Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6C5 Quattro] Wymiana tylnych amortyzatorów (fotostory).

Warsztat
Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

[A6C5 Quattro] Wymiana tylnych amortyzatorów (fotostory).

Post autor: Pioter211 » 01 sie 2015, 02:49

A więc, mamy amorki i sprężyny, narzędzia itp więc zaczynamy od zdjęcia kół i odkręcenia
śrub.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d33 ... 90163.html

Zdejmujemy plastikowe nadkole - jest z tym trochę zabawy - kilka śrubek i nadkole wyciągnięte.

Na każdej stronie mamy po 4 śruby - dwie na górze i dwie na dole.
Oczywiście dobrze jest zakupić nowe śruby gdyż stare pewnie nie będa nadawały się do ponownego użycia.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/180 ... fde17.html

Na zdjęciu oznaczyłem jedna, myślę że drugą każdy znajdzie bez problemu:)

śruby dolne:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/61d ... a079b.html

Sruba pierwsza z lewej trzyma amorek, z drugą może być problem gdyż ma tendencje do zapiekania się w tulei. Oryginalne tuleje trzeba trochę stoczyć. U mnie było ok 4,5 mm różnicy pomiędzy tuleją a miejscem mocowania. Na wszelki wypadek wymieniłem obie tuleje.

Po lewej stronie znajduje się czujnik regulacji wysokości świateł - odkręcamy śrubę łączącą dwie plastikowe dźwigienki. Trzeba uważać gdyż u mnie ze starości i soli jedna się połamała. Kawałek plastiku i klej załatwiły sprawę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6fb ... 486c0.html

Wszystkie śruby mamy odkręcone. Stare amorki i sprężyny usuwamy poprzez odchylenie dolnego wahacza do dołu.
składamy nowe amorki i sprężyny do kupy i znów: dolny wahacz do dołu i od góry zakładamy nowy komplet.

Najpierw przykręcamy górne śrubki, następnie dolną śrubę trzymającą amorek.
Teraz możemy skręcić dźwigienki od czujnika świateł.
Na samym końcu zakładamy śrubę mocującą wahacz.
Tą śrubą regulujemy kąt nachylenia koła czyli zakładamy koło i opuszczamy autko. Jeżeli pochylenie jest ok to dokręcamy śrubę. Jeżeli nie to autko znów w górę i regulujemy poprzez przekręcanie.

I to w zasadzie tyle. U siebie przy okazji pomalowałem nadkola:) Teraz tylko zrobić trochę kilometrów i za jakiś czas znów sprawdzić pochylenie tylnych kół gdyż sprężyny jeszcze się układają.

Po robocie otworzyć zimne piwo i podziwiać efekty:)

[ Dodano: 2015-08-01, 02:49 ]
Mały update:
Nie znam wartości kątów nachylenia kół ani momentu dokręcenia śrub, dlatego po wymianie zalecam wizytę na stacji diagnostyki celem sprawdzenia i ustawienia geometrii kół. U mnie zaszła konieczność wymiany dwóch elementów zawieszenia ( 2 wahacze ok 1000 pln) ale teraz autko idzie jak po szynach.
Dziwne że jest tylu mechaników na forum ale żaden nie potrafi podać wartości dokręcania śrub w Nm. Więc albo im się nie chce albo idą w druciarstwo. Szkoda że na a8forum chłopaki tak potrafia a a6 kuleje:(

xkali1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2015, 11:13
Lokalizacja: NL /Tiel

Post autor: xkali1984 » 19 gru 2015, 08:51

To się chwali bardzo fajnie opisane. <okok>

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 19 gru 2015, 17:09

Opisane troszkę łopatologicznie, ale w razie pytań służę pomocą:)

xkali1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 26 lut 2015, 11:13
Lokalizacja: NL /Tiel

Post autor: xkali1984 » 19 gru 2015, 17:54

Tak najlepiej przyswajalne dla każdego haha.No bo po co przeciętnemu Kowalskiemu zwroty dla inżynierów <rotfl> Jak dlanie jest ok <okok>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 sty 2016, 16:08

śruby wachacza dokręcamy na opuszczonym pojeżdzie najlepiej z kanału
srubę regulacji kąta pochylenia na wachaczu nie ruszamy wcale
rozpinamy wachacz (chyba dolny) ten bez regulacji
dzieki temu kąty pozostają bez zmian
jednak wykonanie geometri po takim zabiegu jest zawsze wskazane

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 04 sty 2016, 09:55

Enduro dzięki za uwagi. U mnie trzeba było ustawiać geometrię dlatego że stare sprężyny były popękane i po wymianie opony huczały. Niestety trzeba rozpinać śruby od regulacji bo inaczej nie zamontujesz nowego amorka. No chyba że masz jakiś inny sposób:)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 05 sty 2016, 18:04

wyciągasz śrubę od wachacza tę bez regulacji naginasz w dół i wycjągasz kolumne amortyzatora w 2 osoby lub dłuższą dzwignią bez problemu
jeśli problem -luzujesz przy sankach też śruby bez regulacji
osobiście to robiłem
ważne by nie ruszać mimośrodów

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 05 sty 2016, 20:32

Hmm będę musiał obadać. Dzięki za info <okok> <okok>

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 13 sty 2016, 09:09

Śruba mimośrodowa od ustalania pochylenia koła jest w dolnym wahaczu. Teoretycznie, jeśli śruba jest do odratowania to można przed odkręceniem zaznaczyć jej położenie (podkładki wzgl. wahacza) kreską zrobioną przecinakiem lub dobrym markerem do znaczenia części. Ale przeważnie śruby trzeba dawać nowe. Jedna śruba kosztuje w ASO ok 40 zł. Ale jako ciekawostkę powiem że kupując łożysko tylne do A6 4.2 lub S6 (alu zwrotnice) marki FAG (szły na I montaż) za około 210 zł dostajemy nowe śruby te od wahacza i to oryginały z logo AUDI :) wiem bo najpierw kupiłem śruby w ASO a potem łożyska (1 komplet śrub mogę odstąpić z rabatem).

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 13 sty 2016, 09:49

Śruby i tak wymieniałem na nowe, bo z jedną miałem spory problem z wyjęciem i nie była do odratowania. Zresztą co nowe to nowe:) Przy ustawianiu geometrii mechanik był zadowolony ze nie musiał walczyć z śrubami.

fan_quattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 12 mar 2012, 10:09
Lokalizacja: Puławy

Post autor: fan_quattro » 13 sty 2016, 10:45

Heh dokładnie. Często nawet resztek uciętych śrub nie da się wycisnąć z tulei, tak są zapieczone w aluminium. U mnie śruba się gięła w prasie a nie chciała wyjść z tulei. Trzeba je ponoć mocno smarować przed montażem, wtedy po paru latach dają się ruszyć. A mechanicy od geometrii tak jak mówisz nie chcą się dotykać jeśli nie masz na wejściu nowych śrub :)

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 13 sty 2016, 12:10

Bo teraz w większości to nie mechanicy a wymieniacze. Palnik czy kątówka w rękę i wycinają.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga