![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Zabrałem się za naprawę grzanych foteli w moim aucie , i nie do końca się to układa jakbym chciał . Przyczyną nie działania było przepalenie się połączenia maty z kablem zasilającym tak jak tutaj na fotce .
chcąc się przygotować na tego typu rzeczy kupiłem drugi fotel na części zamienne , i zaczęły się schody .W aucie posiadam fotele kubełkowe , które są troszkę inne niż standardowe fotele montowane w a6 . Jest różnica w matach grzewczych , jak i w tapicerce tych foteli - także jakby ktoś próbował to nie do końca idzie wszystko przełożyć , nawet stelaż jest inny - różni się oparciem .Maty grzewcze nie tyle co mają troszkę inny kształt , ale też mają nacięcia wynikające z konstrukcji , i obszycia fotela kubełkowego z regulacją oparcia , a fotelem standardowym . Ba , mają nawet różnice w ilości materiału grzejącego w macie .
tak wygląda mata boczna siedziska z fotela kubełkowego
w fotelu zwykłym standardowym , spirali grzewczej jest więcej , a w moim odczuciu grzeje słabiej , ale o tym za chwilę . zdjęcie dodam później .
Wymieniłem ową uszkodzona matę , połączyłem cały układ mat i podpiąłem pod kostkę zasilająca w aucie . Ku mojemu zdziwieniu , bardzo słabo to grzało ... coś było nie tak . Nie wszystkie maty zaczęły się nagrzewać . A to jest dziwne , bo gdyby gdzieś była przerwa w obwodzie to żadna raczej by się w ogóle nie nagrzała . W domu wszystko rozłożyłem na czynniki pierwsze , i poszczególne maty zacząłem podłączać pod prostownik . Przy ustawionej wartości 1 A na prostowniku boczne maty siedziska bardzo ładnie grzały , aczkolwiek ta z fotela kubełkowatego troszkę lepiej , ta fotela standardowego ciut słabiej . Może różnica wynikała z tego , że ta mata z fotela standardowego miała w sobie dłuższą wiązkę materiały grzejnego i potrzebowała większego natężenia prądu . Mata oparcia grzała również bardzo elegancko . Natomiast mata siedziska wcale nie grzała , nie wiem czy dobrze ją podłączyłem , gdyż miała na kablu zasilającym z 4 kabelki ... aczkolwiek w aucie , gdy podłączyłem cały układ to grzały tylko boczne maty siedziska .
Zapewne pomyślicie że coś się przepaliło , a to raczej bym wykluczył ... , po tym jak zobaczyłem z czego jest wykonany element grzewczy w tej macie . można by powiedzieć że jest to nitka oporowa, .. nie ma tam żadnego drucika oporowego ..... jedyne co mi przychodzi do głowy .. to może to być splot włókna węglowego ..
tak to wygląda na zdjęciu ....
na upartego można by tą nitkę wypruć i sobie guzik przyszyć w koszuli heh , połączenie tej nitki z przewodem elektrycznym nie jest lutowane , jest po prostu zaciskane . Po połączeniu na skrętkę tej nitki z przewodem elektrycznym ta lekko przypalona mata zaczęła działać .
Zadałem sobie pytanie , dlaczego to nie chce działać w aucie , na wtyczkach jest napięcie 12 v - mierzyłem miernikiem . Jedyną rzeczą co mi przychodzi do głowy, to jest to , że mógł paść termostat zabezpieczający ten układ przed przegrzaniem .Zakładam że jest uwalony i ogranicza prąd który idzie na maty . Wyczytałem na forum , że niby ten termostat znajduje się gdzieś w fotelu , niestety przy rozbiórce fotela nigdzie nie mogłem go namierzyć . Pozostaje mi jeszcze na myśli sam panel sterowania ogrzewaniem , jak i same przełączniki od regulacji ogrzewania fotela .
Panowie , gdzie ten termostat się konkretnie znajduje , i jak go wymienić

pozdrawiam Łukasz
ciąg dalszy wypracowania ...
a więc termistor jest zlokalizowany w macie grzewczej , ma on wartość około 10 Kohm ... , z tego co wyczytałem po necie mimo że trzymają wartość nie zawsze do końca są sprawne - kilka dobrych lat już mają i profilaktycznie je wymienię
fotka poniżej , trzeba je po prostu wydłubać z maty . Jak zaczniemy już pruć matę szukając tego termistora to podpowiem że najlepiej go znaleźć idą po nitce do kłębka za śladach szarego cieniutkiego drucika zatopionego w macie - tak było u mnie . praktycznie jest on zaraz na wejściu , początku kabli zasilających matę .
Tutaj mamy kostkę z pinami, 1 i 2 są od termistora możemy zmierzyć jego oporność miernikiem ustawionym na 20K bo inaczej nic nam nie pokaże. Termistor powinien mieć około 10Kohm,ale nie oznacza to że przy tej wartości będzie sprawny. U mnie ma 9,60Kohm i nie wiem czy jest sprawny , i profilaktycznie go wymienię . Piny 3 i 4 są od mat siedziska i oparcia, ponieważ są podłączone szeregowo, od tej kostki idą kable do drugiej 2 pinowej która jest od maty oparcia. Po zmierzeniu samej maty oparcia miała ona około 2 Ohm , po odłączeniu maty oparcia i zmostkowaniu tej wtyczki mierząc pin 3 i 4 uzyskamy oporność maty siedziska - w tej konfiguracji podłączając to pod prostownik przy natężeniu 1 A już powinna grzać , w miarę wzrostu natężenia prądu grzeje bardziej .
Na dniach poskładam wszystko do kupy , i zdam relację czy było warto się w to bawić ....
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
następne wieści z placu boju ....
a więc sprawa rozbija się o stan mat grzewczych w naszych siedzeniach .....
pomierzyłem oporność mat i wyszły mi takie wartości :
mata grzewcza boczna siedziska z mojego fotela kubełkowego
strona lewa to 22 - 23 Om
strona prawa , czyli ta upalona mata której fotkę pokazywałem na wstępie to 4,5-5 Om
natomiast parametry mat z fotela zastępczego , które kupiłem na podmianę
mata siedziska lewa ma 7,3 Om , natomiast prawa 8 Om ....
skąd takie rozbieżności

Więc tak naprawdę próbę naprawy naszego fotela powinniśmy zacząć od zbadania mat grzewczych i ich oporności . Na chwilę obecną nie mam jak ustalić tych parametrów .... tutaj trzeba było by ustalić parametry maty z oparcia , siedziska , itp ...
Cz ktoś ma taką możliwość

dalsze wieści z placu boju ...
A wiec spokoju nie dawała mi mata siedziska ... za cholerę nie chciała grzać ...demontaż nie jest aż taki łatwy ... trzeba się sporo nagimnastykować by nie uszkodzić konstrukcji piankowej siedziska , gdzie pozatapiane są druty , które te zaś za pomocą metalowych oczek trzymają tapicerkę siedzenia .. po demontażu .. wyciągamy matę ..i zaczynamy reanimację ....
nie zauważyłem na niej żadnych śladów przepalenia , aczkolwiek nie przewodziła .... ktoś powiedział że ich się nie rozbiera ... aczkolwiek .....straciłem cierpliwość... i
mata jest zbudowana hmm z czegoś co przypomina rzadki filc jako strukturę główną , na to idzie gąbka , a na wierzch biały materiał ... gdy się postaramy uda nam się to tak zedrzeć jak mi .... i wtedy zauważymy element grzewczy - niebieski drucik oporowy .... też nie widziałem na nim nic podejrzanego .. wiec miernik w rękę i zacząłem badać poszczególne sekcje grzewcze tej maty ... i znalazłem takie coś ...
jak się wpatrzymy w zdjęcie , to widać ukruszony drucik oporowy przy lutowaniu z tym grubszym pionowym przewodem srebrnym , co łączy poszczególne sekcje grzewcze tej maty - szybka reakcja z lutownicą w dłoni .... i mata jest sprawna .. aczkolwiek .. jeżeli już dojdziecie do tego stanu co ja proponuje w tym przypadku poprawić od nowa wszystkie te łączenia w macie .. ileś lat już mają ... i może być tak że za chwile padnie któreś inne .. i wtedy macie zabawę od nowa ... Matę podłączyłem pod prostownik przy natężeniu 1 A i grzeje aż miło ...Po poprawieniu wszystkich połączeń skleję to budaprenem i będzie cacy .
także jak macie dylemat , czy kupić nową matę , .. nie koniecznie oryginał , a nawet i używkę oryginał .. to proponuje przeprowadzi taki zabieg....

ciąg dalszy zabawy ....
udało mi się naprawić grzanie w oparciu i siedzisku .. poza grzaniem bocznym siedziska ... cały czas nie wiedziałem czemu to nie chce grzać .... , po za tym siedzisko fotela kubełkowego , a standardowego jest rożne , i tym samym są inne grzałki .. także ich nie podmienicie zbytnio ... tak wygląda siedzisko z fotela kubełkowego
jak zauważycie siedzisko jest podzielone na dwa segmenty ... czyli inna grzałka grzeje samą pupcie , a inna grzeje okolice kolan , także jeżeli chcecie przełożyć taką matę z fotela standardowego do fotela kubełkowego to nie da rady ... tak wygląda mata siedziska z fotela standardowego ... jest to cała jedna mata przychodząca na siedzisko
jedyne co idzie podmienić beż rzeźby to maty grzewcze boczne siedziska ... tak wygląda mata boczne siedziska z fotela standardowego ....
różnice w rozmiarach są minimalne .. ale ta mata jak sami zauważycie ma w sobie więcej materiału oporowego i jest on lepiej rozmieszczony według mnie . oceńcie sami. Zacząłem mierzyć miernikiem opór poszczególnych mat ... i okazało się że jedna z nich wskazuje 88 omów ...wynik z kosmosu .. gdzie pozostałe są na poziomie 8 - 7 omów czyli zakładam że jest uwalona .. docelowo maty boczne z fotela kubełkowego zastąpię z fotela standardowego , w mojej ocenie właśnie te lepiej grzeją .
ciąg dalszy zabawy ...
przed zamocowaniem tapicerki siedziska , trzeba niestety naprawić same siedzisko . Cała sprawa polega na tym , iż ono jest wykonane z pianki , w którym są zatopione pręty trzymające tapicerkę .W miarę upływu czasu , tę pręty wyrywają się z pianki siedziska , i tapicerka nie trzyma się tak jak trzeba zerknijcie na zdjęcie
Dlatego wzmocniłem całą strukturę siedziska , do tego wykorzystałem szprychy rowerowe akurat miałem pod ręką = może też być coś innego sztywnego , i cienki drucik . po szydełkowałem troszkę , i tak to wyszło
Chodzi o to aby te pręty , które trzymają tapicerkę usztywnić , tak by nie wyrywały się z gąbki .
Następna sprawa - rozwiązałem problem z oporem bocznej maty grzejnej siedziska = gdzie wartość oporu wynosiła 80 Omów z hakiem ..... tak wygląda nitka oporowa z tej maty ...
nie zauważyłem nigdzie uszkodzenia ale stawia opór 80 omów z groszem ... prawdopodobnie , może czymś się zamoczyła , hmm zakurzyła brudem co zmieniło jej wartość oporu .. nie mam innego logicznego wytłumaczenia . Gdy zmierzyłem jej wartość oporu w połowie długości ..to opór malał - jak w potencjometrze
Ciąg dalszy zabawy ...
Maty siedziska zostały naprawione , wszystkie mają przewodność i odpowiedni opór .... połączyłem je na próbę z instalacją fotela w aucie i nie działało jak należy . Zacząłem mierzyć napięcie na kostkach , i jest ono niższe niż 12 v pomimo że wcześniej było ok . Zakładam że ten przełącznik temperatury fotela się wysypał .. raz działa dobrze raz nie .
nie mam zamiaru kupować używki .. bo nie wiadomo co wylosujesz , .. mają one w końcu na stukane ileś tam kilometrów , i nikt nie da Ci gwarancji że będą działać poprawnie . Czekam na zastrzyk gotówki i kupie nowy w aso ... cena coś koło 200 złociszy .. wole to niż kupić jakieś cudo używane niby sprawne , i użerać się z zabawą od początku
Znalazłem też na necie takie info może przydatne będzie dla kogoś
Metodą prób i błędów udało mi się znaleźć wartości przy których jest podawane napięcie na pin zasilający matę.
0--> Brak napiecia
1--> ok. 14 kohm
2--> ok. 8 kOhm
3--> ok. 5 kOhm
4--> ok. 3 kOhm
5--> ok. 2 kOhm
Znalazłem termistor który ma odpowiednią charakterystykę pracy jego symbol to NTH4G 39A103F02
Jego charakterystyka przedstawia się następująco:
Temp. 0 st. --> 31 kOhm
Temp. 5 st. --> 24 kOhm
Temp. 10 st. --> 19 kOhm
Temp. 15 st. --> 15 kOhm
Temp. 20 st. --> 12 kOhm
Temp. 25 st. --> 9.9 kOhm
Temp. 30 st. --> 7.9 kOhm
Temp. 35 st. --> 6.4 kOhm
Temp. 40 st. --> 5.2 kOhm
Temp. 45 st. --> 4.3 kOhm
Temp. 50 st. --> 3.5 kOhm
Temp. 55 st. --> 2.9 kOhm
Temp. 60 st. --> 2.4 kOhm
Temp. 65 st. --> 2.0 kOhm
Temp. 70 st. --> 1.7 kOhm
A więc ostatnio byłem w aso po jakąś pierdółkę ... uszczelka pompki spryskiwacza płynu do szyb ....i przy okazji zapytałem o cenę tego przełącznika ,, przełącznik regulacji grzania fotela kosztuje 350 zł ... i ta suma zachęciła mnie do naprawy mojego starego przełącznika ... jak się ściga ten przedni panel w climatroniku , tak aby ten przełącznik wyciągnąć

[ Dodano: 2017-11-13, 20:05 ]
Łukasz1981 pisze:Witam Kolegów , i Koleżanki![]()
Zabrałem się za naprawę grzanych foteli w moim aucie , i nie do końca się to układa jakbym chciał . Przyczyną nie działania było przepalenie się połączenia maty z kablem zasilającym tak jak tutaj na fotce .
[url=http://images75.fotosik.pl/205/5ca85e9b0fdd8a30.jpg]Obrazek[/URL]
chcąc się przygotować na tego typu rzeczy kupiłem drugi fotel na części zamienne , i zaczęły się schody .W aucie posiadam fotele kubełkowe , które są troszkę inne niż standardowe fotele montowane w a6 . Jest różnica w matach grzewczych , jak i w tapicerce tych foteli - także jakby ktoś próbował to nie do końca idzie wszystko przełożyć , nawet stelaż jest inny - różni się oparciem .Maty grzewcze nie tyle co mają troszkę inny kształt , ale też mają nacięcia wynikające z konstrukcji , i obszycia fotela kubełkowego z regulacją oparcia , a fotelem standardowym . Ba , mają nawet różnice w ilości materiału grzejącego w macie .
tak wygląda mata boczna siedziska z fotela kubełkowego
[url=http://images76.fotosik.pl/206/28ac82b65c6a3c59.jpg]Obrazek[/URL]
w fotelu zwykłym standardowym , spirali grzewczej jest więcej , a w moim odczuciu grzeje słabiej , ale o tym za chwilę . zdjęcie dodam później .
Wymieniłem ową uszkodzona matę , połączyłem cały układ mat i podpiąłem pod kostkę zasilająca w aucie . Ku mojemu zdziwieniu , bardzo słabo to grzało ... coś było nie tak . Nie wszystkie maty zaczęły się nagrzewać . A to jest dziwne , bo gdyby gdzieś była przerwa w obwodzie to żadna raczej by się w ogóle nie nagrzała . W domu wszystko rozłożyłem na czynniki pierwsze , i poszczególne maty zacząłem podłączać pod prostownik . Przy ustawionej wartości 1 A na prostowniku boczne maty siedziska bardzo ładnie grzały , aczkolwiek ta z fotela kubełkowatego troszkę lepiej , ta fotela standardowego ciut słabiej . Może różnica wynikała z tego , że ta mata z fotela standardowego miała w sobie dłuższą wiązkę materiały grzejnego i potrzebowała większego natężenia prądu . Mata oparcia grzała również bardzo elegancko . Natomiast mata siedziska wcale nie grzała , nie wiem czy dobrze ją podłączyłem , gdyż miała na kablu zasilającym z 4 kabelki ... aczkolwiek w aucie , gdy podłączyłem cały układ to grzały tylko boczne maty siedziska .
Zapewne pomyślicie że coś się przepaliło , a to raczej bym wykluczył ... , po tym jak zobaczyłem z czego jest wykonany element grzewczy w tej macie . można by powiedzieć że jest to nitka oporowa, .. nie ma tam żadnego drucika oporowego ..... jedyne co mi przychodzi do głowy .. to może to być splot włókna węglowego ..
tak to wygląda na zdjęciu ....
[url=http://images78.fotosik.pl/205/3436f483e56c81f1.jpg]Obrazek[/URL]
na upartego można by tą nitkę wypruć i sobie guzik przyszyć w koszuli heh , połączenie tej nitki z przewodem elektrycznym nie jest lutowane , jest po prostu zaciskane . Po połączeniu na skrętkę tej nitki z przewodem elektrycznym ta lekko przypalona mata zaczęła działać .
[url=http://images77.fotosik.pl/206/28092ab2b8c5086c.jpg]Obrazek[/URL]
Zadałem sobie pytanie , dlaczego to nie chce działać w aucie , na wtyczkach jest napięcie 12 v - mierzyłem miernikiem . Jedyną rzeczą co mi przychodzi do głowy, to jest to , że mógł paść termostat zabezpieczający ten układ przed przegrzaniem .Zakładam że jest uwalony i ogranicza prąd który idzie na maty . Wyczytałem na forum , że niby ten termostat znajduje się gdzieś w fotelu , niestety przy rozbiórce fotela nigdzie nie mogłem go namierzyć . Pozostaje mi jeszcze na myśli sam panel sterowania ogrzewaniem , jak i same przełączniki od regulacji ogrzewania fotela .
Panowie , gdzie ten termostat się konkretnie znajduje , i jak go wymienić![]()
pozdrawiam Łukasz
ciąg dalszy wypracowania ...
a więc termistor jest zlokalizowany w macie grzewczej , ma on wartość około 10 Kohm ... , z tego co wyczytałem po necie mimo że trzymają wartość nie zawsze do końca są sprawne - kilka dobrych lat już mają i profilaktycznie je wymienię
fotka poniżej , trzeba je po prostu wydłubać z maty . Jak zaczniemy już pruć matę szukając tego termistora to podpowiem że najlepiej go znaleźć idą po nitce do kłębka za śladach szarego cieniutkiego drucika zatopionego w macie - tak było u mnie . praktycznie jest on zaraz na wejściu , początku kabli zasilających matę .
[url=http://images75.fotosik.pl/206/0a81a6d2a7ebd5ec.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images78.fotosik.pl/206/999164e9c02b417c.jpg]Obrazek[/URL]
Tutaj mamy kostkę z pinami, 1 i 2 są od termistora możemy zmierzyć jego oporność miernikiem ustawionym na 20K bo inaczej nic nam nie pokaże. Termistor powinien mieć około 10Kohm,ale nie oznacza to że przy tej wartości będzie sprawny. U mnie ma 9,60Kohm i nie wiem czy jest sprawny , i profilaktycznie go wymienię . Piny 3 i 4 są od mat siedziska i oparcia, ponieważ są podłączone szeregowo, od tej kostki idą kable do drugiej 2 pinowej która jest od maty oparcia. Po zmierzeniu samej maty oparcia miała ona około 2 Ohm , po odłączeniu maty oparcia i zmostkowaniu tej wtyczki mierząc pin 3 i 4 uzyskamy oporność maty siedziska - w tej konfiguracji podłączając to pod prostownik przy natężeniu 1 A już powinna grzać , w miarę wzrostu natężenia prądu grzeje bardziej .
Na dniach poskładam wszystko do kupy , i zdam relację czy było warto się w to bawić ....![]()
[url=http://images78.fotosik.pl/206/b5a801832736a759.png]Obrazek[/URL]
następne wieści z placu boju ....
a więc sprawa rozbija się o stan mat grzewczych w naszych siedzeniach .....
pomierzyłem oporność mat i wyszły mi takie wartości :
mata grzewcza boczna siedziska z mojego fotela kubełkowego
strona lewa to 22 - 23 Om
strona prawa , czyli ta upalona mata której fotkę pokazywałem na wstępie to 4,5-5 Om
natomiast parametry mat z fotela zastępczego , które kupiłem na podmianę
mata siedziska lewa ma 7,3 Om , natomiast prawa 8 Om ....
skąd takie rozbieżnościczyżby się wypaliły ... Reasumując ... sprawność maty zależy od jej oporu ... im większy opór , tym większa moc cieplna się wytworzy podczas przepływu prądu .. mata która się u mnie upaliła połączenie z kablem zasilającym miała raptem 4,5 oma .. taki opór to nic w porównaniu do 80 omów ..
Więc tak naprawdę próbę naprawy naszego fotela powinniśmy zacząć od zbadania mat grzewczych i ich oporności . Na chwilę obecną nie mam jak ustalić tych parametrów .... tutaj trzeba było by ustalić parametry maty z oparcia , siedziska , itp ...
Cz ktoś ma taką możliwość
dalsze wieści z placu boju ...
A wiec spokoju nie dawała mi mata siedziska ... za cholerę nie chciała grzać ...demontaż nie jest aż taki łatwy ... trzeba się sporo nagimnastykować by nie uszkodzić konstrukcji piankowej siedziska , gdzie pozatapiane są druty , które te zaś za pomocą metalowych oczek trzymają tapicerkę siedzenia .. po demontażu .. wyciągamy matę ..i zaczynamy reanimację ....
[url=http://images78.fotosik.pl/208/3b0e126436d6f133.jpg]Obrazek[/URL]
nie zauważyłem na niej żadnych śladów przepalenia , aczkolwiek nie przewodziła .... ktoś powiedział że ich się nie rozbiera ... aczkolwiek .....straciłem cierpliwość... i
[url=http://images75.fotosik.pl/208/c70d5347d2eae72c.jpg]Obrazek[/URL]
mata jest zbudowana hmm z czegoś co przypomina rzadki filc jako strukturę główną , na to idzie gąbka , a na wierzch biały materiał ... gdy się postaramy uda nam się to tak zedrzeć jak mi .... i wtedy zauważymy element grzewczy - niebieski drucik oporowy .... też nie widziałem na nim nic podejrzanego .. wiec miernik w rękę i zacząłem badać poszczególne sekcje grzewcze tej maty ... i znalazłem takie coś ...
[url=http://images75.fotosik.pl/208/9405695a3bde65da.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images78.fotosik.pl/208/fe148d0b500049b5.jpg]Obrazek[/URL]
jak się wpatrzymy w zdjęcie , to widać ukruszony drucik oporowy przy lutowaniu z tym grubszym pionowym przewodem srebrnym , co łączy poszczególne sekcje grzewcze tej maty - szybka reakcja z lutownicą w dłoni .... i mata jest sprawna .. aczkolwiek .. jeżeli już dojdziecie do tego stanu co ja proponuje w tym przypadku poprawić od nowa wszystkie te łączenia w macie .. ileś lat już mają ... i może być tak że za chwile padnie któreś inne .. i wtedy macie zabawę od nowa ... Matę podłączyłem pod prostownik przy natężeniu 1 A i grzeje aż miło ...Po poprawieniu wszystkich połączeń skleję to budaprenem i będzie cacy .
także jak macie dylemat , czy kupić nową matę , .. nie koniecznie oryginał , a nawet i używkę oryginał .. to proponuje przeprowadzi taki zabieg....
ciąg dalszy zabawy ....
udało mi się naprawić grzanie w oparciu i siedzisku .. poza grzaniem bocznym siedziska ... cały czas nie wiedziałem czemu to nie chce grzać .... , po za tym siedzisko fotela kubełkowego , a standardowego jest rożne , i tym samym są inne grzałki .. także ich nie podmienicie zbytnio ... tak wygląda siedzisko z fotela kubełkowego
[url=http://images76.fotosik.pl/215/dcdd6931ae724f65.jpg]Obrazek[/URL]
jak zauważycie siedzisko jest podzielone na dwa segmenty ... czyli inna grzałka grzeje samą pupcie , a inna grzeje okolice kolan , także jeżeli chcecie przełożyć taką matę z fotela standardowego do fotela kubełkowego to nie da rady ... tak wygląda mata siedziska z fotela standardowego ... jest to cała jedna mata przychodząca na siedzisko
[url=http://images78.fotosik.pl/214/eff9fadf0d4ce632.jpg]Obrazek[/URL]
jedyne co idzie podmienić beż rzeźby to maty grzewcze boczne siedziska ... tak wygląda mata boczne siedziska z fotela standardowego ....
[url=http://images76.fotosik.pl/215/917afd00e770efd2.jpg]Obrazek[/URL]
różnice w rozmiarach są minimalne .. ale ta mata jak sami zauważycie ma w sobie więcej materiału oporowego i jest on lepiej rozmieszczony według mnie . oceńcie sami. Zacząłem mierzyć miernikiem opór poszczególnych mat ... i okazało się że jedna z nich wskazuje 88 omów ...wynik z kosmosu .. gdzie pozostałe są na poziomie 8 - 7 omów czyli zakładam że jest uwalona .. docelowo maty boczne z fotela kubełkowego zastąpię z fotela standardowego , w mojej ocenie właśnie te lepiej grzeją .
ciąg dalszy zabawy ...
przed zamocowaniem tapicerki siedziska , trzeba niestety naprawić same siedzisko . Cała sprawa polega na tym , iż ono jest wykonane z pianki , w którym są zatopione pręty trzymające tapicerkę .W miarę upływu czasu , tę pręty wyrywają się z pianki siedziska , i tapicerka nie trzyma się tak jak trzeba zerknijcie na zdjęcie
[url=http://images75.fotosik.pl/242/e0d16c479a1ef723.jpg]Obrazek[/URL]
Dlatego wzmocniłem całą strukturę siedziska , do tego wykorzystałem szprychy rowerowe akurat miałem pod ręką = może też być coś innego sztywnego , i cienki drucik . po szydełkowałem troszkę , i tak to wyszło
[url=http://images78.fotosik.pl/242/599751470ef0ca61.jpg]Obrazek[/URL]
Chodzi o to aby te pręty , które trzymają tapicerkę usztywnić , tak by nie wyrywały się z gąbki .
Następna sprawa - rozwiązałem problem z oporem bocznej maty grzejnej siedziska = gdzie wartość oporu wynosiła 80 Omów z hakiem ..... tak wygląda nitka oporowa z tej maty ...
[url=http://images75.fotosik.pl/242/72195f42f99e898e.jpg]Obrazek[/URL]
nie zauważyłem nigdzie uszkodzenia ale stawia opór 80 omów z groszem ... prawdopodobnie , może czymś się zamoczyła , hmm zakurzyła brudem co zmieniło jej wartość oporu .. nie mam innego logicznego wytłumaczenia . Gdy zmierzyłem jej wartość oporu w połowie długości ..to opór malał - jak w potencjometrze
Ciąg dalszy zabawy ...
Maty siedziska zostały naprawione , wszystkie mają przewodność i odpowiedni opór .... połączyłem je na próbę z instalacją fotela w aucie i nie działało jak należy . Zacząłem mierzyć napięcie na kostkach , i jest ono niższe niż 12 v pomimo że wcześniej było ok . Zakładam że ten przełącznik temperatury fotela się wysypał .. raz działa dobrze raz nie .
nie mam zamiaru kupować używki .. bo nie wiadomo co wylosujesz , .. mają one w końcu na stukane ileś tam kilometrów , i nikt nie da Ci gwarancji że będą działać poprawnie . Czekam na zastrzyk gotówki i kupie nowy w aso ... cena coś koło 200 złociszy .. wole to niż kupić jakieś cudo używane niby sprawne , i użerać się z zabawą od początku
Znalazłem też na necie takie info może przydatne będzie dla kogoś
Metodą prób i błędów udało mi się znaleźć wartości przy których jest podawane napięcie na pin zasilający matę.
0--> Brak napiecia
1--> ok. 14 kohm
2--> ok. 8 kOhm
3--> ok. 5 kOhm
4--> ok. 3 kOhm
5--> ok. 2 kOhm
Znalazłem termistor który ma odpowiednią charakterystykę pracy jego symbol to NTH4G 39A103F02
Jego charakterystyka przedstawia się następująco:
Temp. 0 st. --> 31 kOhm
Temp. 5 st. --> 24 kOhm
Temp. 10 st. --> 19 kOhm
Temp. 15 st. --> 15 kOhm
Temp. 20 st. --> 12 kOhm
Temp. 25 st. --> 9.9 kOhm
Temp. 30 st. --> 7.9 kOhm
Temp. 35 st. --> 6.4 kOhm
Temp. 40 st. --> 5.2 kOhm
Temp. 45 st. --> 4.3 kOhm
Temp. 50 st. --> 3.5 kOhm
Temp. 55 st. --> 2.9 kOhm
Temp. 60 st. --> 2.4 kOhm
Temp. 65 st. --> 2.0 kOhm
Temp. 70 st. --> 1.7 kOhm
A więc ostatnio byłem w aso po jakąś pierdółkę ... uszczelka pompki spryskiwacza płynu do szyb ....i przy okazji zapytałem o cenę tego przełącznika ,, przełącznik regulacji grzania fotela kosztuje 350 zł ... i ta suma zachęciła mnie do naprawy mojego starego przełącznika ... jak się ściga ten przedni panel w climatroniku , tak aby ten przełącznik wyciągnąć
Lepiej późno , niż wcale ... przełącznika nie musiałem kupować .... , mata zaczęła działać ... fotele grzeją . Prawdopodobnie fotele zaczynają grzać poniżej spadku ustalonej temperatury . Nie wiem , jaka to ma być temperatura hmmm 10 stopni , 5 stopni na plusie .