[A6 ALL] VAG CAN HEX USB - Reaktywacja
- xcoom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 09 maja 2009, 07:32
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
[A6 ALL] VAG CAN HEX USB - Reaktywacja
Procedura naprawy uwalonego kabelka do VAG-COM 704.1 lub VCDS 805.1 i 812.4 VAG CAN HEX RoSS-TECH
Widziałem chyba gdzieś na forum już taki opis, ale postanowiłem opisać go dokładniej krok po kroku tak jak sam to robiłem.
Może się komuś przyda.
W przypadku gdy podłączyłeś klona do "niewłaściwej" wersji VAG-COMa lub VCDSa i wywaliło ci kabelek
tzn jest on teraz rozpoznawany przez kompa jako (USB <-> Serial), opis ten pomoże ci odratować twój fejs.
Działa to na Windows XP i Windows Vista (sprawdzone).
Na Windows 7 nie udało mi się naprawić kabelka.
System odnalazł jakieś swoje oprogramowanie i nie chciał podmienić zmodyfikowanego przez mnie drivera.
W przypadku "głębszej" aktualizacji np updatu via Internet metoda ta może nie być skuteczna.
W katalogu "wsady" są pliki *.ept
Jeżeli masz kabelek 704.1 użyj 704.ept
Jeżeli masz kabelek 805.0 lub 805.1 użyj 805.ept
Jeżeli masz kabelek 812.4 użyj 812.ept
Dla kabelka 812.4 aby działał prawidłowo ustaw w swoim kompie datę przed kwietniem 2009 (jest to BETA)
Dlaczego?
Ponieważ różne kabelki mają rożne chipy i różne firmware 1.78 lub 1.79
1. Musisz mieć zainstalowane oprogramowanie VAG-COM w takiej wersji, z którą prawidłowo pracuje twój kabelek (wraz z odpowiednią wersją sterownika USB).
2. Podłącz swój kabelek do komputera do portu USB.
Może pojawić się informacja o znalezieniu nowego sprzętu i instalacji oprogramowania.
Olej to i nic nie instaluj.
3. Prawym przyciskiem myszki kliknij na pulpicie na "Mój komputer", wybierz potem "Menadżer urządzeń".
W "Innych urządzeniach" znajdziesz pozycję "(USB <-> Serial)".
4. Prawym przyciskiem myszki kliknij na tym, a potem przejdź na zakładkę "Szczegóły"
W rozwijanym menu wybierz "Identyfikator wystąpienia urządzenia".
Zapisz numery VID i PID.
W moim przypadku jest: VID = 0403 i PID = 6001
5. W katalogu c:\ross-tech\vcds znajdziesz plik RT-USB.INF lub VAGUSB.INF.
W moim przypadku jest to plik RT-USB.INF
Otwórz go w Notatniku.
W sekcji [RossTechHw] dodaj linię:
%USB\VID_xxxx&PID_xxxx.DeviceDesc%=RT-USB,USB\VID_xxxx&PID_xxxx
gdzie w miejsce xxxx wpisz swoje wartości VID i PID
6. Przejdź na koniec pliku RT-USB.INF i dodaj tam jeszcze jedną linię:
USB\VID_xxxx&PID_xxxx.DeviceDesc="VAG-COM Compatible USB Interface"
w miejsce xxxx również wpisz swoje wartości VID i PID
7. Zapisz plik i wyjdź z niego.
8. Odłącz kabel od komputera i po chwili podłącz go ponownie.
Wyskoczy okienko o znalezieniu nowego sprzętu.
Wskaż mu, że ma zainstalować sterowniki z katalogu
c:\ross-tech\vcds
W przypadku gdyby okienko nie wyskoczyło kliknij prawym przyciskiem myszy na
"Mój komputer" potem na "Menadżer urządzeń".
Znajdź w części "Inne urządzenia" "(USB <-> Serial)" i stojąc na nim wybierz "Aktualizuj sterownik".
Przy instalacji sterownika wskaż ścieżkę do c:\ross-tech\vcds
9. System chwile poszuka oprogramowania i zainstaluje go jako "VAG-COM Compatible USB Interface"
10. Z katalogu Vidpidfix uruchom program vidpidfix.exe
a) najpierw zaznacz DEV#
b) Wciśnij przycisk "Search"
c) W okienku na dole powinny pojawić się dwa wpisy: 1 device(s) attached i w drugiej linii 0.
Zaznacz 0 tak jak na rys powyżej
d) Naciśnij "Open"
e) Naciśnij "Write default EE date"
f) Po zaprogramowaniu pojawi się napis EE_Program Complete!
g) Naciśnij "OK" i "EXIT"
11. Odłącz i ponownie podłącz kabel.
Ponownie musisz zaktualizować sterowniki kabelka tak samo jak w punkcie 8.
12. Zainstaluj teraz na komputerze program Mprog2.8_setup.exe
Zainstaluj go z domyślnymi ustawieniami
Uruchom go.
(W przypadku gdybyś otrzymał komunikat o braku biblioteki FTD2XX.DLL skopiuj ten plik z katalogu
Vidpidfix do c:\Program Files\MProg 2.8a i uruchom program ponownie)
W programie MProg wybierz "File" potem "Open".
Wskaż odpowiedni plik (z katalogu Wsady) dla odpowiedniego kabelka (tak jak na górze opisu) i otwórz go.
Wybierz teraz: "Device -> Scan Ctrl+C"
W dolnym okienku pojawi się:
Number of Blank Devices = 0
Number of programmed Devices = 1
Wciśnij teraz: "Device -> Erase Ctrl+E"
Po chwili wciśnij: "Device -> Program Ctrl+P"
13. Po udanym programowaniu odłącz kabelek i podłącz go ponownie.
Teraz kabelek zostanie PONOWNIE rozpoznany jako ROSS-TECH HEX CAN.
To by było na tyle.
Możesz ponownie korzystać z VCDS-a
Niezbędne pliki znajdziesz TUTAJ
Jest to tłumaczenie plus moje dodatki i uwagi ze strony http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=768819
Widziałem chyba gdzieś na forum już taki opis, ale postanowiłem opisać go dokładniej krok po kroku tak jak sam to robiłem.
Może się komuś przyda.
W przypadku gdy podłączyłeś klona do "niewłaściwej" wersji VAG-COMa lub VCDSa i wywaliło ci kabelek
tzn jest on teraz rozpoznawany przez kompa jako (USB <-> Serial), opis ten pomoże ci odratować twój fejs.
Działa to na Windows XP i Windows Vista (sprawdzone).
Na Windows 7 nie udało mi się naprawić kabelka.
System odnalazł jakieś swoje oprogramowanie i nie chciał podmienić zmodyfikowanego przez mnie drivera.
W przypadku "głębszej" aktualizacji np updatu via Internet metoda ta może nie być skuteczna.
W katalogu "wsady" są pliki *.ept
Jeżeli masz kabelek 704.1 użyj 704.ept
Jeżeli masz kabelek 805.0 lub 805.1 użyj 805.ept
Jeżeli masz kabelek 812.4 użyj 812.ept
Dla kabelka 812.4 aby działał prawidłowo ustaw w swoim kompie datę przed kwietniem 2009 (jest to BETA)
Dlaczego?
Ponieważ różne kabelki mają rożne chipy i różne firmware 1.78 lub 1.79
1. Musisz mieć zainstalowane oprogramowanie VAG-COM w takiej wersji, z którą prawidłowo pracuje twój kabelek (wraz z odpowiednią wersją sterownika USB).
2. Podłącz swój kabelek do komputera do portu USB.
Może pojawić się informacja o znalezieniu nowego sprzętu i instalacji oprogramowania.
Olej to i nic nie instaluj.
3. Prawym przyciskiem myszki kliknij na pulpicie na "Mój komputer", wybierz potem "Menadżer urządzeń".
W "Innych urządzeniach" znajdziesz pozycję "(USB <-> Serial)".
4. Prawym przyciskiem myszki kliknij na tym, a potem przejdź na zakładkę "Szczegóły"
W rozwijanym menu wybierz "Identyfikator wystąpienia urządzenia".
Zapisz numery VID i PID.
W moim przypadku jest: VID = 0403 i PID = 6001
5. W katalogu c:\ross-tech\vcds znajdziesz plik RT-USB.INF lub VAGUSB.INF.
W moim przypadku jest to plik RT-USB.INF
Otwórz go w Notatniku.
W sekcji [RossTechHw] dodaj linię:
%USB\VID_xxxx&PID_xxxx.DeviceDesc%=RT-USB,USB\VID_xxxx&PID_xxxx
gdzie w miejsce xxxx wpisz swoje wartości VID i PID
6. Przejdź na koniec pliku RT-USB.INF i dodaj tam jeszcze jedną linię:
USB\VID_xxxx&PID_xxxx.DeviceDesc="VAG-COM Compatible USB Interface"
w miejsce xxxx również wpisz swoje wartości VID i PID
7. Zapisz plik i wyjdź z niego.
8. Odłącz kabel od komputera i po chwili podłącz go ponownie.
Wyskoczy okienko o znalezieniu nowego sprzętu.
Wskaż mu, że ma zainstalować sterowniki z katalogu
c:\ross-tech\vcds
W przypadku gdyby okienko nie wyskoczyło kliknij prawym przyciskiem myszy na
"Mój komputer" potem na "Menadżer urządzeń".
Znajdź w części "Inne urządzenia" "(USB <-> Serial)" i stojąc na nim wybierz "Aktualizuj sterownik".
Przy instalacji sterownika wskaż ścieżkę do c:\ross-tech\vcds
9. System chwile poszuka oprogramowania i zainstaluje go jako "VAG-COM Compatible USB Interface"
10. Z katalogu Vidpidfix uruchom program vidpidfix.exe
a) najpierw zaznacz DEV#
b) Wciśnij przycisk "Search"
c) W okienku na dole powinny pojawić się dwa wpisy: 1 device(s) attached i w drugiej linii 0.
Zaznacz 0 tak jak na rys powyżej
d) Naciśnij "Open"
e) Naciśnij "Write default EE date"
f) Po zaprogramowaniu pojawi się napis EE_Program Complete!
g) Naciśnij "OK" i "EXIT"
11. Odłącz i ponownie podłącz kabel.
Ponownie musisz zaktualizować sterowniki kabelka tak samo jak w punkcie 8.
12. Zainstaluj teraz na komputerze program Mprog2.8_setup.exe
Zainstaluj go z domyślnymi ustawieniami
Uruchom go.
(W przypadku gdybyś otrzymał komunikat o braku biblioteki FTD2XX.DLL skopiuj ten plik z katalogu
Vidpidfix do c:\Program Files\MProg 2.8a i uruchom program ponownie)
W programie MProg wybierz "File" potem "Open".
Wskaż odpowiedni plik (z katalogu Wsady) dla odpowiedniego kabelka (tak jak na górze opisu) i otwórz go.
Wybierz teraz: "Device -> Scan Ctrl+C"
W dolnym okienku pojawi się:
Number of Blank Devices = 0
Number of programmed Devices = 1
Wciśnij teraz: "Device -> Erase Ctrl+E"
Po chwili wciśnij: "Device -> Program Ctrl+P"
13. Po udanym programowaniu odłącz kabelek i podłącz go ponownie.
Teraz kabelek zostanie PONOWNIE rozpoznany jako ROSS-TECH HEX CAN.
To by było na tyle.
Możesz ponownie korzystać z VCDS-a
Niezbędne pliki znajdziesz TUTAJ
Jest to tłumaczenie plus moje dodatki i uwagi ze strony http://forum.gsmhosting.com/vbb/showthread.php?t=768819
Ostatnio zmieniony 11 lut 2010, 07:38 przez xcoom, łącznie zmieniany 1 raz.
