
Różnice konsol 1din-2din
Różnice konsol 1din-2din
Witam. Jak w temacie. A więc jakie są namacalne różnice w budowie konsoli? Zastanawia mnie to, bo u mnie konsola była ewidentnie grzebana(dekor i popielniczka nie w kolorze jak reszta w aucie, oraz duża przerwa między dekorem wokół lewarka zmiany biegów a popielniczką, do tego ten dekor ma kawałek wycięty nad zapalniczką, panel klimy był źle przykręcony i brakowało śrubki). Aktualnie konsole mam w stylu 1din, ale zastanawiam się czy może fabrycznie moje audi było może wyposażone w 2 din.... Wlepki w bagażniku nie mam, w książce też brak 

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Namacalne różnice:
różnica w dekorze wokół wybieraka zmiany biegów
1 din
![Obrazek]()
2din
![Obrazek]()
Różnica - sposób mocowania do konsoli, oraz wysokość elementu pod popielniczką (2 din jest niższa)
różnica w obudowie konsoli
1 din
![Obrazek]()
2 din
![Obrazek]()
Różnica - głównie mocowanie elementu osłaniającego wybierak zmiany biegów (centralny element konsoli pod popielniczką)
popielniczka
1 din
![Obrazek]()
2 din
![Obrazek]()
Różnica - 1 din jest szersza oraz ma zaczepy do przykręcenia wkrętami. 2 din jest wsuwana w ramkę
Klimatronik
1din
2din
Różnica - 1 din ma mocowania do przykręcenia 4 śrubami, 2din przykręca się tylko 2 śrubami (na dole ma takie jakby wypustki, które zazębiają się z popielniczką)
Radio
Różnica - oczywista sprawa - wielkość
Ramka wokół awaryjnego
Różnica - ramka dla 2din jest minimalnie mniejsza (niższa) jak w przypadku 1din
Kosz mocujący wszystkie elementy
Różnica - oczywiście kosz (stelaż) mocujący wszystkie elementy również jest inny - brak klapki na radio, więcej miejsca na radio inne mocowanie klimatronika i popielniczki.
Reasumując
Jak ktoś dobrze przełoży konsolę to nie poznasz że coś było dłubane
... U ciebie może ktoś robił to na szybkiego, lub stosująć półśrodki - rezanie elementów, stąd taki rezultat a nie inny
PS. W google znajdziesz masę zdjęć wpisująć A6 C5 i odpowiedni 1din i 2din
różnica w dekorze wokół wybieraka zmiany biegów
1 din
2din
Różnica - sposób mocowania do konsoli, oraz wysokość elementu pod popielniczką (2 din jest niższa)
różnica w obudowie konsoli
1 din
2 din
Różnica - głównie mocowanie elementu osłaniającego wybierak zmiany biegów (centralny element konsoli pod popielniczką)
popielniczka
1 din
2 din
Różnica - 1 din jest szersza oraz ma zaczepy do przykręcenia wkrętami. 2 din jest wsuwana w ramkę
Klimatronik
1din
2din
Różnica - 1 din ma mocowania do przykręcenia 4 śrubami, 2din przykręca się tylko 2 śrubami (na dole ma takie jakby wypustki, które zazębiają się z popielniczką)
Radio
Różnica - oczywista sprawa - wielkość
Ramka wokół awaryjnego
Różnica - ramka dla 2din jest minimalnie mniejsza (niższa) jak w przypadku 1din
Kosz mocujący wszystkie elementy
Różnica - oczywiście kosz (stelaż) mocujący wszystkie elementy również jest inny - brak klapki na radio, więcej miejsca na radio inne mocowanie klimatronika i popielniczki.
Reasumując
Jak ktoś dobrze przełoży konsolę to nie poznasz że coś było dłubane


PS. W google znajdziesz masę zdjęć wpisująć A6 C5 i odpowiedni 1din i 2din
kot919, Jesteś wielki
Dzięki za eleganckie wytłumaczenie. I teraz wiem, że mam zdrowo namieszane... Otóż dekor wokół lewarka zmiany biegów mam z 2 din(raczej mój fabryczny bo jest z 2002r jak auto i z chromowaną ramką poliftową), konsole mam 2 din, reszta co pokazałeś 1 din. Pytanie co z tym teraz zrobić? Podłączenie radia symphony II jest takie same jak w moim aktualnym concert II ?

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Wszystko zależy od tego ile chcesz wydać ...Pytanie co z tym teraz zrobić?

oraz oczywiście radia.
Trzy pierwsze elementy możesz dostać za jakieś 300-500zł w zależności od upatrzonej okazji na portalach aukcyjnych + radio od 200-400zł (jak wyżej) ... Do tego troszkę pracy aby wszystko przełożyć i powinno zacząć hulać

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Nidgy nie miałem okazji zobaczyć 1/2 fis (tzn obsługiwać), jednakże fis pełni funkcję wyświetlania info z radia (RDS, CD itp). Więc w najgorszym przypadku nie będziesz miał tych informacji.Karol B. pisze: Czy jeśli mam mały wyświetlacz(1/2) miedzy zegarami to mogę bez problemu zakładać symphony II? Bo jak jest pełny fis to chyba na tym wyświetlaczu pokazuje info z radia... A jak się nie ma pełnego fisa?

Tak myślałem. Chyba że może i licznik mam podmieniony...
z tego 1/2 fisa mała korzyść, pokazuje mi tylko temperaturę i OK po przekręceniu kluczyka.... Może i rezerwę paliwa pokaże jeszcze. Nie wiem. No chyba że mam jakiegoś składaka
Ostatnio za schowkiem znalazłem jakieś urządzenie od telefonu (NOKIA HFU-2).


- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Masz jakieś fotki tej 'rzeźby' ? ... Co tak na prawdę ciąłeś, kosz, obudowę tunelu, popielniczkę? ... Pytam bo jeżeli to będzie wizualnie do zaakceptowania, i powtarzalne, to może faktycznie oszczędzić troskę złotówekja przerobilem konsole 1din na 2 din troche wycinania dopasowywania ale wszystko siedzi jak powinno radio miesci sie, popielniczka wysuwa sie.
Ok 3 godzin siedzenia i kasiurka w kieszeni za plastikijedynie co to jeszcze musze zrobic ramke w okol radia i bedzie pikabelo

- pieniu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 13 kwie 2014, 15:14
- Lokalizacja: Swinoujscie/Haugesund
jedynie co moge powiedziec to ze moge wrzucic fote juz po przerobkach z brakujacymi bocznymi platikami i puki co jest na sztuke..
ale nie mam narazie zbyt duzo czasu by pobawic sie w zywice ale napewno dokoncze
jutro wrzuce fotke jak to wyszlo...
a co przerabialem ?
wycielem klapke ucielem troche gorna konstrukcje kosza bo przez klapke bylo za nisko
na oryginalne mocowanie klimatroniku zrobilem przedluzki by trzymalo sie odpowiednio
obudowe wycielem przy dole tak jak szla linia oryginalna obudowy
pokrywe plastikowa od wybieraka obcielem
popielniczka opiera sie na dolnym wsporniku i po obcieciu uchytow dolnych od klimatronika popielniczka zaskoczyla klik-klik o obudowe
i jest ok. wszystko dziala :D
w zasadzie to obcielem, obrobilem, cala dolna czesc konsoli symetrycznie co nie jest trudne bez jej wyciagania
jutro fotki :D
[ Dodano: 2014-06-13, 22:27 ]
oto foteczki jak mowilem
zbyt duzo nie widac ale widac jak wyglada... ale jak mowilem nie jest to skonczone w 100%


a co przerabialem ?
wycielem klapke ucielem troche gorna konstrukcje kosza bo przez klapke bylo za nisko
na oryginalne mocowanie klimatroniku zrobilem przedluzki by trzymalo sie odpowiednio
obudowe wycielem przy dole tak jak szla linia oryginalna obudowy
pokrywe plastikowa od wybieraka obcielem
popielniczka opiera sie na dolnym wsporniku i po obcieciu uchytow dolnych od klimatronika popielniczka zaskoczyla klik-klik o obudowe
i jest ok. wszystko dziala :D
w zasadzie to obcielem, obrobilem, cala dolna czesc konsoli symetrycznie co nie jest trudne bez jej wyciagania

[ Dodano: 2014-06-13, 22:27 ]
oto foteczki jak mowilem
zbyt duzo nie widac ale widac jak wyglada... ale jak mowilem nie jest to skonczone w 100%
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A6 2.5V6 Quattro
..ABT..
..ABT..