Witajcie, zmieniłem standardowe fotele z podgrzewaniem na półkubełki bez podgrzewania. Rozebrałem tapicerkę siedziska starych foteli i okazało się, że mata przyczepiona jest do tapicerki siedziska oraz jest do siedziska dopasowana tzn. dopasowana do nacięć/przerw poprzecznych w gąbce co uniemożliwiło mi przełożenie mat grzewczych do nowych foteli. Większość postów sprowadza się do tematu uruchomienia podgrzewanych foteli w samochodach nieposiadających elektryki grzania. Ja szukam sposobu na zamontowanie podgrzewania posiadając układ grzania. Czy jest sens szukania zdezelowanych foteli z grzaniem celem przełożenia oryginalnych mat (w takich tanich fotelach ryzyko uszkodzonych mat jest duże) czy próbować założyć uniwersalne maty i dopasować je do istniejącej elektryki? W tej sytuacji obawiam się, że brak czujników temperatury nie pozwoli na sterowanie grzaniem z panelu klimatronika. Czy macie jakieś doświadczenia i możecie mi podpowiedzieć co najlepiej zrobić?
14.11.2015 Znalazłem różniące się opisy działania podgrzewania foteli. Jeden mówi o podgrzewaniu siedzeń przez określony czas zależny od ustawienia pokrętła podgrzewania (stałe napięcie zasilające instalacje grzewczą 12V) drugi mówiący o tym, że zmienia się napięcie zasilające w zależności od nastaw pokrętła. Jet też termistor, który pełni rolę zabezpieczenia przed przegrzaniem. Czy czas lub moc grzania zależy jakoś od charakterystyki termistora, czy służy on tylko jako zabezpieczenia i jest konieczny do uruchomienia ogrzewania? Jeśli będę wiedział jak działa ogrzewanie to podłączę sobie maty uniwersalne. Pozdrawiam i czekam na pomoc