- xcoom
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 09 maja 2009, 07:32
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 BMK 224KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
U mnie na kabelku 805.1 EN działa prawidłowo jedynie 805.4 EN (innych EN nie sprawdzałem)
Polskie 805.4 działa również ale nie aktywuje się - pozostaje w ograniczonej wersji Shareware
Polskie 704.1 raz wywaliło mi wsad z kabla, potem zainstalowałem ponownie ale pozostawiłem driver USB z 805.4 EN. Wtedy nie wywaliło kabelka ale podobnie jak 805.4 PL działało jedynie w trybie Shareware (brak możliwości kodowania i adaptacji)
Polskie 805.4 działa również ale nie aktywuje się - pozostaje w ograniczonej wersji Shareware
Polskie 704.1 raz wywaliło mi wsad z kabla, potem zainstalowałem ponownie ale pozostawiłem driver USB z 805.4 EN. Wtedy nie wywaliło kabelka ale podobnie jak 805.4 PL działało jedynie w trybie Shareware (brak możliwości kodowania i adaptacji)
- kowalsky88
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 19
- Rejestracja: 11 cze 2008, 18:15
- Lokalizacja: Notts
Witam
Czy któryś z Was koledzy potrafi mi odpowiedzieć na pytanie czym dokładnie- jakimi opcjami różni się interfejs KL i KKL oraz czy w ibizie z 2003 roku zrobię coś tym fejsem:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=890870099
lub jego klonem.
Oraz jak dokładnie rozpoznać złącze KKL i CAN w samochodzie.
Byłbym wdzięczny też za radę który fejs da się udomowić i zmusić do współpracy z VCDS -em RossTecha lub innym programem wspierającym kodowanie i inne zaawansowane opcje. VAG COM w wersjach do 409 testowałem i mnie nie zadowalają.
Patrząc na rozpiskę złącza na tym forum:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1394
can chodzi po 6 i 14 żyle. Moje złącze różni się tylko tym że nie posiada nic za pinie nr 1, reszta się zgadza. Czy w związku z tym transmisja po CAN będzie hulać?
Na alledrogo jest sporo chińskich fejsów K+CAN jednak nie wiem czy z tym da się coś w ogóle zrobić.
Z góry podziękował za wszelkie konkrety.
Czy któryś z Was koledzy potrafi mi odpowiedzieć na pytanie czym dokładnie- jakimi opcjami różni się interfejs KL i KKL oraz czy w ibizie z 2003 roku zrobię coś tym fejsem:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=890870099
lub jego klonem.
Oraz jak dokładnie rozpoznać złącze KKL i CAN w samochodzie.
Byłbym wdzięczny też za radę który fejs da się udomowić i zmusić do współpracy z VCDS -em RossTecha lub innym programem wspierającym kodowanie i inne zaawansowane opcje. VAG COM w wersjach do 409 testowałem i mnie nie zadowalają.
Patrząc na rozpiskę złącza na tym forum:
http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1394
can chodzi po 6 i 14 żyle. Moje złącze różni się tylko tym że nie posiada nic za pinie nr 1, reszta się zgadza. Czy w związku z tym transmisja po CAN będzie hulać?
Na alledrogo jest sporo chińskich fejsów K+CAN jednak nie wiem czy z tym da się coś w ogóle zrobić.
Z góry podziękował za wszelkie konkrety.
xcoom, xcoom, witaj .mam problem z reanimacją. Gdy dochodze do programu Vidpidfix i zaznaczam 0 daje open ten przez chwilke pojawia się w tym programie napis reset i się wyłącza. i nie wiem co mam teraz zrobić. proszę o podpowiedz.
nokia6311@o2.pl z góry dzięki
nokia6311@o2.pl z góry dzięki
- Zygi
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 368
- Rejestracja: 26 gru 2008, 23:01
- Imię: Zbigniew
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Stolica WLKP / UK
- Kontakt:
Tym w opisie można reaktywować tylko wsad FDTI czyli przejściówke USB wbódowaną w fejs. Ale jeżeli zostanie uszkodzony wsad na Atmagu nie da rady nic zrobić jeśli nie ma sie właściwego wsadu. Program nie zagada z programem w fejsie a fejs z autem. Trzeba od kogoś kto ma orginał zczytać wsad wtedy fejs lata na polskim sofcie i jest jedynym klonem, nie znanym dla Adako. Reszta klonów to albo klon albo podróbka i soft nie widzi nr seryjnego fejsa bo nie ma go wswoich zbiorach. Tu jest problem z kablem i polski softem.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga