Dołączę się do tematu. Jestem na etapie wymiany kierownicy z multi + łopatki na multi + łopatki + grzanie.
1. Kupiłem kierownicę z ogrzewaniem
2. Podczas demontażu starej okazało się, że muszę wymienić też moduł czujnika skrętu (inaczej nazywany taśmą airbag co jest nieco mylące - bo jest też wiązka airbag jako faktyczna taśma). Miałem moduł skrętu 4E0953541A i on nie ma tych 2 pinów do ogrzewania
3. Kupiłem moduł skrętu 4E0953541B z dodatkowymi 2 pinami
4. Podczas 2 próby montażu (a dokładnie po złożeniu już wszystkiego przy próbie kodowania) okazało się, że mam też nieodpowiedni sterownik przełączników zespolonych 4F0953549A, który obsługuje multi + łopatki, ale już nie ogrzewanie. Kodowanie odpowiedniej pozycji z wartości 1 na 3 zostało odrzucone.
Wiem, wiem to wszystko jest w sumie w tym wątku, czytałem go kilkukrotnie. Niestety zmylił mnie VCDS, który pokazywał podpowiedź kodowania z ogrzewaniem i myślałem, że to oznacza iż sterownik/moduł to obsługuje
I nie sprawdziłem jego numeru... mój głupi błąd, przez który teraz będę musiał rozkręcać i skręcać wszystko po raz 3.
Inna sprawa to koszty. Kierownica 500, moduł skrętu (taśma airbag) 350 i teraz moduł przełącznika kolejne 200 zł. Czyli razem wyjdzie mnie równy 1000. Trochęsporo, pewnie oryginalnie ta funkcja nie była dużo droższa, jeśli w ogóle...
Piszę to wszystko, bo może będzie to pomocne podsumowanie konkretnego przypadku dla innych. Jak w końcu osiągnę cel to dam jeszcze znać