypatrzysz obok tych śrub są gumowe zaślepki zamalowane w kolorze nadwozia jeśli je
wyciągniesz to zobaczysz dwie nakrętki 13-tk, po odkręceniu wychodzi amortyzator bez górnego kielicha z wahaczami.
czyli masz dwie dolne 18-tki i dwie górne 13-tki i po robocie :mrgreen:
A nie piszesz o c5 przypadkiem ?RafalicaS pisze:kolega "danielus " trochę się zapędził, nie potrzeba aż tyle pracy.
wystarczy rozpiąć dwa górne wahacze, trzy nakrętki na górze i odciągnąć koło ku dołowi i amortyzator wyjdzie.
Można też wyjąć amortyzator bez odkręcania trzech śrub na górze, jeśli się przypatrzysz obok tych śrub są gumowe zaślepki zamalowane w kolorze nadwozia jeśli je
wyciągniesz to zobaczysz dwie nakrętki 13-tk, po odkręceniu wychodzi amortyzator bez górnego kielicha z wahaczami.
czyli masz dwie dolne 18-tki i dwie górne 13-tki i po robocie :mrgreen:
Ta wersja jest bardziej prawdopodobnadanielus pisze:-śrube przegubu przy kole
- śrube sworznia wahacza
-zacisk hamulcowy
-końcówke drążka
-wypiąc czujnik abs
-z góry odkrecić 3 śruby m8 (klucz 13) mc person jest twój
S8
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga