[A6 C5 All] Filtr kabinowy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 745
- Rejestracja: 13 paź 2008, 19:58
- Imię: Robert
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Trójmiasto
[A6 C5 All] Filtr kabinowy
Czy ma byc zalozony tak jak na foto czy odwrotnie.
![Obrazek]()
--
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Pełne ambiente QQ2
HeadUp KS1
Fotochrom 5SJ
Homelink VC1
Elektryczna pokrywa 4E7
Oficjalne stanowisko firmy WIX-FILTRON, Polska w tym temacie:
"....strzałka znajdująca się na ramce filtra wskazuje kierunek przepływu powietrza przez filtr i osoba zajmująca się montażem filtra w obudowie, powinna go zamontować zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, gdyż może to mieć wpływ na chłonność i skuteczność filtra, co jest uzależnione od rodzaju materiału użytego do produkcji przegrody filtracyjnej.
Jednakże w przypadku naszych filtrów kabinowych m.in. K1032A, zastosowaliśmy takie medium filtracyjne, które jednakowo filtruje w każdym kierunku przepływu, bez negatywnego wpływu na chłonność i skuteczność filtracji."
"....strzałka znajdująca się na ramce filtra wskazuje kierunek przepływu powietrza przez filtr i osoba zajmująca się montażem filtra w obudowie, powinna go zamontować zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza, gdyż może to mieć wpływ na chłonność i skuteczność filtra, co jest uzależnione od rodzaju materiału użytego do produkcji przegrody filtracyjnej.
Jednakże w przypadku naszych filtrów kabinowych m.in. K1032A, zastosowaliśmy takie medium filtracyjne, które jednakowo filtruje w każdym kierunku przepływu, bez negatywnego wpływu na chłonność i skuteczność filtracji."
Filtry filtron do silnika 1,9 TDI AFN/AFG 110KM
2/97->4/00 K 1032 or K 1032A
2/97->4/00 K 1078 or K 1078A
Typ uzależniony jest od rodzaju i nr nadwozia. Także najlepiej przed zakupem zadzwonić do sprzedawcy podać nr z dowodu rejestracyjnego i ustalić właściwy filtr lub też wyjąć swój stary i sprawdzić jego nr lub wymiary.
Pozdr.
2/97->4/00 K 1032 or K 1032A
2/97->4/00 K 1078 or K 1078A
Typ uzależniony jest od rodzaju i nr nadwozia. Także najlepiej przed zakupem zadzwonić do sprzedawcy podać nr z dowodu rejestracyjnego i ustalić właściwy filtr lub też wyjąć swój stary i sprawdzić jego nr lub wymiary.
Pozdr.
Panowie nie znam sie i nie hejtujcie mnie za to, auto kupilem kilka dni temu, wymienilem olej w skrzyni metoda dynamiczna, teraz zabieram sie za wszystkie filtry. Z racji tego że jest to temat filtrów kabinowych, chcę Was zapytac jaki warto zakupić filtr lub jakiego producenta (oczywiscie z weglem aktywnym) żeby był jak najwydajniejszy?
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Tomaszu
Na pewno masz rację
za dużo tego wszystkiego jak dla mnie na początek i się poprostu gubię. Przyznaje że nie mechanikuje a samochod kupiłem kilka dni temu i chcę porobic ile się da dla siebie żeby jak najdłużej działał bezawaryjnie. I nie zaszkodzi posiłkować się wiedzą tego forum bo tu już przeróżne przypadłości klubowicze mają ze swoimi perełkami :D Wymiana akurat tego filtra z tego co widziałem jest bardzo prosta, chodziło mi tylko właśnie o jak najlepszy, najwydajniejszy.
Na pewno masz rację

- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Rozumiem, że nie mechanikujesz i jak najbardziej warto posiłkować się wiedzą tego forum. Sam z niej korzystam na bieżąco. Tylko piszę, że po co pytać o coś, co napisane dokładnie powyżej? Zorientowałeś się, że wymiana akurat tego filtra w tym aucie jest prostsza od wymiany żarówki, dlatego piszę, żebyś go zobaczył i na nim też jest jego symbol, jeśli chcesz go nabyć online. Ale mija się to z celem. Jak jedziesz do sklepu, to podjeżdżasz, wyjmujesz (nie potrzeba narzędzi) i wychodzisz ze sklepu z takim nowym, wkładasz na miejscu i z bani.
Swoją drogą, to akurat ten filtr nie ma nic wspólnego ze zdrowiem auta. Możesz założyć pończochę, żeby nie naleciały liście i też tak możesz jeździć bezawaryjnie.
Ma on wpływ tylko na to, czym oddychasz. Oczywiście, lepszy jest węglowy, ale marka też nie ma tu wielkiego znaczenia, bo to nie jest kosmiczna technologia i w zasadzie może być dowolnego producenta.
Jako nowemu użytkownikowi, mogę Ci poradzić tylko, żebyś dbał o coroczną wymianę filtra oleju i samego oleju, powietrza (silnika) tak jak trzeba -praktycznie w zależności od warunków (pył, kurz, itp.) no i filtrów gazu. Ja też wymieniałem je corocznie i wiem, że za często, jeśli można tak powiedzieć, ale one kosztują parę złotych i wymieniałem za jednym zamachem a można to też robić samemu, bez specjalistycznej wiedzy.
Pamiętaj jeszcze, że zapalenie się rezerwy oznacza natychmiastową konieczność uzupełnienia benzyny - nie wiesz czemu? - pompa paliwa dostaje w dupę - i będziesz się cieszył długą i bezawaryjną eksploatacją. Użytkowałem to auto przez 7 lat w takiej konfiguracji i serwisowałem samodzielnie, więc coś tam wiem. Co prawda, nie miałem takiego zestawu napędowo - przekładniowego, którego mogę pozazdrościć (wtedy marzyłem o Q+Tip), ale koszta eksploatacji to bajka.
Polecę jeszcze odwiedzenie dobrego gazownika, jeśli nie znasz historii instalacji, bo są jeszcze takie niuanse jak zapychanie się reduktora ( z gazu zawsze wytrąca się taki maziowy osad) a jego regeneracja (wiem, brzmi groźnie), jest banalnie prosta i tania, polega na wymianie wszystkich gum i membran, oraz przepłukaniu benzyną, ale w zasadzie się tym nie przejmuj, jeśli nie ma żadnych objawów. Ja już miałem tak, że przy przyspieszaniu odcinało gaz, jakby go nie było, bo nie miał wystarczającej przepustowości i robiłem to raz w całej historii, również samodzielnie.
Za to zalecam diagnostykę listwy wtryskowej gazu. Ja nie narzekałem i dla mnie było OK, paliłem ok. 11,5l LPG/100, więc całkiem przyzwoicie, myślałem, przy silniku 1,8T, ale zaprzyjaźniony gazownik stwierdził, że przyda się wymiana wtrysków i kalibracja. Posłuchałem i odżałowałem te parę stówek nie pamiętam 3-4, a potem kolejna pełna butla i tu ok. 8,5 L/100 przy takiej samej jeździe! :shock: Łatwo policzyć. 25% mniej!
Przy okazji pochwal się jak u Ciebie wygląda spalanie.
Pozdro i zadowolenia z fury!
Swoją drogą, to akurat ten filtr nie ma nic wspólnego ze zdrowiem auta. Możesz założyć pończochę, żeby nie naleciały liście i też tak możesz jeździć bezawaryjnie.

Ma on wpływ tylko na to, czym oddychasz. Oczywiście, lepszy jest węglowy, ale marka też nie ma tu wielkiego znaczenia, bo to nie jest kosmiczna technologia i w zasadzie może być dowolnego producenta.
Jako nowemu użytkownikowi, mogę Ci poradzić tylko, żebyś dbał o coroczną wymianę filtra oleju i samego oleju, powietrza (silnika) tak jak trzeba -praktycznie w zależności od warunków (pył, kurz, itp.) no i filtrów gazu. Ja też wymieniałem je corocznie i wiem, że za często, jeśli można tak powiedzieć, ale one kosztują parę złotych i wymieniałem za jednym zamachem a można to też robić samemu, bez specjalistycznej wiedzy.
Pamiętaj jeszcze, że zapalenie się rezerwy oznacza natychmiastową konieczność uzupełnienia benzyny - nie wiesz czemu? - pompa paliwa dostaje w dupę - i będziesz się cieszył długą i bezawaryjną eksploatacją. Użytkowałem to auto przez 7 lat w takiej konfiguracji i serwisowałem samodzielnie, więc coś tam wiem. Co prawda, nie miałem takiego zestawu napędowo - przekładniowego, którego mogę pozazdrościć (wtedy marzyłem o Q+Tip), ale koszta eksploatacji to bajka.
Polecę jeszcze odwiedzenie dobrego gazownika, jeśli nie znasz historii instalacji, bo są jeszcze takie niuanse jak zapychanie się reduktora ( z gazu zawsze wytrąca się taki maziowy osad) a jego regeneracja (wiem, brzmi groźnie), jest banalnie prosta i tania, polega na wymianie wszystkich gum i membran, oraz przepłukaniu benzyną, ale w zasadzie się tym nie przejmuj, jeśli nie ma żadnych objawów. Ja już miałem tak, że przy przyspieszaniu odcinało gaz, jakby go nie było, bo nie miał wystarczającej przepustowości i robiłem to raz w całej historii, również samodzielnie.
Za to zalecam diagnostykę listwy wtryskowej gazu. Ja nie narzekałem i dla mnie było OK, paliłem ok. 11,5l LPG/100, więc całkiem przyzwoicie, myślałem, przy silniku 1,8T, ale zaprzyjaźniony gazownik stwierdził, że przyda się wymiana wtrysków i kalibracja. Posłuchałem i odżałowałem te parę stówek nie pamiętam 3-4, a potem kolejna pełna butla i tu ok. 8,5 L/100 przy takiej samej jeździe! :shock: Łatwo policzyć. 25% mniej!
Przy okazji pochwal się jak u Ciebie wygląda spalanie.
Pozdro i zadowolenia z fury!
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Możesz napisać tu. To nie jest robienie syfu, tylko właśnie umieszczanie wszystkich istotnych informacji jest istotą tego forum a jak będziesz mieć pytania, to nie tylko ja, ale wiele innych osób może Ci pomóc. Chyba, że będziesz chciał coś konkretnie ode mnie, to PW, bo nie obserwuję tego tematu.
Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.