Przełożenie tapicerki boczka.
Przełożenie tapicerki boczka.
Witam.
Czy istnieje możliwość rozebrać boczek drzwi na czynniki drobniejsze, niż zdjęcie go z drzwi.
Konkretnie chodzi mi o zmianę tapicerki w kolorze foteli. Kupiłem komplet siedzeń wraz z boczkami
z anglika i chciałbym boczki zostawić te, które mam, jednakże podmienić kolor obicia.
I tu właśnie pytanie, czy się da taką rzecz uczynić? Niektórzy obijają sobie boczki, wiec chyba jest
jakaś możliwość?
Bardzo proszę o jakieś rady, informację.
Pozdrawiam
Czy istnieje możliwość rozebrać boczek drzwi na czynniki drobniejsze, niż zdjęcie go z drzwi.
Konkretnie chodzi mi o zmianę tapicerki w kolorze foteli. Kupiłem komplet siedzeń wraz z boczkami
z anglika i chciałbym boczki zostawić te, które mam, jednakże podmienić kolor obicia.
I tu właśnie pytanie, czy się da taką rzecz uczynić? Niektórzy obijają sobie boczki, wiec chyba jest
jakaś możliwość?
Bardzo proszę o jakieś rady, informację.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Przełożenie tapicerki boczka.
Tak jak kolega wczesniej napisal - tapicerka jest przygrzana do ramy boczka. Istnieje mozliwosc przekladki ale jest to praca dla kogos bardzo cierpliwego i umiejacego poslugiwac sie spawarka do plastiku.Sztendi pisze:Witam.
Czy istnieje możliwość rozebrać boczek drzwi na czynniki drobniejsze, niż zdjęcie go z drzwi.
Konkretnie chodzi mi o zmianę tapicerki w kolorze foteli. Kupiłem komplet siedzeń wraz z boczkami
z anglika i chciałbym boczki zostawić te, które mam, jednakże podmienić kolor obicia.
I tu właśnie pytanie, czy się da taką rzecz uczynić? Niektórzy obijają sobie boczki, wiec chyba jest
jakaś możliwość?
Bardzo proszę o jakieś rady, informację.
Pozdrawiam
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
nie wiem jak obszycie welurowe ale skora jest klejona dodatkowo klejem jakby byl on na bazie kauczuku natryskowo nakladanySztendi pisze:Ok, dzięki za odpowiedzi. Znalazłem podobny temat na forum i pisali chłopaki, że można
zgrzane nity plastikowe rozgrzać lutownicą i wyjąc obszycie, zobaczymy.
Jak uda mi się zadziałaś w tej sprawie, wrzuce opis i jakieś zdjęcia dla potomnych.
Pozdro, wesołych świąt.
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Dzwoniłem w dwa miejsca i mówili, że się nie podejmą jeżeli boczek jest nierozbieralny...
Więc sam postanowiłem zadziałać, co prawda strasznie czasochłonne, ale dam rade przełożyć.
Jak skończę choćby jeden, to wrzucę fotkę jak to wygląda..
pozdro
[ Dodano: 2014-01-01, 15:24 ]
Jeśli chodzi o boczki z wersji angielskiej, to wygląda to tak: boczki tylne można przełożyć rozgrzewając całe mocowanie plastików z tyłu.
Przełożyłem z zielonego boczka z zieloną skórą na swój czarny, gdzie było obszycie materiałowe i wygląda to tak:
![Obrazek]()
Uploaded with ImageShack.us
tył już mam pięknie przełożony. Jeśli chodzi o przód, to nie było by problemu jeśli mocowania uchwytów w boczkach byłyby takie same.
Mocowania nie pasują z anglika, więc rozbiorę i oddam do tapicera, aby obszył i będzie wszystko grało
pozdro
Więc sam postanowiłem zadziałać, co prawda strasznie czasochłonne, ale dam rade przełożyć.
Jak skończę choćby jeden, to wrzucę fotkę jak to wygląda..
pozdro
[ Dodano: 2014-01-01, 15:24 ]
Jeśli chodzi o boczki z wersji angielskiej, to wygląda to tak: boczki tylne można przełożyć rozgrzewając całe mocowanie plastików z tyłu.
