[AUDI ALL] Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia
[AUDI ALL] Moduł komfortowych kierunkowskazów i doświetlenia
Moduł komfortowych kierunkowskazów z opcją sterowania halogenami i doświetleniem dojścia do samochodu.
Układ może żostać zamontowany praktycznie w każdym samochodzie!
Razem z modułem dodawana jest instrukcja montażu która zawiera schematy instalacji elektycznej i sposoby podłączeń.
Filmiki z działania:
po rozbrojeniu alarmu i uzbrojeniu
kierunki + doświetlenie
Moduł w opcji 1:
Moduł w opcji 3:
1. Moduł komfortowych kierunkowskazów
Jeżeli zostanie wciśnięta manetka kierunkowskazu na czas nie dłuższy niż 250ms zostaje aktywowany komfortowy kierunkowskaz. Układ automatycznie załącza wybrany kierunkowskaz na kolejne 2 mignięcia. Jeżeli zostanie wciśnięta manetka z drugiej strony, podczas gdy komfortowy kierunkowskaz jest włączony następuje jego wyłączenie. W przypadku gdy manetka zostanie przytrzymana dłużej niż 250ms układ uznaje, że jest włączony kierunkowskaz „stały” i po puszczeniu lub wyłączeniu manetki nie generuje dodatkowych mignięć. Układ nie załącza się przy wciśnięciu świateł awaryjnych. Jeżeli podczas generowania mignięć zostaną włączone światła awaryjne, komfortowy kierunkowskaz zostanie wyłączony.
Wiązki przewodów:
5x 1mm2 (0,8m) - kable podstawowe
2. Moduł doświetlania halogenami (opcja dodatkowa)
Układ zapala w szybkim rozjaśnieniu halogen w zależności od strony włączenia kierunkowskazu komfortowego lub „stałego”. Po 7s od wyłączenia kierunkowskazu (komfortowego lub stałego) halogen zaczyna powoli gasnąć. Jeżeli włączymy kierunkowskaz w jedną stronę a po chwili w drugą, układ zapamięta to zdarzenie i analogicznie zacznie gasić odpowiedni halogen (niezależne 2 tory sterowania halogenami). W przypadku włączenia świateł awaryjnych lub wciśnięcia manetki kierunkowskazu w przeciwną stronę do aktywnego kierunkowskazu, nastąpi powolne gaszenie włączonych halogenów.
Wiązki przewodów:
5x 1mm2 0,8m - kable podstawowe
2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów
1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów
3. Moduł doświetlania dojścia do samochodu po rozbrojeniu alarmu
(opcja dodatkowa, wymagany moduł doświetlania halogenami)
W zalecanym podłączeniu modułu w chwili rozbrojenia alarmu (impuls masy z alarmu na dany przewód, przeważnie centralnego zamka) układ włącza obydwa halogeny na czas 20 sekund. Powolne zgaszenie halogenów nastąpi w przypadku gdy:
- minie czas 20s* od rozbrojenia alarmu
- zostanie uzbrojony alarm (mignięcie świateł awaryjnych)
- zostanie włączona stacyjka
Wiązki przewodów:
6x 1mm2 0,8m - kable podstawowe
2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów
1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów
1x 0,5mm2 1,5m - kabel podłączany do centralnego zamka
Każda opcja modułu różni się od siebie jedynie użytymi elementami oraz wyprowadzonymi przewodami. Układ zamknięty jest w hermetycznej obudowie i zabezpieczony jest zamontowanym szeregowo na masie rezystorem oraz bezpiecznikiem 30A w obwodzie napięcia dodatniego halogenów. W skład zestawu wchodzi moduł sterownika z wiązką przewodów, instrukcja montażu oraz w opcji obsługi halogenów dołączone są dodatkowe przewody oraz dwie diody Schottkiego służące do rozdzielenia halogenów w standardowym połączeniu.
PARAMETRY TECHNICZNE
Wymiary w cm (wys. x szer. x głęb.) 3 x 6 x 11
Zasilanie 10 - 15V
Pobór prądu w stanie spoczynku (przy 12V) 11mA
Maksymalna moc 1 halogenu 100W/12V
Zalecana moc 1 halogenu 55W/12V
Napięcie którym wykrywane jest rozbrojenie alarmu masa **
Ilość mignięć komfortowego kierunkowskazu 3 *
Czas do pełnego zapalenia halogenu 1s
Czas do pełnego zgaszenia halogenu 8s
Czas wyłączenia halogenu po wyłączeniu kierunkowskazu 7s *
Czas wyłączenia halogenów po rozbrojeniu alarmu 20s *
Maksymalny czas zapalenia kierunkowskazu aby włączył się komfortowy kierunkowskaz 250ms
* parametry na życzenie mogą zostać zmienione
** w kolejnej wersji modułu będzie obsługiwane centralnym zamkiem napięciem VCC
UKÂŁAD MOÂŻE NIE DZIAÂŁAć PRAWIDÂŁOWO JEÂŻELI
NAPIęCIE AKUMULATORA SPADNIE PONIÂŻEJ 10V!
CENNIK
Moduł komfortowych kierunkowskazów 120zł dla klubu 110zł
Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami 190zł dla klubu 180zł
Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami i doświetlaniem 210zł dla klubu 200zł
Montaż układu na terenie Warszawy w zależności od wersji 80-120zł
Wysyłka dla klubu gratis!
Moduł w opcji 1 kosztuje w ASO tylko 180zł więc... :gwizdanie:
Na allegro możecie znaleźć podobne rozwiązania, ale czy nie będą się one grzały i będą sprawdzone?
WERSJA PDF -> http://www.fikar.pl/opis.pdf
Przykładowy montaż:
Układ zaprojektowałem i wykonałem dzięki pomysłowi użytkowników z klubu audi, nie jestem żadnym handlarzem
Zamówienia proszę kierować na komfort@fikar.pl
Układ może żostać zamontowany praktycznie w każdym samochodzie!
Razem z modułem dodawana jest instrukcja montażu która zawiera schematy instalacji elektycznej i sposoby podłączeń.
Filmiki z działania:
po rozbrojeniu alarmu i uzbrojeniu
kierunki + doświetlenie
Moduł w opcji 1:
Moduł w opcji 3:
1. Moduł komfortowych kierunkowskazów
Jeżeli zostanie wciśnięta manetka kierunkowskazu na czas nie dłuższy niż 250ms zostaje aktywowany komfortowy kierunkowskaz. Układ automatycznie załącza wybrany kierunkowskaz na kolejne 2 mignięcia. Jeżeli zostanie wciśnięta manetka z drugiej strony, podczas gdy komfortowy kierunkowskaz jest włączony następuje jego wyłączenie. W przypadku gdy manetka zostanie przytrzymana dłużej niż 250ms układ uznaje, że jest włączony kierunkowskaz „stały” i po puszczeniu lub wyłączeniu manetki nie generuje dodatkowych mignięć. Układ nie załącza się przy wciśnięciu świateł awaryjnych. Jeżeli podczas generowania mignięć zostaną włączone światła awaryjne, komfortowy kierunkowskaz zostanie wyłączony.
Wiązki przewodów:
5x 1mm2 (0,8m) - kable podstawowe
2. Moduł doświetlania halogenami (opcja dodatkowa)
Układ zapala w szybkim rozjaśnieniu halogen w zależności od strony włączenia kierunkowskazu komfortowego lub „stałego”. Po 7s od wyłączenia kierunkowskazu (komfortowego lub stałego) halogen zaczyna powoli gasnąć. Jeżeli włączymy kierunkowskaz w jedną stronę a po chwili w drugą, układ zapamięta to zdarzenie i analogicznie zacznie gasić odpowiedni halogen (niezależne 2 tory sterowania halogenami). W przypadku włączenia świateł awaryjnych lub wciśnięcia manetki kierunkowskazu w przeciwną stronę do aktywnego kierunkowskazu, nastąpi powolne gaszenie włączonych halogenów.
Wiązki przewodów:
5x 1mm2 0,8m - kable podstawowe
2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów
1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów
3. Moduł doświetlania dojścia do samochodu po rozbrojeniu alarmu
(opcja dodatkowa, wymagany moduł doświetlania halogenami)
W zalecanym podłączeniu modułu w chwili rozbrojenia alarmu (impuls masy z alarmu na dany przewód, przeważnie centralnego zamka) układ włącza obydwa halogeny na czas 20 sekund. Powolne zgaszenie halogenów nastąpi w przypadku gdy:
- minie czas 20s* od rozbrojenia alarmu
- zostanie uzbrojony alarm (mignięcie świateł awaryjnych)
- zostanie włączona stacyjka
Wiązki przewodów:
6x 1mm2 0,8m - kable podstawowe
2x 2,5mm2 3m - kable prądowe do podłączenia halogenów
1x 5mm2 1,5m - kabel prądowy do podłączenia halogenów
1x 0,5mm2 1,5m - kabel podłączany do centralnego zamka
Każda opcja modułu różni się od siebie jedynie użytymi elementami oraz wyprowadzonymi przewodami. Układ zamknięty jest w hermetycznej obudowie i zabezpieczony jest zamontowanym szeregowo na masie rezystorem oraz bezpiecznikiem 30A w obwodzie napięcia dodatniego halogenów. W skład zestawu wchodzi moduł sterownika z wiązką przewodów, instrukcja montażu oraz w opcji obsługi halogenów dołączone są dodatkowe przewody oraz dwie diody Schottkiego służące do rozdzielenia halogenów w standardowym połączeniu.
PARAMETRY TECHNICZNE
Wymiary w cm (wys. x szer. x głęb.) 3 x 6 x 11
Zasilanie 10 - 15V
Pobór prądu w stanie spoczynku (przy 12V) 11mA
Maksymalna moc 1 halogenu 100W/12V
Zalecana moc 1 halogenu 55W/12V
Napięcie którym wykrywane jest rozbrojenie alarmu masa **
Ilość mignięć komfortowego kierunkowskazu 3 *
Czas do pełnego zapalenia halogenu 1s
Czas do pełnego zgaszenia halogenu 8s
Czas wyłączenia halogenu po wyłączeniu kierunkowskazu 7s *
Czas wyłączenia halogenów po rozbrojeniu alarmu 20s *
Maksymalny czas zapalenia kierunkowskazu aby włączył się komfortowy kierunkowskaz 250ms
* parametry na życzenie mogą zostać zmienione
** w kolejnej wersji modułu będzie obsługiwane centralnym zamkiem napięciem VCC
UKÂŁAD MOÂŻE NIE DZIAÂŁAć PRAWIDÂŁOWO JEÂŻELI
NAPIęCIE AKUMULATORA SPADNIE PONIÂŻEJ 10V!
CENNIK
Moduł komfortowych kierunkowskazów 120zł dla klubu 110zł
Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami 190zł dla klubu 180zł
Moduł komfortowych kierunkowskazów z halogenami i doświetlaniem 210zł dla klubu 200zł
Montaż układu na terenie Warszawy w zależności od wersji 80-120zł
Wysyłka dla klubu gratis!
Moduł w opcji 1 kosztuje w ASO tylko 180zł więc... :gwizdanie:
Na allegro możecie znaleźć podobne rozwiązania, ale czy nie będą się one grzały i będą sprawdzone?
WERSJA PDF -> http://www.fikar.pl/opis.pdf
Przykładowy montaż:
Układ zaprojektowałem i wykonałem dzięki pomysłowi użytkowników z klubu audi, nie jestem żadnym handlarzem
Zamówienia proszę kierować na komfort@fikar.pl
Ostatnio zmieniony 02 lis 2009, 16:15 przez karbonek, łącznie zmieniany 2 razy.
Uniwersalne moduły komfortowych kierunkowskazów i doświetlania zakrętów -- http://www.fikar.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 448
- Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 170KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wa-Wa
- Kontakt:
karbonek, a tej opcję doświetlania kierunku jazdy nie można by przerobić tak, żeby halogeny zapalały się po skręcie kierownicą? Połączyć jakoś z odbijaniem kierunkowskazów się nie da? Brat ma takie doświetlanie u siebie (ale to seryjnie) i jest to wygodne jak się jedzie po krętej drodze.
a te 7s to nie za długo troszkę?
a te 7s to nie za długo troszkę?
7s dobrałem po testach i wyszło najlepiej.
Do wykrywania skrętu kieruwnicy potrzebny jest czujnik położenia kiernicy a zrobinie czegoś uniwersalnego napędza duży koszt.
Do wykrywania skrętu kieruwnicy potrzebny jest czujnik położenia kiernicy a zrobinie czegoś uniwersalnego napędza duży koszt.
Uniwersalne moduły komfortowych kierunkowskazów i doświetlania zakrętów -- http://www.fikar.pl
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
Witam
Ogólnie podoba mi się ten pomysł. Pozdrawiam.
To przyznam jest fajny bajer. Mam tak w aucie służbowym i przy szybkim skręcie wystarczy raz lekko "pyknąć" kierunek i miga dodatkowe dwa razy. Używam tego bardzo często.karbonek pisze:Jeżeli zostanie wciśnięta manetka kierunkowskazu na czas nie dłuższy niż 250ms zostaje aktywowany komfortowy kierunkowskaz. Układ automatycznie załącza wybrany kierunkowskaz na kolejne 2 mignięcia.
Jeszcze lepszy bajer, podoba mi się ale uważam że 7 sek. to za długo. Wystarczyło by chyba jakby się włączały na czas migania kierunków.karbonek pisze:Układ zapala w szybkim rozjaśnieniu halogen w zależności od strony włączenia kierunkowskazu komfortowego lub „stałego”. Po 7s od wyłączenia kierunkowskazu (komfortowego lub stałego) halogen zaczyna powoli gasnąć.
Ogólnie podoba mi się ten pomysł. Pozdrawiam.
witam
ja skorzystałem z oferty i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony, kierunkowskazy wystarszy pyknąć i migają sobie 5 razy ( uznałem że tak będzie optymalnie) a co do doświetlania to po włączeniu kierunku świeci halogen i przy wyłączeniu doświetla 2,5 sek i przez kolejne 2,5 sek wygasza się.
Dla mnie bajer naprawde się podoba i polecam każdemu, przy wyprzedzaniu super się sprawdza....
ja skorzystałem z oferty i powiem szczerze że jestem bardzo zadowolony, kierunkowskazy wystarszy pyknąć i migają sobie 5 razy ( uznałem że tak będzie optymalnie) a co do doświetlania to po włączeniu kierunku świeci halogen i przy wyłączeniu doświetla 2,5 sek i przez kolejne 2,5 sek wygasza się.
Dla mnie bajer naprawde się podoba i polecam każdemu, przy wyprzedzaniu super się sprawdza....
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
- Imię: Piotr
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2016
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 218KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
witam
podepne sie tutaj.
Poszukalem cos takiego spojrzcie
http://allegro.pl/item1181846598_doswie ... _inne.html
i zainteresowalo mnie to pudeleczko funkcje jakie mnie interesuja to kierunki i coming home.
Tylko pytanie czy wiecie skad przewody danych sygnalow wziasc??
bede wdzieczny,
podepne sie tutaj.
Poszukalem cos takiego spojrzcie
http://allegro.pl/item1181846598_doswie ... _inne.html
i zainteresowalo mnie to pudeleczko funkcje jakie mnie interesuja to kierunki i coming home.
Tylko pytanie czy wiecie skad przewody danych sygnalow wziasc??
bede wdzieczny,
PSlowik pisze:witam
podepne sie tutaj.
Poszukalem cos takiego spojrzcie
http://allegro.pl/item1181846598_doswie ... _inne.html
i zainteresowalo mnie to pudeleczko funkcje jakie mnie interesuja to kierunki i coming home.
Tylko pytanie czy wiecie skad przewody danych sygnalow wziasc??
bede wdzieczny,
zestaw bardzo fajny moze ktos juz to montowal ? i podzieli sie wrazeniami ?
RIP : A6 C5 1998 2,4 B+G 165KM
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga