Witam wszystkich.Moje pytanie dotyczy wymiany katalizatora lewego w silniku 3,0 tfsi (a6 c7).doznał uszkodzenia,więc muszę go pospawać,lub wymienić.
Byłem dziś u mechanika,który o dziwo zajmuje się wydechami już kupę lat,i dostałem informację,że przy tym silniku,aby wyjąć katalizator potrzeba jest zrzucić cały silnik.
Czy ktoś przerabiał coś podobnego?Czy na prawdę nie ma innej możliwości?Katalizator jest zaraz przy kolektorze wydechowym,ale jakoś nie chce mi się wieżyc,że przy takiej operacji trzeba ściągać cały motor.P O M O C Y!
kATALIZATOR
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: kATALIZATOR
Robiłem ostatnio wydech, fakt jest ciasno ale bezprzesady
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2013, 01:10
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Police
Re: kATALIZATOR
Dzięki za info koleś z innego warsztatu powiedział mi, że wystarczy opuścić silnik z tym, że ja mam do pospawania katalizator bo pękł przy samej flanszy. Jak tych m3chaniorow przekonać że dadzą bez wyciągania silnika. W garażu mam za mało miejsca
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: kATALIZATOR
Z katalizatorem to ciężki temat chyba najgorsza rzecz jaka jest w 3.0 tfsi najlepiej je wywal żeby operacji nie powtarzać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2013, 01:10
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Police
Re: kATALIZATOR
No niby tak ale potem problem z przeglądami
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: kATALIZATOR
Masz rację dlatego ja włożyłem sportowe katalizatory niżej w miejsce rezonatorów, i spokój kilka 3.0tfsj skończyło swoje życie właśnie przez katalizator
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 lut 2013, 01:10
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2011
- Moje auto: Allroad C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Police
Re: kATALIZATOR
Dlaczego przez katalizator? A sportowe jakie wsadziłeś? Mógłbyś podesłać link
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 08 lis 2020, 18:25
- Imię: Lukasz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wroclaw
Re: kATALIZATOR
Dlatego że katalizator jest bardzo blisko silnika potrafi nagrzać się do takiego stopnia że się stopi, konsekwencje straszne
ale nawet normalnie bardzo blokuje spaliny ja włożyłem sportowy AWG Polonez tak jak pisałem niżej pod skrzynie ogólne temat rzeka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 mar 2022, 22:32
- Imię: Mariusz
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Centrum
Re: kATALIZATOR
Odgrzeje temat.
Wywaliłem ostatnio katy w swoim bo lewy sypał błędem. Ponadto robiłem mapę więc zdecydowałem się na downpipe + sportowe koło.
Żywotność katów ich cena i ewentualnie wykończenie silnika było dodatkową motywacją.
Mechanik lewego kata z trudem wytargał natomiast prawego nie dał rady bez opuszczania silnika lub nacięcia i wygięcia rury.
Dodam że skrzynia s-tronic. Podobno przy skrzyni tip-tronic jest więcej miejsca.
Wywaliłem ostatnio katy w swoim bo lewy sypał błędem. Ponadto robiłem mapę więc zdecydowałem się na downpipe + sportowe koło.
Żywotność katów ich cena i ewentualnie wykończenie silnika było dodatkową motywacją.
Mechanik lewego kata z trudem wytargał natomiast prawego nie dał rady bez opuszczania silnika lub nacięcia i wygięcia rury.
Dodam że skrzynia s-tronic. Podobno przy skrzyni tip-tronic jest więcej miejsca.