Przełożyłem z zielonego boczka z zieloną skórą na swój czarny, gdzie było obszycie materiałowe i wygląda to tak:
Uploaded with ImageShack.us
tył już mam pięknie przełożony. Jeśli chodzi o przód, to nie było by problemu jeśli mocowania uchwytów w boczkach byłyby takie same.
Mocowania nie pasują z anglika, więc rozbiorę i oddam do tapicera, aby obszył i będzie wszystko grało
pozdro
z tego co slyszalem to przod tezmozna przelozyc tylko bedzie widoczne odgniecenie od tej raczki
bylo Opel Omega 1996. 2.0 16v 136km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
Sztendi, no tak wiadomo po jakims czasie cos by sie odkształcilo napewno ale slad by pozostal 
alae jak robic to pozadznie i


alae jak robic to pozadznie i




bylo Opel Omega 1996. 2.0 16v 136km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
bylo Audi a6 c5 1998 2.8 193km
bylo Skoda Superb 2002 1.8t 150km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 225km
Bylo Audi a6 c6 2004 3.0tdi Q 300km
Jest Audi a6 c7 2011 3.0tdi 214km
Jest Audi a8 d4 2010 4.2tdi 350km
Lukasz_A6, Rączka też oczywiście została przełożona, bo w boczku ze skórami była zielona.
Fotek niestety nie zrobiłem, ale mogę w dwóch słowach powiedzieć jak to przekładałem.
Zdjąłem z drzwi boczek, wymontowałem głośnik, całą elektrykę z niego i przystąpiłem do pracy.
Pierwszy boczek "rozklejałem" lutownicą, zeszło mi chyba z 3h. Następny wycinałem flexem
bardzo ostrożnie, a rączke wymontowałem rozwiercając zgrzane kołki. Są tam jeszcze zgrzewane
podłużne elementy plastikowe, można je również flexem ściąć z góry i wychodzą.
Rączkę po przełożeniu zamontowałem na 3 śruby i zgrzałem w punktach demontarzu, także nie ma
szans, że się cokolwiek poluzuje.
Płótno bo boczka przykleiłem klejem na gorąco do plastiku, taki, który się podaję pistoletem.
PS. Gdyby boczki przednie nie były od anglika, to przełożenie byłoby kwestią formalną. Niestety w angielskich jest konsola do otwierania szyb na 4 włączniki przez co rączka jest większa i jest troszkę szersza nic u nas w europejczykach, mozna oczywiscie przelozyc, ale bedzie male odgniecenie w środku uchwytu i nie będzie wyglądało to zbyt ładnie.
Fotek niestety nie zrobiłem, ale mogę w dwóch słowach powiedzieć jak to przekładałem.
Zdjąłem z drzwi boczek, wymontowałem głośnik, całą elektrykę z niego i przystąpiłem do pracy.
Pierwszy boczek "rozklejałem" lutownicą, zeszło mi chyba z 3h. Następny wycinałem flexem
bardzo ostrożnie, a rączke wymontowałem rozwiercając zgrzane kołki. Są tam jeszcze zgrzewane
podłużne elementy plastikowe, można je również flexem ściąć z góry i wychodzą.
Rączkę po przełożeniu zamontowałem na 3 śruby i zgrzałem w punktach demontarzu, także nie ma
szans, że się cokolwiek poluzuje.
Płótno bo boczka przykleiłem klejem na gorąco do plastiku, taki, który się podaję pistoletem.
PS. Gdyby boczki przednie nie były od anglika, to przełożenie byłoby kwestią formalną. Niestety w angielskich jest konsola do otwierania szyb na 4 włączniki przez co rączka jest większa i jest troszkę szersza nic u nas w europejczykach, mozna oczywiscie przelozyc, ale bedzie male odgniecenie w środku uchwytu i nie będzie wyglądało to zbyt ładnie.
Ma ktoś namiary na kogoś robiącego tego typu robotę w Poznaniu/Wielkopolsce? Mam do przełożenia tapicerę boczków z bez skóry (welur) na skórę.
[ Dodano: 2019-05-10, 20:48 ]
Dla potomnych - przełożyłem tapicerkę samemu, metodą druciarską.
