Hej, ja miałem taki problem w Golfie, że mi parowało na potęgę.
Sposób dobry i niezawodny, to albo środek K-2 FOX, albo tańsza alternatywa - żel do golenia Gillette.
Oba mają dokładnie taki sam efekt działania, co do FOXa nie wiem, jak się go nakłada, gdyż robiłem pianką.
Jest trochę z tym roboty, ale naprawdę działa. Jeśli robisz żelem(pianka ponoć też działa), to potrzebujesz dużo ręczników papierowych, żeby wyczyścić szybę po żelu. Sporą ilość żelu nakładasz na gąbkę i rozprowadzasz po całej szybie, tak aby była całkowicie biała, zostawiasz na jakieś 10min, a następnie przy pomocy ręczników papierowych ściągasz białą warstwę z szyby. Ważne, abyś robił to na sucho, nie wolno użyć wody ani innych środków czyszczących, bo usuniesz warstwę antyparową. Ściągaj często zmieniając papier dobrze dociskając, tak jakbyś chciał od razu do czystego wytrzeć. Jak zostaną Ci mazy, wtedy okrężnymi ruchami przecierasz całą szybę aż do pełnej przeźroczystości. Zrób tak szyby od wewnątrz, ale zostaw jedną, aby wilgoć miała się gdzie zbierać.
Tego sposobu używam też na lustro w łazience, żeby nie parowało przy kąpieli.
Myślę że do czyszczenia żelu można użyć też tej łopatki z gumową końcówką co się wilgoć np z kabiny prysznicowej ściąga albo co szyby się myje. Tego używałem, jak chciałem szybko usunąć parę z szyb i nie czekać, aż odparuje sama od nawiewu., bo ścierka się nie sprawdza, bo zostawia mazy.
Pod przednia szybą możesz też położyć pochłaniacze wilgoci. Takie co często w pudełkach z butami są.
Polecam też tak na 1 - 2 min po zatrzymaniu się i zgaszeniu silnika przed nocą otworzyć wszystkie szyby na oścież i wysiąść, aby ciepłe powietrze wywietrzało z wilgocią.
Zaparowany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 28 sie 2011, 20:35
- Imię: Włodzimierz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żory
czyli kapie w trakcie opadówvolvo132 pisze:Dzieki za poradę. Ostatnio nie padało w efekcie brak parowania i szronu od wewnatrz. Nawet poranna droga do pracy w temp okolicach 0 st. i nawiewu na szybe nie musze wlaczac przez cala droge do pracy -7km ~20min.
szukaj mrozy idą
chu*owo skrobać od wewnątrz
Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia... 298kM 600Nm quattro
Mi w golfie odczepił si&ę przewód odprowadzający wode z szyberdachu i woda zamiast wylewac sie na zewnątrz lądowała przez próg w kabinie. Miałem wiecznie zaparowane szyby i co chwile skrobanie. Problem odkryłem przypadkiem jak mi coś spadło pod kierownice na podłogę i sięgając to dotknąłem dywanika, który był masakrycznie mokry. W efekcie auto miałem zalane zawsze po deszczu. Cała lewa stron podłoga kierowcy i pasażera z tyłu. Prawa była sucha. Jak masz szyberdach, to zrób sobie test. Otwórz go, nalej odrobine wody do rogu z przodu i sprawdź, czy wylatuje pod harmonijką w drzwiach kierowcy. Tam pod spodem jest taka gumowa zaślepka z cyplem, którym woda jest wylewana. Przewód musisz podłączyć ręcznie. Odczepiasz uszczelke nad drzwiami i dostajesz się do ramy koło szyby. Wężyk podepnij najpierw na dole, potem do szyberdachu, na odwrót jest ciężko. Ewentualnie możesz mieć ten przewód zapchany syfem i też woda nie poleci, tylko przeleje się nas ramą szyberdachu pod karoserię. To przepchasz twardym drutem.