Witam wszystkich forumowiczów.
Wymieniłem niedawno kierownicę w moim aucie za ogrzewaną (super sprawa w zimie). Kierownicę i taśmę (zwijak) wraz z manetkami (aby mieć pewność, że obsługuje te same funkcje co mój) kupiłem na „znanej aukcji internetowej” (zwijak musiałem wymienić ponieważ mój oryginalny nie miał możliwości podpięcia grzanej kierownicy)
Po wymianie wyskoczyły komunikaty o usterkach w pneumatycznym zawieszeniu, układzie kierowniczym, układzie kontroli trakcji, systemie ACC (adaptacyjny tempomat). Szukałem pomocy na różnych forach i w końcu shaqal nakierował mnie żebym wykonał odpowiednie adaptacje.
Szukałem więc głębiej i znalazłem na zagranicznym forum.
Poniżej opisuje w jaki sposób wykonałem kalibrację i adaptacje układu kierowniczego.
(Działałem na uruchomionym silniku)
Otwieramy
[Steering wheel - 16]
Teraz obracamy kierownicą co najmniej 30 stopni w lewo lub w prawo, potem prostujemy. Tolerancja +/- 1.5°
Wchodzimy w
[Security Access - 16]
wbijamy kod 40168
[Do it!]
Wchodzimy w
[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
Aktywujemy Basic Settings przyciskiem [On/Off/Next]
Po pomyślnym wykonaniu Basic Setting trzecie pole powinno wskazywać „OK”
[Done, Go Back]
Wchodzimy w
[Meas. Blocks -08]
Group 033
[Go!]
Teraz w polu trzecim(steering angle internal) powinno pokazywać 0.0° .
Tolerancja (na wprost): +/-1.5°
[Done, Go Back]
Po zakończeniu kalibracji Czujnika kąta skrętu kierownicy (G85) możliwe że trzeba będzie zaadaptować limity końca skrętu, aby wykonać adaptację należy:
• Zastartować silnik
• Przekręcić kierownicą maksymalnie w prawo do oporu i potrzymać 5 do 10 sekund do momentu usłyszenia sygnału dźwiękowego
• następnie przekręcić kierownicą maksymalnie w lewo do oporu i utrzymać 5 do 10 sekund do usłyszenia sygnału dźwiękowego
• wyprostować kierownice i odczekać około 10 sekund .
Kontrolki (komunikaty) wspomagania kierownicy i kontroli trakcji powinny zniknąć
Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 lip 2020, 19:52
- Imię: Jaro
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI CCAA 299KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85
Witam czy po wymnianie tego wszystkiego wspomaganie działało czy nie ze robiłeś kalibracje
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85
Ja u siebie wymieniałem całą kolumnę kierowniczą i żadnych kalibracji nie musiałem robić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 03 lip 2020, 19:52
- Imię: Jaro
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI CCAA 299KM
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85
Witam czyli wymnieniles cała maglownice z elektroniką tak i odrazu działało, ale dane z elektroniki musiały być takie same tak, bo ja mam problem z maglownica wyrzuca komunikat sterownik uszkodzony i też pewnie tylko wymiana pomoże
- acinr_PL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 334
- Rejestracja: 27 sie 2013, 07:56
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: ZST
Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85
czytaj ze zrozumieniem wymieniłem kolumnę kierowniczą nie maglownicę
tak wygląda kolumna kierownicza:
![Obrazek]()
tak wygląda kolumna kierownicza:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lis 2021, 23:05
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żelistrzewo
Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85
Witam wszystkich .do tematu z adaptacją czujnika kąta skrętu ,a mianowicie po kupnie auta kolega mi go przeskanował i widniał błąd 0078 wadliwy czujnik skrętu ,na desce nic się nie podswietlało żadna kontrolka ,powiedział że trzeba czujnik skalibrować i to zrobił natychmiast zaświeciła się kontrolka kierownicy ,więc w takiej sytuacji trzeba czujnik adoptować ,i tu jest problem nie chce sie adoptować różnymi sposobami .również takim co jest tu w temacie .Powiedzcie co jest nie tak że nie idzie go adoptować ,dodam że ten błąd czujnika jest zapisany że jest od 2018 roku i nie idzie go usunąć .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3
- Rejestracja: 26 lis 2021, 23:05
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
- Napęd: RWD
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Żelistrzewo
Re: Adaptacja i kalibracja Czujnika kąta skrętu G85
Temat ogarnięty , specjalista od vcds to zrobił w 10 min na postoju bez jeżdżenia autem .