Po odkręceniu śrub (od wewnątrz - już po zdjęciu boczka) trzymających tapicerkę (klamka i coś tam jeszcze) można rozwiercić zgrzewy wiertłem do drewna (rozmiar 10-12 - puszczają szybko i bezboleśnie), a następnie odciąć tapicerkę na pozostałej sprasowanej krawędzi bocznej brzeszczotem lub miniszlifierką. Ja robiłem miniszlifierką - bezpieczniej i dokładniej. Po tej operacji całość wychodzi.
Nową tapicerkę można umocować na blaszki łączące + wkręty, albo przygrzać, z tym że miejscowy fachura od plastików powiedział mi, że ABS, z którego wykonane są boczki na jego ultrasprzęcie się topi w oczach i nic z tego nie wychodzi. Ale sam przyznał, że lutownicą/opalarką powinno dać radę. W każdym razie tapicerka trzyma się w boczkach też na śruby od klamki i chyba podłokietnika, tak więc to nie jest tak, że siedzi ona wyłącznie na wkrętach. Wkręty tu pełnią funkcję w sumie tylko dodatkowego umocowania.
To tak tytułem manuala, jakby komuś chciało się bawić w tego rodzaju chałupnictwo. U mnie wyszło w zasadzie idealnie, z tym małym felerem, że na jednej krawędzi (tej po miniszlifierce) powierzchnie nie są idealnie spasowane i po złożeniu wszystkiego do kupy nieco odstają od siebie. Nie rzuca się to jednak w oczy, i nie jest zresztą widoczne praktycznie z żadnej "codziennej" perspektywy - ani podczas siedzenia w aucie, ani przy otwartych szeroko drzwiach. Można by to raczej poprawić poprzez dokładniejsze zeszlifowanie lub wykonanie podłużnego zgrzewu.
Nie zrobiłem niestety żadnych zdjęć, bo chałupniczyliśmy z kumplem od 18:00 do 2:00 (przekładałem jeszcze podłokietniki, popielniczkę, rolety... składanie łącznie z 3 kompletów boczków dla uzyskania najlepszego efektu - wariactwo), więc dostatecznie było roboty.
[ Dodano: 2019-05-10, 20:48 ]
Dla potomnych - przełożyłem tapicerkę samemu, metodą druciarską.
Po odkręceniu śrub (od wewnątrz - już po zdjęciu boczka) trzymających tapicerkę (klamka i coś tam jeszcze) można rozwiercić zgrzewy wiertłem do drewna (rozmiar 10-12 - puszczają szybko i bezboleśnie), a następnie odciąć tapicerkę na pozostałej sprasowanej krawędzi bocznej brzeszczotem lub miniszlifierką. Ja robiłem miniszlifierką - bezpieczniej i dokładniej. Po tej operacji całość wychodzi.
Nową tapicerkę można umocować na blaszki łączące + wkręty, albo przygrzać, z tym że miejscowy fachura od plastików powiedział mi, że ABS, z którego wykonane są boczki na jego ultrasprzęcie się topi w oczach i nic z tego nie wychodzi. Ale sam przyznał, że lutownicą/opalarką powinno dać radę. W każdym razie tapicerka trzyma się w boczkach też na śruby od klamki i chyba podłokietnika, tak więc to nie jest tak, że siedzi ona wyłącznie na wkrętach. Wkręty tu pełnią funkcję w sumie tylko dodatkowego umocowania.
To tak tytułem manuala, jakby komuś chciało się bawić w tego rodzaju chałupnictwo. U mnie wyszło w zasadzie idealnie, z tym małym felerem, że na jednej krawędzi (tej po miniszlifierce) powierzchnie nie są idealnie spasowane i po złożeniu wszystkiego do kupy nieco odstają od siebie. Nie rzuca się to jednak w oczy, i nie jest zresztą widoczne praktycznie z żadnej "codziennej" perspektywy - ani podczas siedzenia w aucie, ani przy otwartych szeroko drzwiach. Można by to raczej poprawić poprzez dokładniejsze zeszlifowanie lub wykonanie podłużnego zgrzewu.
Nie zrobiłem niestety żadnych zdjęć, bo chałupniczyliśmy z kumplem od 18:00 do 2:00 (przekładałem jeszcze podłokietniki, popielniczkę, rolety... składanie łącznie z 3 kompletów boczków dla uzyskania najlepszego efektu - wariactwo), więc dostatecznie było roboty.