Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ All ] Regeneracja alufelg

Warsztat
McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

[ All ] Regeneracja alufelg

Post autor: McKansy » 26 kwie 2011, 00:53

Dawno tu nie pisałem nic, to pochwalę się, co udało mi się zmajstrować kilkanaście dni temu z kolejnymi elementami mojej Audi - tym razem postanowiłem odnowić sobie felgi <lol>

Stary lakier trochę już odbiegał odcieniem od oryginału, na felgach były liczne rysy, drobne odpryski, a nawet ubytki na rantach po poprzednim właścicielu (jak to idzie tak jeździć :| ).

Jako, że był czas i akurat zimowe koła założone na aucie, zgodnie z decyzją o regeneracji - kolejność czynności prezentuje się tak (i opisowo i graficznie) :)

1. Zdjęcie starych opon, które swoje już wysłużyły.

2. Zakup "zestawu" do odnowy - kolejno na zdjęciu; podkład + lakier bezbarwny + lakier dedykowany do felg + lakier właściwy metalic:

Obrazek

3. W między czasie poszukiwania kompletu nowych oponek...

4. Po odbiorze felg już bez opon od wulkanizatora pierwsza rzecz, którą zrobiłem, to porządnie je wyczyściłem z tego syfu:

Obrazek
Obrazek

, a następnie przeszlifowałem całość drobnym papierem wodnym (granulacja chyba P400), żeby zrobić pierwszy etap od wewnątrz, który wyszedł tak:

Obrazek

, tutaj akurat nie cackałem się zbytnio, bo tam i tak i tak zawsze będzie brudno - chciałem po prostu tylko odnowić od wewnątrz, zastosowałem do tego właśnie ten lakier dedykowany dla felg (było go po prostu więcej w dobrej cenie, także spokojnie wystarczyło na wszystkie 4 felgi).

5. Kolejny etap polegał na zrobieniu tej widocznej strony, czyli przodu felg ; podobnie jak wewnątrz wszystko zostało zmatowione, wszelkie miejsca m.in. ubytki na rantach i większe rysy oraz wszelkie widoczne dziady - zostały zaszpachlowane:

Obrazek

, a po wyszlifowaniu szpachlowanych miejsc - zagruntowane podkładem:

Obrazek
Obrazek

6. Po odczekaniu, aż wszystko przeschnie, zabrałem się do pokrycia felg warstwą właściwego lakieru:

Obrazek
Obrazek

7. Gdy to zobaczyłem, zrobiło na mnie już duże wrażenie, ale nie aż takie jak po naniesieniu warstwy lakieru bezbarwnego, co dodało im wspaniałej głębi koloru:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

8. Oczywiście największy efekt był, gdy wszystko wyschło, po czym delikatnie papierem wodnym (granulacja bodajże P2000) przeleciałem lakier, a następnie dodatkowo wypolerowałem je (tylko od zewnątrz) - zabieg celowy, żeby pozbyć się wszelkich drobin, które zostały na powierzchni podczas lakierowania (jak widać warunki w piwnicy bez komory itd. hehe).
Kiedy przyniosłem je do domu, onieśmielałem z wrażenia, że można aż taki efekt uzyskać takim sposobem:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeśli chodzi o etapy, to tyle... Nie zastanawiając się już później długo, udałem się do hurtowni po opony, kupiłem Continental ContiPremiumContact 2 205/55/R16V . Do tego doszło również mały zestaw "pakiet chrom" <lol> :

Obrazek
Obrazek

Później tylko dwa dni czekania, aż się doczekałem bardzo komfortowej i przyjemnej jazdy na czymś takim:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Podsumowując, na regenerację poszło niecałe 200zł za same lakiery, nie wliczam pasty polerskiej, papieru itd., bo to już miałem. Moim zdaniem opłaca się, a efekt i satysfakcja z włożonej pracy, po prostu gwarantowana <okok>
Oczywiście nie jest to regeneracja najwyższej jakości, pozostały gdzie nie gdzie bardzo drobne niedoskonałości, które ukazały się dopiero po lakierowaniu na gotowo, ale jak widać - i tak i tak jest bardzo dobrze.

Temat mój można trochę uznać za chwalipięcki, ale z opisanych etapów myślę, że ktoś na pewno wywnioskuje i zobaczy, co mu jest potrzebne oraz jak się do tego mniej więcej zabrać i co zrobić :)

Pozdrawiam!

tomekb164
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 26 mar 2009, 17:57
Lokalizacja: Zbychowo

Post autor: tomekb164 » 26 kwie 2011, 10:57

Dobra robota, chociaż moim zdaniem mogłeś pokusić się o wypolerowanie ich <radocha>

sliwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 05 sty 2010, 15:42
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: sliwer » 31 lip 2011, 16:54

Na początku chciałem pogratulować dobrej roboty.

Chciałem się dowiedzieć tylko dla pewności 2 rzeczy:

1- tym lakierem dedykowanym do felg pokryłeś tylko niewidoczną stronę felg, natomiast tą widoczną w pierwszym etapie podkładem a następnie lakierem właściwym metalikiem? bo nie wiem czy jest sens zaopatrywania się w ten dedykowany do felg tylko po to aby psikać niewidoczną stronę (mówię tu tylko w przypadku jak miałbym sobie zregenerować).

2- jaki rodzaj szpachli użyłeś do felg jak możesz to nazwę firmy z góry dzięki.

Awatar użytkownika
audiomaniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 21 kwie 2011, 16:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: audiomaniak » 01 sie 2011, 11:45

Też mnie interesuję czym uzupełniałeś ubytki??
Usunieto pkt 29 regulaminu
200,6KM 443Nm

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 01 sie 2011, 13:01

No więc opiszę jeszcze dokładniej co i jak:

Moje felgi porządnie wpierw wyczyściłem, a następnie praktycznie całość zmatowiłem papierem, wtedy miałem już pewność, że farba będzie się trzymać na zmatowionej powierzchni. Później widoczne miejsca, w których za bardzo przeszlifowałem do gołego materiału lub były ubytki w postaci odprysków, uszkodzeń itp. zarówno na stronie zewnętrznej jak i wewnętrznej pokryłem wstępnie podkładem (nie całość felgi, tylko te miejsca). Na te miejsca, do wypełnienia wszelkich ubytków użyłem zwykłej wykańczającej szpachlówki "Finish" firmy "NOVOL" (link: http://professional.novol.pl/produkty.php?id=7 ; jak na razie przejechałem ponad 3000km i nic nie odpada ;p ). Po wyschnięciu i przeszlifowaniu szpachli (na sucho!) pokryłem kolejny raz podkładem miejsca szpachlowane - wiadomo trzeba szpachlę czymś oddzielić od lakieru. Później kolejny raz szlifowanie wykańczające drobnym papierem o granulacji np. P800 - tym razem już na mokro. Dopiero po tym zabiegu oczyszczamy z pyłu, odtłuszczamy powierzchnię i możemy zacząć nakładać tzw. bazę (właściwy kolor metaliczny) jedną warstwę. Po całkowitym wyschnięciu nakładamy tzw. klar (lakier bezbarwny), ja nałożyłem dwie warstwy. Wprawdzie przed bazą powinien być jeszcze tzw. podkład bazowy żeby wyszedł kolor taki, jaki chcemy uzyskać, ale felgi nie miały być "pod kolor" nadwozia, więc mogłem się pozwolić na pominięcie tego ;)

To, że użyłem lakieru w spray dedykowanego do felg, to tylko kwestia ceny i opłacalności zakupu ;p Po prostu w sklepie był jeden duży spray (+25% gratis hehe) akurat w przystępnej cenie więc go zakupiłem i wystarczyło aż na 5 felg (właśnie wczoraj malowałem nową piątą felgę... która musi zastąpić za niedługo jedną z moich). Tymczasem lakier bazowy (srebrny metallic) niestety, ale potrzebne były aż dwie puszki spray, więc można sobie policzyć koszty - po co wydawać na dwie puchy takiego, skoro można kupić jedną i równie dobrze będzie spełniać swoje zadanie, tym bardziej, że po kilku dniach nie będzie nawet tego widać w brudu wewnątrz felgi :) Malowałem wnętrza dlatego, że chciałem po prostu odświeżyć te felgi z prawie każdej strony.

Awatar użytkownika
audiomaniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 21 kwie 2011, 16:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: audiomaniak » 01 sie 2011, 13:03

super robota, jestem ciekaw jak to będzie wyglądało po jakimś czasie <mysli>
Usunieto pkt 29 regulaminu
200,6KM 443Nm

McKansy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 27 paź 2008, 14:02
Lokalizacja: Katowice

Post autor: McKansy » 01 sie 2011, 13:05

No to się okaże, po sezonie letnim zapodam zdjęcia w jakim stanie są felgi, czy coś się zmieniło :)

Awatar użytkownika
audiomaniak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 21 kwie 2011, 16:26
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: audiomaniak » 01 sie 2011, 13:14

super <okok> będę śledził wątek
pozdr
Usunieto pkt 29 regulaminu
200,6KM 443Nm

sliwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 05 sty 2010, 15:42
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: sliwer » 02 sie 2011, 10:45

Wielkie dzięki za odpowiedz. na zimę szykuje się do podobnej operacji.

ble
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 cze 2010, 16:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ble » 16 wrz 2011, 10:32

kolego bardzo dobrze Ci to wyszło.
Ja planowałem oddać do jakiejś firmy aby moje 17 odnowił (ubytki w alu itd) ale trochę poczytałem i myślę przez zimę sam spróbować jak się nie uda to i tak oddam komuś:)
Tylko właśnie mam wątpliwości co do samego lakieru baza+bezbarwny. Ile to wytrzyma bo wiadomo felgi są najbardziej narażone na jakies kamienie i inny syf.
Jak potem z czyszczeniem takiej felgi? Bo fabrycznie felgi maloawne proszkowo(proszę mnie poprawić jeżeli się mylę) i jakąś mocną chemię wytrzymają chyba prędzej niż lakier bezbarwny ? Czy jestem w błędzie.

Awatar użytkownika
sir KENnY XVIII
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 314
Rejestracja: 11 maja 2010, 14:25
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: sir KENnY XVIII » 16 wrz 2011, 10:54

ja kiedys odnawialem felgi malujac na mokro, wytrzymaly krotko, liczne odpryski luszczenie ogolnie owiele mniej odporen niz proszek

ble
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 cze 2010, 16:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ble » 17 wrz 2011, 00:22

łuszczenia? czym były spowodowane

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 17 wrz 2011, 01:13

sir KENnY XVIII pisze:ja kiedys odnawialem felgi malujac na mokro, wytrzymaly krotko, liczne odpryski luszczenie
Mam podobne doświadczenia. Felgi mojej W126 po piaskowaniu i lakierowaniu (nie proszkowym) wyglądały ładnie pół roku.

Podstawową przyczyną łuszczenia i odprysków były kamienie :p .
Lakier zaczął łuszczyć się od dziur na śruby, więc stawiałbym też na częste i gwałtowne skoki temperatury, na które narażona jest centralna część felgi. Na dodatek kółka myje się dość agresywnymi środkami, a na myjni atakują je sztywne szczotki - to pewnie nie pozostaje bez znaczenia. Możliwe też że firma która regenerowała felgi zrobiła jakąś kichę.

Oczywiście niewykluczone, że kółka McKansy'ego długo będą wyglądały tak ładnie jak na fotkach, czego serdecznie mu życzę.

ble
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 03 cze 2010, 16:11
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: ble » 17 wrz 2011, 09:28

po pierwsze to nie myje sie na szczotkach :P

I zaczalem sie zastanawiac bo wiem że są różne lakiery bezbarwne jedne twardsze (bmw,audi,mercedes itd) drugie miekkie (pug,opel ) co jeżeli bym zakupił jakiś super twardy bezbarwny?:D (wiem ze to nie to samo co proszkowo.)

tomaszek99

Post autor: tomaszek99 » 17 wrz 2011, 17:54

A może lepiej pomalować z plastyfikatorem i nadać lakierowi elastyczności :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga